Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere .mkv naar AVCHD omzetten voor Blu-ray speler

Pagina: 1
Acties:

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
offtopic:
Aangezien dit topic in 3 verschillende subfora zou kunnen staan mag een mod kiezen welke:
• LCD, Plasma, Projectie & Recording (aangezien het over een Blu-ray speler gaat)
• Client Software Algemeen (aangezien het ook over software gaat ism Blu-ray spelers)
• Spielerij - Games & Discussies (aangezien daar ook een topic staat over mkv converteren voor de PS3 (die ook Blu-ray kan afspelen))

1. Doel:
Ik wil graag meer dan 1 .mkv bestand (720p tv-aflevering) als AVCHD branden op een DVD-R en op m'n standalone Blu-ray speler (Samsung BD-P1400) afspelen.
Er kunnen namelijk met tsMuxeR (zie punt 2) tot 4 720p .mkv tv-afleveringen op een DVD-R.

2. Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb al met succes de welbekende guide gevolgd om 1 .mkv bestand om te zetten naar een AVCHD op een DVD-R die perfect afspeelt op m'n Blu-ray speler.
De guides:
Convert .MKV files to Blu-ray or AVCHD for PlayStation 3 using tsMuxeR
Create AVCHD discs with subtitles using tsMuxeR
Burning Blu-Ray (.MKV) to DVD [VIDEO TUTORIAL]

De gebruikte software:
tsMuxeR 1.8.4
IMGBurn 2.4.2.0
GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter
Ulead DVD MovieFactory 6 Plus + HD Pack

Resulutaat:
Met die guide heb ik dus meermaals een perfect werkende AVCHD op DVD-R gebrand op basis van een 720p .mkv tv-aflevering.
Deze werd getest op:
• 2 verschillende Samsung BD-P1400 standalone Blu-ray spelers
• 1 Panasonic DMP-BD50 standlone Blu-ray speler

3. Probleem:
Wanneer ik meer dan 1 .mkv bestand omzet via tsMuxeR (zowel via 'add' als 'append'), dan speelt enkel de eerste .mkv af op een Blu-ray speler. Er is geen mogelijkheid om het volgend .mkv bestand te bekijken.
Je kan ook niet naar het volgende .mkv bestand gaan door verder te spoelen, hoofdstukken over te slaan of naar een bepaalde timecode te skippen.

Ik ben niet de enige die dit probleem heeft en blijkbaar is er nog nergens een oplossing bekendgemaakt.
Hier staat een post van iemand met dezelfde vraag maar helaas heeft niemand een antwoord: link naar post

Daarna heb ik ook de GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter geprobereerd.
Die kan blijkbaar ook enkel 1 .mkv omzetten. Of je nu 1 file importeert of een hele folder met .mkv's, ze worden dan steeds als afzonderlijke AVCHD's getranscodeerd.

Als laatste optie heb ik Ulead DVD MovieFactory 6 Plus + HD Pack getest om eventueel een menu te maken voor de afzonderlijke afleveringen. Deze zorgde er echter voor dat na het toevoegen van amper 1 .mkv bestand (+1GB), het hele project al tientallen GB in beslag zou nemen.
Dat past dus niet op een DVD-R. Bovendien moet dit programma alles recoden wat een enorme tijd in beslag neemt.

4. Samenvatting:
Ik zoek een manier om meerdere 720p .mkv bestanden om te zetten (liefst transcoden ipv recoden) naar 1 AVCHD schijfje (DVD-R).
(Eén .mkv omzetten lukt prima.)

Waar heb ik al gezocht?
Fora & DIY Guides:
How to play MKV content on PlayStation 3 (PS3) (M2TS)
Convert MKV to AVCHD for PS3 and Blu-ray
how to burn .ts and .mkv files to blu-ray disk
[url=http://brothers_grim.webs.com/bd/index.html]MKV to BD Guide[/url]
Convert .MKV files to Blu-ray or AVCHD for PlayStation 3 using tsMuxeR
Create AVCHD discs with subtitles using tsMuxeR
Burning Blu-Ray (.MKV) to DVD [VIDEO TUTORIAL]
GoT SA FAQ: multimedia

Google;
"convert multiple mkv to AVCHD"
"convert multiple mkv to blu-ray"
"burn mkv to AVCHD"
"burn mkv to blu-ray"
"transcode multiple mkv to AVCHD"
"transcode multiple mkv to blu-ray"
"tsMuxeR multiple mkv"
...

