offtopic:
Aangezien dit topic in 3 verschillende subfora zou kunnen staan mag een mod kiezen welke:
• LCD, Plasma, Projectie & Recording (aangezien het over een Blu-ray speler gaat)
• Client Software Algemeen (aangezien het ook over software gaat ism Blu-ray spelers)
• Spielerij - Games & Discussies (aangezien daar ook een topic staat over mkv converteren voor de PS3 (die ook Blu-ray kan afspelen))
Aangezien dit topic in 3 verschillende subfora zou kunnen staan mag een mod kiezen welke:
• LCD, Plasma, Projectie & Recording (aangezien het over een Blu-ray speler gaat)
• Client Software Algemeen (aangezien het ook over software gaat ism Blu-ray spelers)
• Spielerij - Games & Discussies (aangezien daar ook een topic staat over mkv converteren voor de PS3 (die ook Blu-ray kan afspelen))
1. Doel:
Ik wil graag meer dan 1 .mkv bestand (720p tv-aflevering) als AVCHD branden op een DVD-R en op m'n standalone Blu-ray speler (Samsung BD-P1400) afspelen.
Er kunnen namelijk met tsMuxeR (zie punt 2) tot 4 720p .mkv tv-afleveringen op een DVD-R.
2. Wat heb ik al geprobeerd:
Ik heb al met succes de welbekende guide gevolgd om 1 .mkv bestand om te zetten naar een AVCHD op een DVD-R die perfect afspeelt op m'n Blu-ray speler.
De guides:
• Convert .MKV files to Blu-ray or AVCHD for PlayStation 3 using tsMuxeR
• Create AVCHD discs with subtitles using tsMuxeR
• Burning Blu-Ray (.MKV) to DVD [VIDEO TUTORIAL]
De gebruikte software:
• tsMuxeR 1.8.4
• IMGBurn 2.4.2.0
• GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter
• Ulead DVD MovieFactory 6 Plus + HD Pack
Resulutaat:
Met die guide heb ik dus meermaals een perfect werkende AVCHD op DVD-R gebrand op basis van een 720p .mkv tv-aflevering.
Deze werd getest op:
• 2 verschillende Samsung BD-P1400 standalone Blu-ray spelers
• 1 Panasonic DMP-BD50 standlone Blu-ray speler
3. Probleem:
Wanneer ik meer dan 1 .mkv bestand omzet via tsMuxeR (zowel via 'add' als 'append'), dan speelt enkel de eerste .mkv af op een Blu-ray speler. Er is geen mogelijkheid om het volgend .mkv bestand te bekijken.
Je kan ook niet naar het volgende .mkv bestand gaan door verder te spoelen, hoofdstukken over te slaan of naar een bepaalde timecode te skippen.
Ik ben niet de enige die dit probleem heeft en blijkbaar is er nog nergens een oplossing bekendgemaakt.
Hier staat een post van iemand met dezelfde vraag maar helaas heeft niemand een antwoord: link naar post
Daarna heb ik ook de GOTSent, MKV to MP4/M2TS/AVCHD converter geprobereerd.
Die kan blijkbaar ook enkel 1 .mkv omzetten. Of je nu 1 file importeert of een hele folder met .mkv's, ze worden dan steeds als afzonderlijke AVCHD's getranscodeerd.
Als laatste optie heb ik Ulead DVD MovieFactory 6 Plus + HD Pack getest om eventueel een menu te maken voor de afzonderlijke afleveringen. Deze zorgde er echter voor dat na het toevoegen van amper 1 .mkv bestand (+1GB), het hele project al tientallen GB in beslag zou nemen.
Dat past dus niet op een DVD-R. Bovendien moet dit programma alles recoden wat een enorme tijd in beslag neemt.
4. Samenvatting:
Ik zoek een manier om meerdere 720p .mkv bestanden om te zetten (liefst transcoden ipv recoden) naar 1 AVCHD schijfje (DVD-R).
(Eén .mkv omzetten lukt prima.)
Waar heb ik al gezocht?
Fora & DIY Guides:
How to play MKV content on PlayStation 3 (PS3) (M2TS)
Convert MKV to AVCHD for PS3 and Blu-ray
how to burn .ts and .mkv files to blu-ray disk
[url=http://brothers_grim.webs.com/bd/index.html]MKV to BD Guide[/url]
Convert .MKV files to Blu-ray or AVCHD for PlayStation 3 using tsMuxeR
Create AVCHD discs with subtitles using tsMuxeR
Burning Blu-Ray (.MKV) to DVD [VIDEO TUTORIAL]
GoT SA FAQ: multimedia
Google;
"convert multiple mkv to AVCHD"
"convert multiple mkv to blu-ray"
"burn mkv to AVCHD"
"burn mkv to blu-ray"
"transcode multiple mkv to AVCHD"
"transcode multiple mkv to blu-ray"
"tsMuxeR multiple mkv"
...
Na meerdere dagen zoeken heb ik nog steeds geen oplossing gevonden.
Iemand die er meer van kent?
▀ BBQ ▀ BBQ 2 ▀ Opendeurdag ▀ LED Cat Feeder