Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Nee, dit werkt niet voor mij.
Ondanks dat er in de basis best wel mooie platen bij zitten wordt door de overdadige vignetting mijn oog echt het midden in gedwongen. Maakt het beeld onrustig en leidt ontzettend af van de inhoud.
Ondanks dat er in de basis best wel mooie platen bij zitten wordt door de overdadige vignetting mijn oog echt het midden in gedwongen. Maakt het beeld onrustig en leidt ontzettend af van de inhoud.
met^^djengizz schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 03:00:
Nee, dit werkt niet voor mij.
die vignetting is echt té.. het sloopt echt je foto's tot er weinig meer van over blijft...
Ik vind je vignetting bij foto 1, 2, 3, 4, 5 èn 7 echt te storend.
Door de lijnen doet foto #3 me het meest denk ik. De overige foto's zijn technisch wel ok maar doen me gewoon niet zoveel somehow.
Als ik naar de rest van je set op je website kijk snap ik niet goed waarom je deze foto's hier post
Neem nu bv de foto van de 'badkamer' en die foto van die gang met afgebladderde groene muren... die doen me echt veel meer. Ik zou hier overigens (van de foto's van het daadwerkelijke zwembad) ook liever de foto met de kano op de voorgrond gezien hebben dan die met de peddel. Smaken verschillen blijkbaar en dat geldt vast ook voor de vignetting.
Toch, thanks for sharing Arno.
Door de lijnen doet foto #3 me het meest denk ik. De overige foto's zijn technisch wel ok maar doen me gewoon niet zoveel somehow.
Als ik naar de rest van je set op je website kijk snap ik niet goed waarom je deze foto's hier post
Toch, thanks for sharing Arno.
Met de rest, die vignetting is volledig over the top en heeft niets meer met de foto's te maken. Verder heb ik afgezien van de vignetting wel eens betere foto's van je gezien. Echt spannend vind ik ze niet.
This too shall pass
Ik kan er in komen waarom je vignetting extra toegevoegd hebt, maar dit is te duidelijk aanwezig. Je zou ze opnieuw kunnen bewerken en subtielere vignetting toevoegen, zodat het wel iets extra's toevoegd aan de foto's, maar niet als storend wordt beschouwd. Als foto 1 en 6 subtielere vignetting hadden gekregen zou ik ze best mooi gevonden hebben. Maar nu zijn ze te onrustig geworden om lekker naar te kijken. Verder behoeft foto 2 geen vignetting mijn inziens, omdat ie zonder beter uit de verf komt. (als ik de vignetting wegdenk en dan naar de foto kijk lijkt mij foto 2 beter af zonder vignetting)
Vignettering is wel erg aanwezig
Verder vind ik dit niet je sterkste serie, leuk (als ik even om de vignettering heen kijk) maar heb beter van je gezien
Verder vind ik dit niet je sterkste serie, leuk (als ik even om de vignettering heen kijk) maar heb beter van je gezien
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik sluit me aan bij de meeste. De vignetting is echt TE storend. Het leidt mij af ipv dat het juist iets toevoegt aan het geheel.
Waar blijven de foto's zonder vignetting vraag ik me nu af
, er zitten namelijk wel hele mooie plaatjes tussen, maar daarvoor moet je nu héél goed kijken! Vooral de laatste 5 vind ik zelf erg mooie composities.
Absoluut mooie platen, met name 1 en 3, maar ik vind ook dat er te veel vignetting overheen zit. Ik hou er van, maar niet dat de randen compleet zwart zijn.
Hm okee heb de boodschap begrepen, vignetting beetje aangepast
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Anoniem: 254582
Mooie serie, maar ik vind eigenlijk alleen foto 8 heel mooi. Het beeld spreekt me erg aan, mooie sfeer en de kleuren kloppen (blauw tegen over wit + donker blauwe stoel)
Leuke serie,waarbij 3, 5, 6, 7 en 8 mijn favorieten zijn. Stukken beter zo (alhoewel sommige vignetting nog steeds wel hevig is naar mijn smaak, is het nu wat meer passend)
Vond het al zo raar dat iedereen het over die vignetting had, maar je hebt het dus aangepast. Nu is het erg netjes imho. Vooral erg lekkere toning ook.qless schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:45:
Hm okee heb de boodschap begrepen, vignetting beetje aangepast
Leuke serie.
Nummer 5 en 8 zijn m'n favoriet.
Bij 5 werken de verschillende vormen netjes samen.
De belichting is in beide foto's erg prettig.
Nummer 5 en 8 zijn m'n favoriet.
Bij 5 werken de verschillende vormen netjes samen.
De belichting is in beide foto's erg prettig.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Pagina: 1