Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-11 22:54
Nu Icesave weg is, en we binnen enkele maanden ons geld terug mogen ontvangen, doemt de vraag op bij welke bank we dit geld nu gaan stallen.

Hebben jullie al een idee van een bank met acceptabele rente én uiteraard gedekt door DNB ?

Ik overweeg zelf de ATB bank (www.atbsparen.nl met 5% rente) maar twijfel nog of ik niet voor een lagere rente (en dus wellicht meer zekerheid) zal kiezen (bijv. www.alex.nl met 4% rente).

[ Voor 5% gewijzigd door daanNL op 19-10-2008 10:36 ]

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
IceSave heeft met de vraag weinig van doen ;)

Een algemene discussie over waar te sparen wordt al gevoerd in Lage rente bij Postbank, alternatieven? . Voorlopig daar dus verder :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hoezo zou je met een lager percentage meer zekerheid hebben? Zolang de bank in kwestie maar gedekt is en je niet meer dan 20k per bank zet loop je weinig risico. (die 100k regeling is tijdelijk voor een jaar afaik, daarna is het weer terug zoals het was)
Het enige risico wat je dus loopt, mocht zo'n bank vallen, is dat je tijdelijk niet bij je geld kan. Daarom moet je het gewoon spreiden :)

edit: aargh, waarom kan ik posten na een slotje :X

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 19-10-2008 10:41 ]

Dit topic is gesloten.