Na meerdere dagen zoeken heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.

Iemand die er meer van kent?

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Niemand met een goede tip?

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:42
denk dat iedereen er een beetje stil van is....

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:02

Japser

Jeej!

Heb je iets aan onderstaande link?

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/688820

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Helaas niet. Dat zet mkv om naar DVD.
Ik wil mkv omzetten naar AVCHD.

(Toch bedankt voor de reactie.)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
* TheZeroorez geeft dit topic een rotschop naar Client Software Algemeen

Daar lijkt het me wat beter thuis :)

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Ik probeer dit ook te doen maar daarbij liep ik ondertussen tegen een ander probleem aan...

Als ik een blu ray rip dan kan ik die met geen mogelijkheid afspelen op de pc.
Ik heb al een virtual image ervan proberen te maken maar daar heb ik waarschijnlijk ook niet de juiste software voor (daemon tools).

Hoe spelen jullie bdmv mappen af?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Ermo schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:22:
Ik probeer dit ook te doen maar daarbij liep ik ondertussen tegen een ander probleem aan...

Als ik een blu ray rip dan kan ik die met geen mogelijkheid afspelen op de pc.
Ik heb al een virtual image ervan proberen te maken maar daar heb ik waarschijnlijk ook niet de juiste software voor (daemon tools).

Hoe spelen jullie bdmv mappen af?
Ga naar de map BDMV\STREAM en open het .m2ts bestand ofwel met Windows Media Player (mits je de codecs geïnstalleerd heb) ofwel met PowerDVD.

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

thanks, ik had alle stream bestanden in powerdvd gezet en dan speelt ie het ook af maar dan kreeg ik franse taal en geen ondertitels...en ik kon ze ook niet meer kiezen. ik ga dit proberen!

update:
Helaas werkt het niet.
Als ik dat bestand open dan start het menu maar kan ik de film niet starten...
Doe ik iets verkeerd / zijn er nog andere opties?

[ Voor 30% gewijzigd door Ermo op 22-10-2008 10:55 ]

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Ik heb ondertussen geprobeerd een AVCHD te maken met meerdere 720p .mkv's d.m.v. Nero Vision.
Daarvoor heb ik deze guide gevonden: link

Eén probleem: Nero moet alles recoden en het programma geeft aan dat dat meer dan 18u (!) gaat duren. Dat is absurd! (Ik heb een AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5000+ (2,6Ghz) en 2 GB RAM)

Het moet toch mogelijk zijn om dit op een eenvoudigere wijze te kunnen doen?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.smak.be/projecten_afbeeldingen/KICK%20logo_web2.jpg

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:54
Neobahamuth schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:57:

Als laatste optie heb ik Ulead DVD MovieFactory 6 Plus + HD Pack getest om eventueel een menu te maken voor de afzonderlijke afleveringen. Deze zorgde er echter voor dat na het toevoegen van amper 1 .mkv bestand (+1GB), het hele project al tientallen GB in beslag zou nemen.
Dat past dus niet op een DVD-R. Bovendien moet dit programma alles recoden wat een enorme tijd in beslag neemt.
Zoals ik dit lees heb je de bitrate niet goed ingesteld, indien ik dit vergelijk met een dvd maken.
Dus bitrate kleiner maken, dit aanpassen aan de originele kwaliteit.

• callofduty
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-11 15:01
Ik heb gedaan met de laatste Tsmuxer, je kan hierin meerder MKV bestanden toevoegen, en precies op tijdspunt een nieuw hoofdstuk laten beginnen zodat je kan zappen naar het gewenste punt, het SRT bestand kan je samenvoegen in subcreator zodat alle SRT bestanden achter elkaar doorlopen in 1 ondertitel bestand dit program telt dan automatisch de tijden door. Ik heb dit gedaan met 3 afleveringen van Heroes en werkt perfect.
Indien er noodzaak is dit verder uit te leggen graag reactie.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
callofduty schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:41:
Ik heb gedaan met de laatste Tsmuxer, je kan hierin meerder MKV bestanden toevoegen, en precies op tijdspunt een nieuw hoofdstuk laten beginnen zodat je kan zappen naar het gewenste punt, het SRT bestand kan je samenvoegen in subcreator zodat alle SRT bestanden achter elkaar doorlopen in 1 ondertitel bestand dit program telt dan automatisch de tijden door. Ik heb dit gedaan met 3 afleveringen van Heroes en werkt perfect.
Indien er noodzaak is dit verder uit te leggen graag reactie.
Dat is fantastisch nieuws! Bedankt om dat te melden.
Ik ga het vandaag eens uitproberen.
(Ik werkte namelijk nog met een oudere versie van tsmuxer (1.8.4).)
Ondertiteling gebruik ik trouwens niet.

