Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[request] Vimeo herkenning voor [video] tag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.985 views

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:51
Graag zou ik, en wellicht vele met mij, Vimeo video's willen kunnen toevoegen binnen GoT. De kwaliteit van videos op deze site is vele malen hoger als bij Youtube en aanverwante video-sites. Misschien is dit het overdenken waard.

De API is volgens mij redelijk straigthforward

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik zie wel dat ze embed-code aanbieden vanuit de flashmovies, maar geen directe url's naar de pagina met een filmpje waaruit ik zelf de code kan genereren. Verder had ik nog nooit van vimeo gehoord tbh...

Intentionally left blank

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

als je zoekt en je komt bij een filmpje uit ( http://www.vimeo.com/1728313 ) heb je wel genoeg info volgens mij crisp? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Jep, 1728313 is dan de clipId

Maar dan nog: hoe populair is vimeo?

Intentionally left blank

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit is voor het eerst dat ik die URL zie. :S

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
crisp schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:04:
Jep, 1728313 is dan de clipId

Maar dan nog: hoe populair is vimeo?
Steeds meer en meer. Sites als Engadget gebruiken Vimeo native voor hun eigen video's en met hun steeds meer grote sites. De kwaliteit is erg goed te noemen en de interface overigens ook :P

Zeker een aanrader dus :)

• Jochem
Op vimeo is ook HD content (720'p') te uploaden, te bekijken en te downloaden (quicktime of ander geupload source formaat (!)). HD content wordt overigens niet uitgeserveerd via een object. Verder heeft het ruim 1.000.000 video's online staan, waardoor vimeo bij de 'grotere' hoort.

Door wat te spelen met de kleurtjes kun je overigens een aardig kleurenschema maken die netjes binnen de GoT/tweakers.net stijl past.

[ Voor 22% gewijzigd door Jochem op 19-10-2008 15:09 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Vimeo is enorm populair, erg mooi platform voor filmpjes in goede kwaliteit :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:21
Hmm, na het zien van dit topic heb ik gelijk een perfect alternatief gevonden voor YouTube! Het zou dan inderdaad ook heel fijn zijn om dit te kunnen inbakken in GoT :) .

Verwijderd

Goede video ondersteuning is natuurlijk erg prettig. Feebs doet echter hetzelfde alleen vanaf Nederlandse bodem en Feebs doet alleen ICT/Professional gerelateerde video's. Dus misschien is het interessant om naast Vimeo ook Feebs toe te voegen.

Een standaard Feebs url ziet er bijvoorbeeld zo uit:

http://www.feebs.nl/video/139347c17e82a

En de embed code ziet er zo uit:
code:
1
<object width="480" height="380"><param name="movie" value="http://www.feebs.nl/player-feebs.nl.swf?id=139347c17e82a"><param name="wmode" value="transparent"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowscriptaccess" value="always"><embed src="http://www.feebs.nl/player-feebs.nl.swf?id=139347c17e82a&hd=0" type="application/x-shockwave-flash" allowFullScreen="true" allowscriptaccess="always" wmode="transparent" width="480" height="380"></embed></object>

Zoals je misschien al ziet is het erg makkelijk om Feebs te implementeren. Als iemand [ video ]http://www.feebs.nl/video/1396d9846c5e9[ /video ] plaatst moet je het eerste stuk eraf halen en alleen die nummers/letter reeks invullen achter id=

De width en height kan je aanpassen aan wat mooi past binnen de site/forum.

Indien er vragen zijn hoor ik het wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 17:11 ]

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:08:
Goede video ondersteuning is natuurlijk erg prettig. Feebs doet echter hetzelfde alleen vanaf Nederlandse bodem en Feebs doet alleen ICT/Professional gerelateerde video's. Dus misschien is het interessant om naast Vimeo ook Feebs toe te voegen.
Right. Kom maar terug als je volwassen bent zeg ik dan meestal :P

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:33:
[...]

Heb je uberhaupt gekeken? De kwaliteit van Vimeo is niets in vergelijking tot wat wij aanbieden. Dus misschien moet je eerst eens gaan kijken voordat je conclusies trekt en van die simpele reacties plaatst. Het komt op mij nu eerder over dat je geen zin hebt om iets te ondersteunen... No offense, maar je gaat toch voor kwaliteit?

