Toon posts:

geen muis zichtbaar in een spel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

als ik een spel speel (lord of the rings battle for middle earth) zie ik nergens men pijltje.
terwijl er wel dingen oplichten als ik erboven hang. wat is hier aan te doen?
ik gebruik ubuntu 8 met wine

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Om de wine libraries 100% compatibel te krijgen is een hellufajob werk, dus dit soort issues kun je wel vaker tegenkomen met Windows programma's. Gelukkig zie je ook dat er hard aan wordt gewerkt, veel programma's die een jaar geleden niet eens wilden starten kunnen nu aardig vooruit. Houd de updates dus bij ;)

Als iets niet lekker werkt onder wine kun je 't beste meteen in de winehq application database zoeken, daar meldt iedereen de issues :)

Verwijderd

Topicstarter
kheb lopen zoeken maar hoe moet ik wine updaten?
ik kan nergens het woord update vinden in wine
kheb nu versie 1.0.0
kheb wine geinstaleerd via toevoegen en verwijderen.

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 19:52

jelly

Arch Linux

Je kan wine niet updaten via wine:P daarvoor heb je de package manager maar ik weet niet hoe het met Ubuntu zit en de wine versies maar ik heb met Arch Linux wine versie 1.1.6-1. Zoek even naar een ubuntu repo voor de laatste wine versie zoals deze handige link! hiermee kun je de laatste versie draaien, nu hoop ik voor je dat het probleem verholpen is, anders vul een bugreport in zo help je wine te verbeteren ;)

Deinstalleer eerst de wine versie van ubuntu voordat je de repo toevoegt!!

[ Voor 7% gewijzigd door jelly op 19-10-2008 14:48 . Reden: belangrijke mededeling toegevoegd ]

Keep it simple stupid

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik zie op de wine pagina of BFME2 dat het ontbreken van de cursor daar ook genoemd wordt. Waarschijnlijk betekend dat dat je daar nu niets aan kunt veranderen, behalve hopen dat een update van wine het toevallig fixt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat paket van jelle gedownload maar waar moet ik op klikken om het te insaleren?
er staat geen setup tussen of installer

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:23:
ik heb dat paket van jelle gedownload maar waar moet ik op klikken om het te insaleren?
er staat geen setup tussen of installer
Heb je überhaupt de pagina van jelly goed gelezen? Er staat toch duidelijk welke commando's je moet invoeren en daarna hoe je op 2 verschillende manieren de boel kunt installeren:
If you are using Ubuntu, you can now install Wine by clicking this link. Alternatively, you can install by going to Applications->Add/Remove and searching for Wine.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 19-10-2008 15:25 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Topicstarter
ik snap dat hele gedoe niet van wat daar staat kan het in het nederlands?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je Ubuntu gebruikt, dan kun je nu Wine installeren door hier te klikken. Of je kunt Wine installeren door naar Applicaties-> Toevoegen/Verwijderen te gaan en daar te zoeken op Wine.
Zoiets? :P

Anders gewoon even de pagina door translate.google.nl of iets dergelijks gooien als je de taal niet machtig bent? Beetje je best doen hoor.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-12 21:45
Updaten gaat niet veel uitmaken, het probleem is duidelijk omschreven in de Wine AppDB. Wine ontbreekt support voor animated cursors, en kan enkel ingeschakeld worden via een manuele patch en hercompilatie (die patch is idd nog niet in de mainline beland). But again: lees er de Wine Appdb op na.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Waar ik even bij op wil merken dat pcschouten de optie die Gizz noemt al heeft doorlopen, daarmee krijg je gewoon je wine uit de Ubuntu repo's, welke hij al heeft.

Wat pcschouten moet doen is de stappen volgen op de website die jelly aandroeg. Daarbij dient geen pakket gedownload te worden, maar een drietal lijntjes in een console uitgevoerd te worden. pcschouten, zie je welke lijntjes ik bedoel en lukt het uitvoeren? Als het gelukt is moet je wine met Synaptic (weet je wat dat is en waar dat te vinden is?) installeren (of optioneel met de console, maar laten we het niet te moeilijk maken ;)).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 19:52

jelly

Arch Linux

MALEADt schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:19:
Updaten gaat niet veel uitmaken, het probleem is duidelijk omschreven in de Wine AppDB. Wine ontbreekt support voor animated cursors, en kan enkel ingeschakeld worden via een manuele patch en hercompilatie (die patch is idd nog niet in de mainline beland). But again: lees er de Wine Appdb op na.
@TS Dit is de enigste oplossing voor het probleeem
Als de oplossing die bij de link staat te moeilijk voor je is, dan moet je wachten tot dit helemaal gefixt is en terecht is gekomen in de ubuntu repo. Maar ik raadt je aan de nieuwste repo te gebruiken voor wine zodat je de laatste fixes hebt. Dit moet je doen door de stappen die ik je heb gegeven een custom repo toevoegen
en check deze links: documentatie ubuntu algemeen
nog meer

En nogmaals informatie om de laatste versie van wine te draaien:
Newer versions of Wine

If you are using 8.04 (Hardy), WineHQ provides the newest development versions of Wine packaged for Ubuntu using their own third-party APT repository. To use these, you need to add the WineHQ repository and then install Wine with Synaptic. For help on adding repositories, see the Repositories page.

Note, however, that these are development packages (ie alpha software), and may suffer from regressions and other problems not present in the stable Wine included with Hardy. You should avoid using them unless the current stable version of Wine does not work for the application you wish to use.

If you are using an older version of Wine and want support from WineHQ, you will need to upgrade to the latest development version first. If you do this, however, please file associated Wine bugs at winehq's bugzilla rather than in launchpad.
Ik hoop dat je hiermee uit te voeten kan of dat het nu duidelijker wordt iedergeval veel suc6 ;)

[ Voor 5% gewijzigd door jelly op 19-10-2008 18:12 ]

Keep it simple stupid

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-12 23:00
Om heel even lui te zijn en er even wat aan toe te voegen:
Dit is idd een bekende bug, dit is tevens ook met meerdere spellen. Command and Conquer: Generals: Zero Hour onder andere.
Maar daar heb ik het probleem dat er ook niets oplicht. :o

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

Pagina: 1