Moet je dan een custom chapter list aanmaken?

• callofduty
Neobahamuth schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 11:11:
[...]

Dat is fantastisch nieuws! Bedankt om dat te melden.
Ik ga het vandaag eens uitproberen.
(Ik werkte namelijk nog met een oudere versie van tsmuxer (1.8.4).)
Ondertiteling gebruik ik trouwens niet.

Moet je dan een custom chapter list aanmaken?
Ja gebruik custom list, alleen ik maakte de fout om de tijd als volgt te noteren 1:30:15:112
maar de laatst 3 cijfers worden gescheiden door een punt dus het moet worden 1:30:15.112
Oh ja ik ben nu weer thuis (vanmiddag tijdens het beantwoorden wist ik de naam van het programma niet meer) maar dat is "Subtitle Workshop" hierin kan je de subtitles aan elkaar plakken zodat je 1 bestande
kan toevoegen meerder srt bestanden werkt niet, dit programma kan dus bijvoorbeeld van 4 bestanden 1 maken waarin de tijd door telt erg handig.

• callofduty
Het programma heet Subtitle creator zie link http://forum.doom9.org/showthread.php?t=112539
Ik heb nog wel een vraag, want wanneer je MKV bestanden omzet naar bluray worden deze altijd groter dan 1 dvd schijf, is er een programma die voordat hij encode aangeeft hoe groot het mkv bestand wordt ?

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
@ callofduty:

Het is me niet gelukt om 2 mkv's op 1 AVCHD te zetten.
Ik heb een custom chapter list aangemaakt:
00:00:00.000
00:42:51.000

Maar wanneer ik de disc laat spelen tot na 42min of zelf op de next chapter knop druk, dan begint de disc gewoon opnieuw vanaf het begin te spelen.

Wat doe ik verkeerd?
(Ik gebruik nu de laatste versie van tsmuxer (1.8.8).)

• callofduty
Wat bedoel je precies met AVCHD je kunt in Tsmuxer kiezen voor Bluray dit werkte voor mij goed, als je dan in het onderste gedeelte ziet daarin staande chapters ook genoemd
"-- custom chapters=00:00:00.000 enz"
en wat doe boven in add of append ? dit moet zijn append anders begrijpt je Bluray speler er niets van.

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
callofduty schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 13:13:
Wat bedoel je precies met AVCHD je kunt in Tsmuxer kiezen voor Bluray dit werkte voor mij goed, als je dan in het onderste gedeelte ziet daarin staande chapters ook genoemd
"-- custom chapters=00:00:00.000 enz"
en wat doe boven in add of append ? dit moet zijn append anders begrijpt je Bluray speler er niets van.
1. Ik kies inderdaad onderaan voor "Blu-ray" en dan brand ik het nadien als AVCHD op een DVD-R.
2. Ik had "add" gekozen ipv "append".

Ik ga het volgende keer dus via "append" proberen.
Alvast bedankt voor de hulp.

• callofduty
Neobahamuth schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:53:
[...]

1. Ik kies inderdaad onderaan voor "Blu-ray" en dan brand ik het nadien als AVCHD op een DVD-R.
2. Ik had "add" gekozen ipv "append".

Ik ga het volgende keer dus via "append" proberen.
Alvast bedankt voor de hulp.
ik begrijp nog steeds niet wat je met AVCHD bedoelt je kan met Nero een UDF dvd disk maken waarbij het versie van UDF op 2.5 moet staan

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Ik gebruik eerst tsmuxer met optie 'Blu-ray' aangevinkt.
Daarna brand ik deze 2 folders met ImgBurn als UDF op een DVD-R.
Dat maakt een AVCHD schijfje dat in mjn Samsung BD-P1400 afspeelt.