Of ben jij meer van wat de boer niet kent dat vreet hij niet?

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Heb je uberhaupt gekeken? De kwaliteit van Vimeo is niets in vergelijking tot wat wij aanbieden. Dus misschien moet je eerst eens gaan kijken voordat je conclusies trekt en van die simpele reacties plaatst. Het komt op mij nu eerder over dat je geen zin hebt om iets te ondersteunen... No offense, maar je gaat toch voor kwaliteit?

Euh, ik neem aan dat je dat als medewerker dan wel eigenaar van een videosite wel weet, maar vimeo biedt ook gewoon 720p aan hoor? Misschien is de encode bij jullie in iets hogere kwaliteit, maar dat zal echt geen wereld van verschil maken. Daarbij bedoelt Crips met "volwassen" gewoon, dat jullie een vrij kleine site zijn, voor een bepaald doeleinde, Vimeo is echt een van de grote sites op videohosting gebied.

Daar komt nog eens bij dat het posten van links naar eigen sites op deze manier meestal als spam gezien wordt, dus daarom zijn de mods er waarschijnlijk ook niet blij mee. Je registreert je hier om jouw site te promoten, dat is gewoon domweg reclame, waar dit forum niet voor bedoelt is ;)

Everybody lies

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Je klinkt als een overijverig marketingmannetje. Jullie zijn toch een zusje van Techzine?

Als je reclame wilt dan kan dat, maar hier niet gratis helaas: http://tweakers.net/adverteren

Intentionally left blank

Verwijderd

XplodingForce schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:05:
[...]

Euh, ik neem aan dat je dat als medewerker dan wel eigenaar van een videosite wel weet, maar vimeo biedt ook gewoon 720p aan hoor? Misschien is de encode bij jullie in iets hogere kwaliteit, maar dat zal echt geen wereld van verschil maken. Daarbij bedoelt Crips met "volwassen" gewoon, dat jullie een vrij kleine site zijn, voor een bepaald doeleinde, Vimeo is echt een van de grote sites op videohosting gebied.

Daar komt nog eens bij dat het posten van links naar eigen sites op deze manier meestal als spam gezien wordt, dus daarom zijn de mods er waarschijnlijk ook niet blij mee. Je registreert je hier om jouw site te promoten, dat is gewoon domweg reclame, waar dit forum niet voor bedoelt is ;)
Jij denkt dat ik hier post om te spammen maar dat is niet zo. Maar ik kan video/audio kwaliteit wel uitleggen maar uiteindelijk telt maar 1 ding en dat is de gebruikerservaring. Dus bij deze het verzoek kijk op beide sites en vergelijk het voor jezelf. Er is namelijk wel degelijk verschil. Niet om je als bezoekers te scoren want 1 bezoeker meer of minder maakt weinig uit. Maar video en audio vergelijken doe je nou eenmaal beter door te kijken.
crisp schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:05:
[...]

Je klinkt als een overijverig marketingmannetje. Jullie zijn toch een zusje van Techzine?

Als je reclame wilt dan kan dat, maar hier niet gratis helaas: http://tweakers.net/adverteren
Nou ik ben niet overijverig, maar werk wel hard. Het is gewoon een site die gratis kwalitatief goed materiaal biedt. Relevant aan de ICT wat weer past bij de doelgroep hier. Wij zien dat sommige gebruikers links plaatsen naar video's vanaf dit forum. Vervolgens zien wij dat iemand een request doet om vimeo te integreren waarop wij reageren met je kan ons ook integreren. Met een hele uitleg hoe je dat kan doen (daar moest ik idd een linkje voor posten want ik moet toch uitleggen hoe het in elkaar zit).

Maar als je het even praktisch bekijkt biedt het voor jullie ook meer voordelen als je het integreert. Dan kan de bezoeker namelijk de video bekijken op deze site en hoeft hij niet op de link te klikken naar onze site. Dus je houdt je bezoeker juist vast i.p.v. dat je hem weg stuurt.

Techzine wordt idd uitgegeven door hetzelfde bedrijf als Feebs. Maar dat heeft verder niks met dit topic te maken lijkt me.

