Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 64] Installatie nVidia 260GTX driver mislukt steeds *

Pagina: 1
Acties:

• kalehans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-07 13:25
Enkele weken geleden heb ik een ander videokaart gekocht(260 GTX OC ) en heb sinds ik die kaart heb problemen met het instaleren van de drivers.

Als ik de driver van nvidia download en instaleer duurt het teneerste heel lang en krijg aan het einde van de rit de melding: The system has not been modified. To instal this program at a later time,run the instalation again.

En dan is de driver niet geinstaleerd.
Als ik het via windows update doet gaat het wel maar dan pakt ie de standaard driver en dat wil ik niet.

Ik heb het ook geprobeerd met win xp
Dat is geen probleem daar instaleerd ie wel de drivers van nvidia.

Wat betreft vista 64x heb ik alles al geprobeerd
oude drivers verwijderen
opnieuw instaleren
verschillende drivers geprobeerd.
bios geupdate

Ik kom er niet meer uit en ga voorlopig weer terug naar xp omdat het daar wel goed werkt.

Wie heeft het zelfde probleem of kan me helpen?

Mijn systeem:
asus p5k-e
e8500
MSI 260GTX OC
Cellshock ddr2 2 gb

Hoop dat een van jullie me kan helpen. 8)7 8)7

Verwijderd

Probeer google eens? :P

Zo kom ik bijv. op
I tried the registery thing but all folders had already full access. Then i found a post with same type of problem but on another dirver.
solution is to activate "InstallDriver Table Manager" service.
- Right-click on My Computer and choose Manage.
- Then expand the Services and Applications section and click on Services.
- On the right-side of the screen, find the entry for InstallDriver Table Manager and double-click on it.
At this stage mine was on Manual and stopped. I just clicked on on Start.

Close all the stuff / run the driver setup / and it works!
Is dit de oplossing? Geen idee, maar je zult het een en ander moeten experimenteren en buiten sluiten...

• kalehans
Ja was ik vergeten te vermelden. De googlemachine heb ik ook afgezocht en inderdaad dit verhaal ook gelezen maar helaas zonder resultaat.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Draai je de installer wel als echte admin? (Rechtsklik, run with elevated privileges)

Vraag twee: Ik neem aan dat je wel de x64 drivers hebt gedownload en niet de 32-bits drivers?

[ Voor 36% gewijzigd door Nvidiot op 19-10-2008 11:04 ]

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• kalehans
Heb net als admin geinstaleerd.
zelfde resultaat.
Hij geeft de zelfde melding dat de drivers niet geinstaleerd zijn maar als ik op rechtermuisknop druk kan ik wel het nvidia config scherm in.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wordt de OC kaart wel ondersteund door NVidia? GTX260 staat wel in de lijst, maar niet expliciet de OC versie (voor zover dat uitmaakt dan, geen idee of er intern andere ID's worden megegeven).

offtopic:
Anyway, de reden dat ik reageer: ik ontSCHREEUW!!!!11 en verduidelijk de topictitel even. Was: 'Help!! Problemen met nvidia driver vista 64X'. Woorden als help en probleem zeggen zo weinig over je vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 19-10-2008 12:17 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• kalehans
Als ik het systeem door nvidia laat scannen welke drivers hij nodig heeft voor mijn kaart komt ie zelf met de laatste nieuwe aanzetten.

vreemd he

• kalehans
even een update }:O

Ondertussen xp erop gezet.
Kan gewoon de drivers instaleren.
Had 3dmark 2001 gedraait op vista met de @ half @ geinstaleerde drivers resultaat 61892 punten
op xp met volledig geinstaleerde drivers: 78783 punten

dat verschil is echt te groot.
Ik denk dat er echt iets mis is met de 64x driver voor vista of idd de kaart wordt niet ondersteund.

Niet te filmen
ben terug geweest naar de winkel
kaart getest op een vista ultimate 64x
werkt gewoon
heb net andere hd geprobeerd
zelfde probleem.
ga nu eens even een ultimate proberen kijken of dat werkt (wat me sterk lijkt)
heb ondertussen alles al vervangen.
brander
mobo
processor
graka
dus het einde moet wel in zicht zijn wat het kan wezen.

[ Voor 29% gewijzigd door kalehans op 25-10-2008 07:45 ]

• kalehans
Na alles te hebben getest met allemaal andere hardware heb ik maar een vista ultimate erop gezet.
en voila hij instaleerd de drivers zonder problemen van mijn videokaart.

dus conclusie
mijn msi geforce 260 gtx oc versie wordt niet onderstuend door vista home premium.

het probleem is opgelost en bedankt voor de reacties >:) ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic past beter in een ander forum, dus ik verplaats hem even daar naartoe. Hiernaast worden topics niet gesloten zodra ze zijn opgelost; maar slechts zodra ze niet aan de policy voldoen :)

CSA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:34
Voor mensen die dit probleem hebben en 't niet opgelost krijgen;

Bij mij is PhysX altijd de oorzaak, die tegelijkertijd wordt geïnstalleerd.

Oplossing:
Het installatiebestand uitpakken met bv. WinRar, in de uitgepakte map het PhysX installatiebestand verwijderen en vervolgens in die map setup uitvoeren.
Pagina: 1