[XP] Waarom kan ik mijn internet verbinding niet delen?

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb vandaag een XP install gedaan op mijn desktopje. Meteen alle Service Packs erover heen gegooid en alle updates gedaan voor zover dat kan.

Nu wil ik mijn internetverbinding delen met mijn Xbox 360 maar dat wil niet lukken. Waar normaliter de internet deel opties zouden moeten staan, staat nu helemaal niks. Zie onderstaande screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://xs432.xs.to/xs432/08420/untitled-1798.jpg.xs.jpg

Ik krijg mijn internet via een Dell Truemobile wireless USB adapter waarvan de goede drivers zijn geinstalleerd. De desktop hangt dmv een ethernet kabel aan de xbox 360. Voorheen had ik Vista ( :X ) draaien op de desktop en daarmee ging het wel gemakkelijk. Daar zag ik ook 2 netwerkverbindingen namelijk "draadloos" en "LAN verbinding" (kabel naar xbox). Op mijn nieuwe XP install zie ik alleen het draadloze netwerk.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit vreemde probleem.

BTW: Nadat ik heel wat updates geinstalleerd heb kan ik ineens niet meer updates via de Windows update service. Ook de automatische update van WMP 11 wilde niet lukken en ook Live Messenger brak de installatie af..... :?

• monnick
  • Niet online
Ik bedacht me ineens dat dit kan liggen aan het feit dat ik XP Home en niet XP professional gebruik?

Verwijderd

[b][message=30912437,noline]Voorheen had ik Vista ( :X ) draaien op de desktop en daarmee ging het wel gemakkelijk. Daar zag ik ook 2 netwerkverbindingen namelijk "draadloos" en "LAN verbinding" (kabel naar xbox). Op mijn nieuwe XP install zie ik alleen het draadloze netwerk.
Heb je de (XP) drivers voor de netwerkkaart wel geinstalleerd?
Hoeveel netwerkkaarten zie je via apparaatbeheer en is er 1 met een uitroepteken?

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:01:
[...]

Heb je de (XP) drivers voor de netwerkkaart wel geinstalleerd?
Hoeveel netwerkkaarten zie je via apparaatbeheer en is er 1 met een uitroepteken?
Ik zie er 1 en die heeft geen uitroepteken. De driver is gewoon van de meegeleverde CD van Dell gehaald.

• monnick
  • Niet online
Update van mij: ik heb windows XP (dit maal professional) en andere drivers van mijn wireless adapter geinstalleerd. Nog steeds kan ik met geen mogelijkheid mijn verbinding delen. Ik zie bij het tabblak Advanced alleen iets over de firewall terwijl daar ook nog de opties van verbinding delen zouden moeten staan.

Zie de onderstaande screenshot van mijn laptop waar de opties wel gewoon weergegeven worden. De screenshot in de openingspost laat zien dat ze er daar niet tussen staan.

Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08431/laptop152.jpg.xs.jpg

Verder zit er ook een internetkabel (ethernet CAT5) in de computer. Deze verbinding is ook nergens te bekennen terwijl deze wel in Vista werd weergeven.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik via de ethernetkabel mijn draadloze verbinding kan delen naar mijn Xbox 360! :)

Verwijderd

Voordat je je verbinding kan delen zal je eerst je bedraade netwerkkaart aan de gang moeten krijgen.
Op de laptop heb je die mogelijkheid omdat daar 2 verbindingen (actief) zijn, wireless en bedraad (al dan niet aangesloten)
Aangezien je bij apparaatbeheer maar 1 netwerkkaart ziet (zonder uitroepteken) zal dat je werkende wireless verbinding zijn. Wat zou kunnen betekenen dat je bedraade aansluiting is uitgezet/disabled in de BIOS of dat ie kapot is.
Als het een losse PCI kaart is, haal hem er dan eens uit en plaatst hem weer terug, goed aangedrukt. (wel de pc uit doen eerst)

• monnick
  • Niet online
Hmm ja, dat zou een mogelijke verklaring kunnen zijn. Maar missschien toch ook weer niet, want waarom werkte het in Vista dan wel?

EDIT: Super bedankt je hebt me wel op de goede weg geholpen. De drivers van de netwerkkaart waren niet geinstalleerd. Dus even de drivers van de Dell site af geplukt en nu wordt de bedrade verbinding wel weergegeven en kan ik mijn verbinding delen!!

Heel erg bedankt :)

[ Voor 52% gewijzigd door monnick op 20-10-2008 20:25 ]

Pagina: 1