De spam theorie heb ik hierboven al ontkracht, dat je je bezoeker juist vast houdt in plaats van weg stuurt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Waarom moeite doen om een video dienst als feebs te ondersteunen als (bijna) niemand het gebruikt, en er dus ook geen (grote) vraag naar is _vanuit_ de community?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is 't trouwens mogelijk om een player voor direct gelinkte .flv's te fixen? Dat zou ook een aardige zijn lijkt me.. [Video: http://mijn.web.space/blaat/video.flv] bijvoorbeeld.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 20-10-2008 23:13 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:01:
[...]
Wij zien dat sommige gebruikers links plaatsen naar video's vanaf dit forum.
2 referenties naar feebs.nl in onze gehele database buiten dit topic (waarvan slechts 1 naar een video) ;)

Intentionally left blank

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:50

Nakebod

Nope.

Wat mij dan wel mooi lijkt (Als we toch bezig zijn met verschillende video sites te noemen..), en erg nuttig voor SGD: http://gametrailers.com integratie.
Veel, en dan ook heel veel game gerelateerde filmpjes, en op de user content na, vrijwel altijd in HD.

Nu kan ik mij wel weer voorstellen dat de doelgroep van gametrailers, dus eigenlijk alleen het SGD forum ipv heel GoT, en heel misschien een beetje SPV, wel te beperkt is om zoiets te integreren. Hoewel SGD/SPV toch samen wel 1 van de grotere subfora hier zijn :)
Alleen buiten SGD heeft het dus eigenlijk geen nut, dat is dan weer wel jammer. Niet geschoten is altijd mis, dus wie weet. :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Erkens schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:07:
Waarom moeite doen om een video dienst als feebs te ondersteunen als (bijna) niemand het gebruikt, en er dus ook geen (grote) vraag naar is _vanuit_ de community?
Hoe kom je daar nou bij, het groeit juist redelijk. Ik ga niet beweren dat het de perfecte groei heeft die we graag zouden zien. Maar er zit wel degelijk een goede stijgende lijn in. Er zijn wel degelijk mensen die de schrale kwaliteit op veel sites plus het inrelevante irritant vinden en liever op sites die wel relevant zijn komen.

Maar de site is pas een half jaar online en er is nog voldoende groei potentie. Maar jou uitspraak klopt niet dat er geen behoefte aan zou zijn.
crisp schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:18:
[...]

2 referenties naar feebs.nl in onze gehele database buiten dit topic (waarvan slechts 1 naar een video) ;)
Jij moet toch weten dat als developer dat xapian omega er weleens naast zit. Ik kom allleen op dit forum al op 56 :) Dat is wat anders dan 1 of 2.

Maar goed, het is duidelijk dat deze discussie vrij zinloos is want jullie hebben je mening gevormt ongeacht de argumenten die ik zal aandragen. Het leek mij voor beide partijen een goede aanwinst maar jullie staan duidelijk niet open voor nieuwe iniatieven. Het wordt gelijk afgeschoten zonder ook maar een keer goed te kijken voordat er wordt geoordeeld en een reactie wordt neergegooid. Er worden blindelings dingen aangenomen die niet kloppen en zoekfuncties gebruikt waarvan bekend is dat die niet compleet zijn. Met een simpele google search vind je er al 5.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:33:
[...]

Jij moet toch weten dat als developer dat xapian omega er weleens naast zit. Ik kom allleen op dit forum al op 56 :) Dat is wat anders dan 1 of 2.
Wie zegt dat ik dat via Omega heb opgezocht? Toevallig deed ik een LIKE search op '%feebs.nl%' over de messages van de laatste 3 maanden (geen idee hoe lang jullie site al bestaat though)...
Maar goed, het is duidelijk dat deze discussie vrij zinloos is want jullie hebben je mening gevormt ongeacht de argumenten die ik zal aandragen. Het leek mij voor beide partijen een goede aanwinst maar jullie staan duidelijk niet open voor nieuwe iniatieven. Het wordt gelijk afgeschoten zonder ook maar een keer goed te kijken voordat er wordt geoordeeld en een reactie wordt neergegooid. Er worden blindelings dingen aangenomen die niet kloppen en zoekfuncties gebruikt waarvan bekend is dat die niet compleet zijn. Met een simpele google search vind je er al 5.
Ik ga inderdaad geen tijd stoppen in een feature waarvan op dit moment de toegevoegde waarde voornamelijk bestaat in het gratis 'pluggen' van een site waar nog bijna niemand ooit van gehoord heeft en die dus z'n bestaan nog zal moeten bewijzen, en waarvan het verzoek komt van een medewerker/beheerder van betreffende site zelf. Als we daaraan zouden beginnen dan hebben we volgende week verzoeken van 30 andere startups die allemaal beweren dat ze beter zijn dan de (gevestigde) concurrentie, ergo:
crisp schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:33:
[...]

