[DVB-S] @ PC - Geen beeld bij gecodeerde zenders

Pagina: 1
Acties:

• Slunigo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Hallo allemaal, ik hoop enigszins dat hier iemand is die mij kan helpen :).

We hebben al geruime tijd onder andere digitale televisie via de satelliet, met een oude ontvanger beneden, heeft het altijd prima gedaan. Nu bezit ik al een lange tijd een HDReady TV en wil onder andere HD kanalen ontvangen, dus ik ben ook over satelliet gaan nadenken. Het liefste op de pc, zodat ik daar van alles mee kan doen, maar gewoon het beeld op het LCD-scherm kan weergeven (= ingesteld als 2e monitor).

Nu heb ik afgelopen week enkele dingen gekocht;
- Duo LNB (nog te installeren op schotel; voor ontvangst andere satelliet; HD kanalen etc)
- PCI kaart & CI module (Terratec Cinergy S2 PCI HD CI)
- Abonnement CanaalDigitaal (Basis & HDTV optie)
- CAM module CanaalDigitaal
- SmartCard CanaalDigitaal (is gelijk door dealer geactiveerd)

Ik kwam die middag thuis, gelijk uitgeprobeerd natuurlijk, werkte prima. Toen begaf de ontvanger van mijn ouders het, heel oud ding dus begrijpelijk. Ik dacht mooi, hoef ik niet eerst de Duo LNB te installeren om er een extra coax-kabel aan te kunnen hangen, maar hoef ik hem alleen even om te wisselen. Goed, ik dus een extra kabel gemaakt (lengte etc), aangesloten.
Na een hoop gepiel eindelijk de kaart en software geinstalleerd, na uren zoeken heeft hij in principe alle kanalen die beschikbaar zijn gevonden.

Nu is het probleem dat er geen gecodeerde kanalen worden weergegeven, geen enkele die ik zou moeten kunnen zien.
Uiteraard heb ik nogmaals gecontroleerd of er uberhaupt signaal is (ook al was dat er al; we hadden immers al lange tijd tv via de satelliet), dus ik probeer BVN (free-to-air zender en altijd beschikbaar). Dit werkt. Om zeker te zijn heb ik de eerstvolgende free-to-air zender die ik tegenkwam geprobeerd (WDR Aachen ofzo), deze werkt ook.

Ik dacht, misschien omdat het een nieuwe kaart is en niet direct na activering in gebruik is genomen, dient hij nogmaals geactiveerd moet worden. Dit heb ik reeds online gedaan, een uur gewacht, maar nog steeds niets :(.

Nu meen ik ergens gelezen te hebben dat sommige CAM modules niet met alle PCI kaarten overweg kunnen, nu ben ik bang dat ik een duurdere kaart moet kopen. De verkoper vroeg mij dit ook, of ik de 'gewone' CanalDigitaal module wilde, of een andere die duurder was, ik ben als eerste natuurlijk voor de goedkopere gegaan. Ruilen is mogelijk, dat vooropgesteld, maar natuurlijk hoop ik dat het ergens anders aan ligt. Ik zou eventueel maandag de dealer en/of support van Terratec kunnen bellen, maar hoop dat iemand een antwoord heeft zodat ik niet zolang hoef te wachten en straks/morgen gewoon tv kan kijken :).

Bij voorbaat dank! :)

Edit:
Excuus als dit in het verkeerde forum is geplaatst; zoekresultaten toonden dat zo goed als alle gevonden topics met ongeveer dezelfde inhoud in dit forum stonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Slunigo op 19-10-2008 04:21 ]

Slunigo#2169