Toon posts:

instellen NAS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraagje/probleempje..
Dit is de situatie (plaatje :P )

Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/4008/naamloosfu2.th.jpg

Ik heb de NAS dus boven aan mijn draadloze router, maar nu is het probleem dat ik de NAS beneden op de PC niet kan vinden, ook kan ik mijn laptop niet vinden..
Ik heb de PC beneden al op het netwerk aangemeld waarop mijn laptop zich ook bevind..

Heeft iemand misschien een oplossing?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 11:39 ]

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Zowel je topic als je plaatje zijn wel heel summier.
Vraag 1: Zit alles in dezelfde werkgroep?
Vraag 2: Heb je de NAS wel op een andere manier werkend gekregen? (niet wireless bijvoorbeeld)
Vraag 3: Wat voor NAS heb je eigenlijk?
etc.
Probeer je topic even wat uitgebreider te maken, want zo is het erg moeilijk om te beantwoorden.

Bij twijfel, vermoed onwetendheid.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:16
Heb je de kabel van je modem in de WAN aansluiting van de router zitten? Indien je een modem met router functie gebruikt kun je het best DHCP op je draadloze router uitschakelen en de kabel vanaf de modem in één van LAN aansluitingen doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:38:
nu is het probleem dat ik de NAS beneden op de PC niet kan vinden, ook kan ik mijn laptop niet vinden..
Als je vanaf de pc 2 apparaten (NAS en laptop) niet kunt vinden, zal het probleem niet bij de NAS liggen, maar bij de pc. Dat zegt tenminste de elementaire logica.

Kun je vanaf die pc wel op internet? Kun je vanaf die pc bij de eventuele webinterfaces van je router en modem?

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:07:
Heb je de kabel van je modem in de WAN aansluiting van de router zitten? Indien je een modem met router functie gebruikt kun je het best DHCP op je draadloze router uitschakelen en de kabel vanaf de modem in één van LAN aansluitingen doen.
Heb de DHCP uitgeschakeld en kabel in een LAN aansluiting gedaan, en het werkt
Zo zie je maar weer dat de oplossing vaak makkelijk is, maarje moet het net even weten :P

Bedankt ;)