Intentionally left blank

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
* Rafe doet 2 centen in de pot voor Vimeo en Gametrailers.com. Nadat DivX met Stage 6 is gestopt is Vimeo afaik de populairste site om video's in betere kwaliteit dan Youtube aan te bieden. Ook fijn dat dat gewoon met Flash werkt ipv de DivX-plugin. Gametrailers spreekt eigenlijk voor zich, die is al jaren retepopulair :)

Edit: uit nieuwsgierigheid, welke sites worden nu ondersteund door de video-tag?

[ Voor 11% gewijzigd door Rafe op 21-10-2008 01:21 ]

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
Rafe schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:20:
* Rafe doet 2 centen in de pot voor Vimeo en Gametrailers.com. Nadat DivX met Stage 6 is gestopt is Vimeo afaik de populairste site om video's in betere kwaliteit dan Youtube aan te bieden. Ook fijn dat dat gewoon met Flash werkt ipv de DivX-plugin. Gametrailers spreekt eigenlijk voor zich, die is al jaren retepopulair :)

Edit: uit nieuwsgierigheid, welke sites worden nu ondersteund door de video-tag?
je doet je rode naam niet veel eer aan :+
Op GoT mag je wel zelf wat meer je best doen om aan je antwoord te komen, op UBB-codes klikken in je reply scherm, en tadaa:
De video-tag

Syntax: [video=width,height] url van de video [/video]

Attributen:

width: nummer - breedte van de video in pixels (standaard 425 pixels)
height: nummer - hoogte van de video in pixels (standaard 350 pixels)
Gebruik: plaatsen van video's van een aantal bekende video-sites.

Note: enkel url's van de volgende video-sites worden herkend: YouTube, Google Video, MySpace en MSN Video

Verwijderd

Ik heb eerlijkgezegd nog NOOIT van vimeo gehoord, maar wil wel even men 0.02 euro aan de discussie bijdragen:
Als Belg zijnde zie ik liever geen mogelijkheid om HD video te embedden op GoT, tenzij dit expliciet staat aangegeven.

(gametrailers.com mis ik soms wel eens, maar gelukkig zijn daar vaak ook youtube varianten op te vinden. Kan me niet voorstellen dat dat bij die vimeo ook niet het geval is)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 18:53 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:51:
Als Belg zijnde zie ik liever geen mogelijkheid om HD video te embedden op GoT, tenzij dit expliciet staat aangegeven.
Ik neem aan dat je doelt op de eventueel aanwezige datalimiet? Zolang een dergelijk filmpje niet automagisch start (wat sowieso niet gebeurd) is er natuurlijk niets aan de hand en kan je zelf bepalen of je daar wel of niet je dure bandbreedte aan wilt verspillen :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Erkens schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:05:
[...]

Ik neem aan dat je doelt op de eventueel aanwezige datalimiet? Zolang een dergelijk filmpje niet automagisch start (wat sowieso niet gebeurd) is er natuurlijk niets aan de hand en kan je zelf bepalen of je daar wel of niet je dure bandbreedte aan wilt verspillen :)
Maar misschien wel handig om het zodanig te stylen dat den belg kan herkennen dat het een HD-filmpje is? (Of heeft vimeo's embedded versie al iets soortgelijks?)
Althans, ik heb het idee dat Boeboe dat bedoeld :)

offtopic:
Erkens ... automagisch .. :X :X :+

[ Voor 4% gewijzigd door r0b op 22-10-2008 10:22 ]

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:21
Het voordeel van Vimeo boven YouTube is de kwaliteit. Voor een gemiddeld HK filmpje zal het niet uitmaken, maar we zijn immers Tweakers ;) .

Integratie is mooi, maar je moet het niet overdrijven. Ik zou zeggen dat wanneer je Vimeo, GameTrailers en droge FLV's erin zet, dat je dan genoeg hebt.

