Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] PC start eerste keer niet goed op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu ongeveer een half jaar een nieuwe computer met Vista 32 bit daarop staan. Als de pc een paar uur heeft uit gestaan en ik probeer deze weer op te starten dan loopt hij vast in het eerste opstartscherm van vista (waar je het balkje onderaan zit 'draaien'). Dan staat die balk opeens stil. Als je dan de computer een reset geeft dan start hij wel normaal op.
Zelf heb ik al een andere voeding in het systeem gezet, maar dit loste het probleem niet op.

Wat zou het kunnen zijn, het begint nu wel heel erg irritant te worden.

PC in het kort:
Intel Core2Duo E4500
Asus P5L-MX
2GiB MDT DDR2 geheugen
Samsung SpinPoint P120 200GB

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Welke versie heb je van vista(Home Premium etc.)?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dan ga je toch verder met andere hardware weghalen of uitwisselen?
En dit topic even checken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista Ultimate.

Het gekke is alleen dat de pc dus drie maanden prima heeft gewerkt, dus ik zou niet weten wat ik zou moeten vervangen.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Wij ook niet hoor.
Je moet echt zelf dingen gaan uitsluiten, of wij gaan zomaar wat dingen roepen.
Bij dat laatste ben je al helemaal niet gebaat, tenzij bij toeval een voltreffer.
Dus moet je toch echt zelf aan het werk gaan.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus dat de computer hier > 100km vandaan is, en als ik iets vervang, en het werkt niet, kan ik pas de volgende dag wat anders proberen, aangezien het probleem zich dan pas weer voordoet. Dus vroeg ik me af of het ook een fout kan zijn in Windows Vista zelf, of dat ik puur in de hardware moet zoeken...
Pagina: 1