Netwerkkaart pas in werking na herstart

Pagina: 1
Acties:

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:04
Ik heb een raar probleem. Als ik de computer voor de eerste keer start nadat de spanning eraf is geweest dan start de netwerkkaart niet op. Pas na een herstart van de computer is alles weer in orde.

Dit zijn de specs:
Moederbord: Asus M2A-VM
Netwerkkaart: Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC
Besturingssysteem: Windows XP Professional

In eerste instantie wilde de netwerkkaart niet draaien op 100mbit, dan kreeg hij geen ip toegewezen van de dhcp server, 10mbit ging wel goed. :| Omdat dat echter te traag is had ik een extra netwerkkaart toegevoegd. Deze kaart is er inmiddels weer uit, vervangen door een firewire uitbreiding, de twee PCI sloten zitten nu vol. Windows XP opnieuw geïnstalleerd, nieuwste netwerkdriver erop en 100/1000mbit werkt weer onboard maar dan wel pas na een herstart. Het is een populair moederbord hier op GoT, hopelijk heeft iemand een oplossing. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-03 09:48
En wat bedoel je dan met "netwerkkaart start niet op". Krijgt de kaart geen IP adres, zie je 'm niet in de Device Manager, staat de kaart op disabled, branden er geen lampjes, is de netwwerkkabel goed, wat staat er in je event log, ......

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Patjuh1990
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 20:40
Ik heb dit ook. Als de modem uit is geweest op een moment dat mijn pc uitstond en ik start later me pc weer op dan heb ik geen internet. Na een reboot heb ik dan pas weer internet.