• Jochem
Ik zie nu ook dat in de review van de D90 naar Vimeo wordt verwezen. reviews: Review: Nikon D90 brengt dslr in beweging - laatste alinea, de link naar video's gemaakt met de D90.

Vimeo is de plek op dit moment om hoge kwaliteit videos naar te uploaden. Overigens is HD standaard 'uit' als je video's embed in webpagina (alleen te zien op de site Vimeo, doorklikken dus) en wordt er pas gebufferd op het moment dat je de video wilt gaan afspelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jochem op 01-11-2008 09:32 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

your point being?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Jochem
Omdat er verschillende mods zijn die nog nooit van vimeo hadden gehoord en nu binnen een review van de tweakers.net frontpage naar vimeo verwezen wordt.

Verder was het een repliek op mensen die bang zijn dat hun verbinding traag wordt door het prebufferen van HD content.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:31

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jochem schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:20:
Omdat er verschillende mods zijn die nog nooit van vimeo hadden gehoord en nu binnen een review van de tweakers.net frontpage naar vimeo verwezen wordt.

Verder was het een repliek op mensen die bang zijn dat hun verbinding traag wordt door het prebufferen van HD content.
Ik schop dit topic, omdat ik aanneem dat de, wat meer weerbarstige, modjes mogelijk nu wel genoeg van vimeo hebben gehoord. (of niet?).

Ik kom regelmatig vimeo tegen, als het alternatief van youtube. Youtube is de koning van filmpjes, maar vimeo zie ik steeds vaker voorbij komen. Wat is de moeite om te voldoen aan de vraag van de TS? Een link wordt toch ook niet gefilterd op de url waar deze staat, waarom dan wel voor video's?

Samenvatting: Ik zou graag vimeo-filmpjes willen kunnen gebruiken i.c.m. met de video-tag.

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 11-02-2009 14:02 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

moto-moi schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:22:
Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het argument tegen de ondersteuning was de twijfel aan het doorbreken van vimeo. Is het dan vreemd om verderop in de tijd deze vraag nog eens te stellen?

Indien het argument een button o.i.d. was waarop het antwoord 'nee' was, dan snap ik jouw argument, nu niet. (ook al staat het in de faq).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tukk schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:05:
[...]

Het argument tegen de ondersteuning was de twijfel aan het doorbreken van vimeo. Is het dan vreemd om verderop in de tijd deze vraag nog eens te stellen?

Indien het argument een button o.i.d. was waarop het antwoord 'nee' was, dan snap ik jouw argument, nu niet. (ook al staat het in de faq).
Nou, ik ben anders die vimeo nog weinig tegengekomen de diverse websites? Dus zoveel voegt jou kick ook niet toe wat dat betreft, als je was gekomen met echte argumenten/voorbeelden dan was het wat nuttiger geweest imo.

• DaannO
Erkens schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:24:
[...]

Nou, ik ben anders die vimeo nog weinig tegengekomen de diverse websites? Dus zoveel voegt jou kick ook niet toe wat dat betreft, als je was gekomen met echte argumenten/voorbeelden dan was het wat nuttiger geweest imo.
Rafe schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:20:

reviews: Review: Nikon D90 brengt dslr in beweging

Oftewel meer dan genoeg argumenten zijn al aanwezig in dit topic. De kick kan daarom best zinvol zijn aangezien ik het op diverse sites en fora ook tegen kom. Engadget, pocktinfo, Gizmodo etc.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Erkens schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:24:
[...]

Dat is een ander argument dan je eerste reactie.

Hoe wil je dat ik het nu beargumenteer, anders dan mijn eigen ervaringen dat ik het regelmatig tegenkom? Daarbij is de ervaring van anderen hier al gegeven.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Tukk schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:36:
Hoe wil je dat ik het nu berargumenteer, anders dan mijn eigen ervaringen dat ik het regelmatig tegenkom?
Met de search kom ik 'vimeo' maar 80x tegen (waaronder in dit topic) op GoT. Youtube bijvoorbeeld wordt ruim 5100x genoemd, puur voor de vergelijking.

