[iPhoto] Is het bij iedereen zo langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb een MacBook White (Core 2 Duo 2.4Ghz, 2GB, 320GB) en in mijn iPhoto staan 20 events, de meeste met ongeveer 30 foto's en 1 event met 1500 foto's. De foto's zijn 2mp, 4mp en 6mp, in JPEG.

Als ik een foto event bekijk en klik op "events" om het overzicht weer te zien duurt dit soms wel 5 seconden. En het deleten van foto's gaat even langzaam, waardoor ik al per ongeluk een 2e keer op apple-del heb geklikt en een 2e event gedelete. :X

Het lijkt wel alsof iedere "actie" 3 tot 5 seconden duurt. Hebben jullie dit ook? En wat kan ik er aan doen? Zijn andere programma's sneller? :?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Hmm. Nope, hier niet. Ik heb dan wel een MBP, 2.33 GHz met een 250 GB schijf. Ik heb 152 events, 7748 foto's die totaal 15,3 GB wegen. Het start de eerste keer ietsjes langzaam op, mede omdat hij dan ook mijn online gallery gaat syncen, maar daarna is het snip-snap gewoon vlot en snel. Alle muisklikken enzo gaan bijna instant, zit geen merkbare vertraging in ofzo.

Hier stond achterhaalde informatie…

• cornelixnootje1
Hmmm... vreemd. Maar jij hebt een Pro, wellicht dat de videokaart het verschil maakt?

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb hier een Mac Mini, 2Ghz C2D met 2gig RAM.
iPhoto reageerd hier snel, zeker bij het verwijderen :+ . Ik heb wel maar 240 foto's, in 24gebeurtenissen

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Iphoto gebruikt zwaar de videokaart, en als de video kaart sommige dingen niet kan verwerken, valt iphoto terug op de cpu. (Eigenlijk is het OS X wat die instrucites allemaal regelt, zoals het moet in een goed systeem)

Mijn iPhoto is ook nogal stroperig, het zijn nog geen seconden, maar toch niet instant.

Open eens activiteits monitor op de achtergrond om te zien waar je computer allemaal mee bezig is, en doe dan ook nog eens een paar dingen in iPhoto, om het CPU gebruik te zien stjgen

http://www.softfocus.be/

• cornelixnootje1
Even een update:

Het was niet de GPU (want mijn nieuwe macbook pro deed hetzelfde) of de CPU (load was nooit full).

Wat ik heb gedaan:
- Rebuilden library (cmd+opt inhouden bij opstarten iphoto volgens mij)
- Mijn ene giga event (3000 foto's) gesplitst.
- De keywoards en titles bij "view" uitgezet (schijnt dat hij dan een hoop meta data moet inlezen)

Geen van deze dingen fixde mijn probleem direct. Echter, na nogmaals opstarten was hij pardoes supersnel! :)

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:05
Eens kijken of dat bij mij ook werkt. iPhoto library van ~160 GB op mijn 24" witte iMac.
Erg langzaam...

• cornelixnootje1
Erwinh schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:23:
Eens kijken of dat bij mij ook werkt. iPhoto library van ~160 GB op mijn 24" witte iMac.
Erg langzaam...
Ik weet niet of wij hetzelfde probleem hebben, maar het ging bij mij vooral om het knopje "<EVENTS" bovenaan de foto's, waarmee je terug gaat naar het event-overzicht.

Dat kostte zeker 5 seconden strandbal.

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
cornelixnootje1 schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:33:

- De keywoards en titles bij "view" uitgezet (schijnt dat hij dan een hoop meta data moet inlezen)
Titles stond bij mij nog aan en dat uitzetten scheelde de helft aan strandbal tijd.

Verwijderd

Ik mag hopen dat IPhoto niet alle foto's kopieƫrt en in een eigen map zet zodat alles er dubbel opstaat?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 13:27:
Ik mag hopen dat IPhoto niet alle foto's kopieƫrt en in een eigen map zet zodat alles er dubbel opstaat?
Tenzij je dat verandert wel ja.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025

DJH

Blaffeh schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:18:
[...]

Tenzij je dat verandert wel ja.
Als je dat accepteert, en op die manier werkt, is dat best wel handig hoor! Ik ben zelf best wel een controlfreak wat dat betreft, maar ik kan me prima vinden met het feit dat iPhoto zelf een library heeft :)

• cornelixnootje1
Erwinh schreef op maandag 24 november 2008 @ 08:23:
Erg langzaam...
Volgens mij gaat hij wel alles dubbel backuppen als je "rebuilt" en time machine gebruikt. Handig in jouw 160gb geval. Werkt het al?

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
DJH schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:41:
[...]

Als je dat accepteert, en op die manier werkt, is dat best wel handig hoor! Ik ben zelf best wel een controlfreak wat dat betreft, maar ik kan me prima vinden met het feit dat iPhoto zelf een library heeft :)
Ik ben er ook wel mee in m'n nopjes. Werkt keurig!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
itunes doe ik liever op mijn eigen, maar iphoto mag van mij doen wat ie wilt, met foto's ben ik nogl een slordige, maar iphoto zet het gelukkig allemaal op zen plaats.

http://www.softfocus.be/

• Prutsky
cornelixnootje1 schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:15:
[...]

Volgens mij gaat hij wel alles dubbel backuppen als je "rebuilt" en time machine gebruikt. Handig in jouw 160gb geval. Werkt het al?
Nog niet gedaan. Waarom zou hij alles dubbel backupen? Ik heb iPhoto inderdaad zijn gang laten gaan bij het importeren van de foto's. Zover ik weet staan ze niet dubbel op mijn harddisk (afgezien van de gewijzigde exemplaren waar je terug naar het orgineel kunt).

• cornelixnootje1
Erwinh schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 08:17:
[...]

Nog niet gedaan. Waarom zou hij alles dubbel backupen? Ik heb iPhoto inderdaad zijn gang laten gaan bij het importeren van de foto's. Zover ik weet staan ze niet dubbel op mijn harddisk (afgezien van de gewijzigde exemplaren waar je terug naar het orgineel kunt).
Geen idee, dat las ik ergens. Time Machine denkt dat je hele library new is volgens mij.

• Prutsky
Nog niet gemerkt, gisteravond een rebuild van mijn library gestart, dit kostte een paar uur. Vandaag nog niet gecheckt wat het resultaat is. Vooral het herbouwen van de miniaturen (ruim 25.000 stuks) kost een paar uur :/

Update: Na een rebuild is iPhoto nog niet veel sneller. Ik kan wel zeggen dat Timemachine niets dubbel backuped.

[ Voor 20% gewijzigd door Prutsky op 26-11-2008 19:40 ]

Pagina: 1