2 beeldschermen clonen met verschillende resolutie.

Pagina: 1
Acties:

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 18:04
Hey allemaal,

Ik heb sinds een tijdje bij mijn primaire scherm ( samsung syncmaster 940BF, 19 inch), een secundair touchscreen van 15 inch( LM12-DMT-BH) erbij. Nu wil ik graag dat de beelden gecloned worden maar beide schermen met een andere resolutie omdat de schermformaten anders zijn. ( kan ook wel beide op 800X600, maar wil graag m'n syncmaster op 1280x1024 omdat ik ook wel eens zonder het touchscreen op die pc zit)

Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen?

ik heb al geprobeerd met beide ati en nvidia kaarten en drivers, nvidia heeft een manage custom resolutions optie in z'n drivers zitten, maar als ik die voor een van de twee schermen aanpas, veranderen ze toch allebei.

Verder heb ik bij ati andere drivers ( ati tray tools) geprobeerd om te kijken of ik daar iets mee kon, wat ook op een ramp uitliep...

Een oplossing zou zeer welkom zijn, dan hoef ik niet steeds meer de resolutie aan te passen

Alvast bedankt,

Joost

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

yni schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:18:
Hey allemaal,

Ik heb sinds een tijdje bij mijn primaire scherm ( samsung syncmaster 940BF, 19 inch), een secundair touchscreen van 15 inch( LM12-DMT-BH) erbij. Nu wil ik graag dat de beelden gecloned worden maar beide schermen met een andere resolutie omdat de schermformaten anders zijn. ( kan ook wel beide op 800X600, maar wil graag m'n syncmaster op 1280x1024 omdat ik ook wel eens zonder het touchscreen op die pc zit)

Weet iemand een manier om dit voor elkaar te krijgen?

ik heb al geprobeerd met beide ati en nvidia kaarten en drivers, nvidia heeft een manage custom resolutions optie in z'n drivers zitten, maar als ik die voor een van de twee schermen aanpas, veranderen ze toch allebei.

Verder heb ik bij ati andere drivers ( ati tray tools) geprobeerd om te kijken of ik daar iets mee kon, wat ook op een ramp uitliep...

Een oplossing zou zeer welkom zijn, dan hoef ik niet steeds meer de resolutie aan te passen

Alvast bedankt,

Joost
scherm clonen met verschillende resoluties gaat moeilijk worden. Simpelweg omdat de resolutie veschillend is, en je videokaart niet 1280bij1024 pixels in 800 bij 600 om kan zetten. Je krijgt dan een panning modus, waarbij die 800 bij 600 een frame is in die 1280 bij 1024. Als je je muis verplaatst panned je scherm mee (verplaatst het beeld van je kleine scherm zich). Dit betekend dus waarschijnlijk dat je niet veel nut hebt aan die touch screen.

Misschien dat een dual screen of extended desktop iets is, maar gewoon prutsen in de nvidia of ati control pannel zou misschien het gewenste resultaat opleveren.

-_-

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-02 18:04
probleem is bij extended desktop dat de drukpixel op het touchscreen niet meer overeenkomen met de plaats op het scherm... weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, maar je ziet dan de extended desktop maar als je op het scherm drukt, verplaats de muis alleen op het primaire scherm...,

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:47

M2M

medicijnman

yni schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:48:
probleem is bij extended desktop dat de drukpixel op het touchscreen niet meer overeenkomen met de plaats op het scherm... weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen, maar je ziet dan de extended desktop maar als je op het scherm drukt, verplaats de muis alleen op het primaire scherm...,
misschien dat de software van je drukscherm niet echt goed overweg kan met een dual screen setup. Zou er geen update zijn voor die software? Clonen gaat in ieder geval moeilijk, omdat je anders schermen moet hebben met dezelfde (verticale) resolutie. Als je je schermen boven elkaar zet is de gelijkheid van de horizontale resolutie belangrijk.

-_-