-> Dit zijn de tutorials:

stap 1: mkv omzetten met tsmuxer
stap 2: de folders met ImgBurn branden

AVCHD:
This time we show you how to convert .MKV (Matroska) files into Blu-ray or AVCHD format. The AVCHD is a fairly new format introduced by Sony and Panasonic mainly for video camera recording, but the PlayStation 3 has native support for this format. Most likely some Blu-ray players also support, or will support the AVCHD format. Generally the AVCHD is nothing new - it is basically a Blu-ray file structure and content recorded on a regular DVD media. The media capacity is lower than with Blu-ray, so the quality is not as good but still AVCHD can store high definition 720p movies on a single DVD-R.

• callofduty
Lukt het jou ook om 1 film op 2 dvd's te krijgen d.m.v. Tsmuxer en splitsen aan te geven in dit program, dit gaat bij mij mis hij splitst alleen het bestand op in de Stream directory maar hier kan je niks mee.

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 09:48
Ik heb net dit programma ontdekt: MultiAVCHD

http://multiavchd.deanbg.com/
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=143744

Ik weet nog niet precies hoe het werkt maar volgens mij is het wat jullie zoeken...

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Frenkovic schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 15:41:
Ik heb net dit programma ontdekt: MultiAVCHD

http://multiavchd.deanbg.com/
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=143744

Ik weet nog niet precies hoe het werkt maar volgens mij is het wat jullie zoeken...
Bedankt voor de link. d:)b
Ik test het vandaag nog en laat hier dan iets weten.

Edit: Al 2 schijfjes verspild want het werkt hier nog niet.
Ik heb er eentje mét en eentje zonder menu geprobeerd maar m'n Samsung BD-P1400 herkent ze gewoon als data DVD (net zoals velen voorhebben met hun PS3 volgens hun forum).

Ik heb dus meerdere mkv's toegvoegd.
Ik ga later eens proberen alle afzonderlijke mkv's met tsmuxer om te zetten naar AVCHD en die dan toevoegen met dit nieuwe programma.

[ Voor 33% gewijzigd door Neobahamuth op 13-01-2009 16:33 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
Heb net een stuk of 20 .m2ts bestanden geprobeerd waarvan er welgeteld nul werden geaccepteerd. Mijn initieele euforie is dan ook ietsjes gezakt nu ;)

Nickname does not reflect reality

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Topicstarter
Zo, nu ook al een derde schijfje klaar voor de prullenbak! :(

Wat er dus niet werkt:
• 3 losse mkv's laten omzetten tot 1 AVCHD mét menu
• 3 losse mkv's laten omzetten tot 1 AVCHD zonder menu
• 3 AVCHD's laten omzetten tot 1 AVCHD mét menu

Wat er wel werkt:
• voorlopig niets

--> Indrukwekkend programma!

NOT!

Verwijderd

Sinds vanavond staat er wel een nieuwe versie op. Wat getest en zowel de versie met statisch als wel bewegend menu doen het op zich wel (Pioneer 51fd Blu-ray speler). Wel heel vaak audio drop-outs. Ben nu aan het kijken of het ligt aan de speler, discs zelf (probeer nu ander merk) of programma.

Helaas heb ik m'n PS3 nu net even niet aangesloten aangezien die wat makkelijker zal zijn dan de losse speler, althans dat neem ik aan.

Voorlopig dus best tevreden, zou niet weten hoe ik anders meerdere .m2ts'en (makkelijk) op 1 DVD kan krijgen.

[Edit] Goed, nogal wat pogingen en 3 soorten media verder: audio drop-outs blijven. En sommige m2ts-bestanden die gewoon prima spelen op de PC haperen na gebruik van het programma. Still some work to do dus.

[Edit2] We zijn weer zoveel versies verder nu en proggie doet het prima. Aanrader dus imho.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2009 13:28 ]

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 21:05
Heb je het al geprobeerd met nero vision? Daar kan ook een AVCHD maken. Hij beschikt zelfs over de mogelijkheid om het geheel op een DVD5 of DVD te persen, dat is wellicht handig ivm met het gebruik van je schijfjes.

Verwijderd

Probeer eens http://multiavchd.deanbg.com/

Dat moet werken

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:13
cat *.mkv > merged.mkv

:Y)

Verwijderd

MultiAVCHD werkt als een trein! Heb zojuist de afleveringen van Generation Kill op een DVD9 (DL) gebrand inclusief subtitles.

Heb dit ook geprobeerd voor op een USB stick en ook dit werkt perfect! MultiAVCHD geeft zelf aan wanneer je wil starten met de output van de AVCHD map voor welk medium het geschikt is. Playstation 3, USB stick, om te branden, etc.
Pagina: 1