Dus zo populair is het ook niet dan ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:51
Wat is dat nu weer voor drogredenering. Vimeo is gewoon erg fijn, goede kwaliteit, werkt snel, vlotte site. Veel mooi materiaal op. Dus huppa erkmans. niet klagen, doorwerken!

|>

• DaannO
Erkens schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:49:
[...]

Met de search kom ik 'vimeo' maar 80x tegen (waaronder in dit topic) op GoT. Youtube bijvoorbeeld wordt ruim 5100x genoemd, puur voor de vergelijking.

Dus zo populair is het ook niet dan ;)
Op GoT is niet populair omdat het niet ondersteunt wordt, go figure waarom YouTube er dan wel meer in staat..

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 16:42
Op de vorige pagina stond het voorstel om direct naar .flv's te kunnen linken met de [video] tag. Ik denk dat dat wel een goede oplossing is. Iedereen kan met sites als http://www.keepvid.com/ de directe URL achterhalen van de flv van bijna elke youtube achtige site. Als tweakers.net een eigen FLV player implementeert (met een mooie tweakers.net skin uiteraard :Y) ) is iedereen blij!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46

Cyphax

Moderator LNX
Popularity

As of October 2008, Vimeo has over 1,250,000 videos and 800,000 members, with an average of about 6,000 new videos uploaded daily. Roughly 15% of uploads are in HD.[4][5]
Trek zelf conclusies, maar je moet toegeven dat het niet heel vreemd is dat mensen hun video's bijna alleen op YouTube plaatsen als alleen die hier kunnen worden geintegreerd.

Als niemand tijd/moeite wil steken in het integreren van nog een andere dienst, zeg dat dan gewoon, dat is helemaal niet onbegrijpelijk, maar het argument "het wordt op GoT niet gebruikt, iedereen zet het op YouTube" is wel erg makkelijk te verklaren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 19-02-2009 13:28 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

trolleystad schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:17:
Op de vorige pagina stond het voorstel om direct naar .flv's te kunnen linken met de [video] tag. Ik denk dat dat wel een goede oplossing is. Iedereen kan met sites als http://www.keepvid.com/ de directe URL achterhalen van de flv van bijna elke youtube achtige site. Als tweakers.net een eigen FLV player implementeert (met een mooie tweakers.net skin uiteraard :Y) ) is iedereen blij!
Je kan je afvragen of dat niet in conflict is met de gebruiksvoorwaarden van bijvoorbeeld Youtube:
If you use the YouTube Embeddable Player on your website, you must include a prominent link back to the YouTube website on the pages containing the Embeddable Player and you may not modify, build upon, or block any portion of the Embeddable Player in any way.

[ Voor 38% gewijzigd door mr_obb op 19-02-2009 13:24 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 16:42
mr_obb schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:24:
[...]

Je kan je afvragen of dat niet in conflict is met de gebruiksvoorwaarden van bijvoorbeeld Youtube:
Wat daar dus staat is dat er niet met de player geknoeid mag worden. Dat gebeurt ook niet. Het gaat mij puur om het .flv bestand. Of die nu door de youtube player wordt afgespeeld of door een andere, daar wordt niet over gesproken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cyphax schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:23:
Als niemand tijd/moeite wil steken in het integreren van nog een andere dienst, zeg dat dan gewoon, dat is helemaal niet onbegrijpelijk, maar het argument "het wordt op GoT niet gebruikt, iedereen zet het op YouTube" is wel erg makkelijk te verklaren. :)
Volgens mij heeft niemand gezegt dat het er nooit komt :?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:46

Cyphax

Moderator LNX
Erkens schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 14:06:
[...]

Volgens mij heeft niemand gezegt dat het er nooit komt :?
Dat weet ik wel, alleen zijn vanuit jullie als developers de reacties overwegend in de trant "niemand gebruikt het, we vinden op GoT haast geen posts van mensen die ernaar linken/het gebruiken", daarmee geef je niet de indruk dat er voor open wordt gestaan. :)

Nogmaals: al zeggen jullie wel dat het nooit komt, dan is dat ook best, alleen hoop ik dan dat zo'n beslissing wordt gemaakt op basis van kosten/baten ofzo, en niet zozeer dat iedereen YouTube gebruikt, omdat dat best logisch is gezien YouTube wel te embedden is hier, en Vimeo niet. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Done:

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 20-02-2009 11:20 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.