• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Hi,

Ik ben begonnen met wat over te klokken, mijn 2,6 luchtgekoelde dual core naar 3,1.
Alleen nu heb ik een paar vraagjes:
Hoe krijg ik bij SuperPI decimalen achter de seconden?
Waarom gaat mijn CPU gebruik niet richting de honderd bij het berekenen, en blijft hij bij de 60% hangen?

Image:
Afbeeldingslocatie: http://i405.photobucket.com/albums/pp132/dimbyy/overclocken.gif

Dimby

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SuperPi is singlethreaded, dus dat proces zal nooit veel meer dan 50% CPU gebruiken. Voor decimalen achter de komma heb je Super PI Mod nodig.

• Dimby
Thx nu werkt alles. Maar nog een vraag, ik heb net mijn FSB nog wat hoger gezet maar toen wilde hij windows niet meer opstarten. Dus ik dacht dan heeft hij meer stroom nodig dus stroom met 3 stappen verhoogt (0.0325v). En nog werkte het niet, betekent dit dat hij nog meer stroom nodig heeft of dat dit gewoon zijn top is?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Je zult inderdaad meer nodig hebben...

Verwijderd

Dimby schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:23:
Thx nu werkt alles. Maar nog een vraag, ik heb net mijn FSB nog wat hoger gezet maar toen wilde hij windows niet meer opstarten. Dus ik dacht dan heeft hij meer stroom nodig dus stroom met 3 stappen verhoogt (0.0325v). En nog werkte het niet, betekent dit dat hij nog meer stroom nodig heeft of dat dit gewoon zijn top is?
Ik neem aan dat je alleen je CPU voltage hebt verhoogd? Probeer je northbridge en/of geheugen ook eens wat extra prik te geven :)

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Waarom laat je het voltage van de cpu niet eerst op auto staan? Kun je eerst proberen hoever je kunt komen met overklokken, en kijken welke temps je acceptabel vindt. Dan kun je daarna het voltage met stapjes gaan verlagen, en uitproberen waar de cpu 'genoegen' mee neemt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 19-10-2008 19:34 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Dimby
Er zit bij mij geen auto op ;)

Verwijderd

daarmee bedoelt hij waarschijnlijk de default settings;-)

• Dimby
D pc valt nog steeds uit tjdens het opstarten, nu wil ik het voltage nog meer vergroten maar nu zegt hij (in te bios) system may be unstable. moet ik dit negeren of gewoon FSB weer verlagen

Verwijderd

ik weet niet ik weet wel dat dat bij mij msi p6n moederbord weinig betekent
Pagina: 1