Toon posts:

Tv opnames met tv kaart??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik bijvoorbeeld mijn series opnemen als ik een tv/radiokaart heb?? Net als ik bjivoorbeeld de videorecorder gebruik??

Wat voor functies moet de kaart daarvoor ondersteunen?? ......capture??

GreetZZ :)

Verwijderd

Ik ben toevallig met hetzelfde bezig. Ik denk dat ik een Hauppauge PCI WinTV-Theater kaart ga kopen voor 350 piek.

Met PowerVCR II kun je real-time MPEG-2 encoden (640x480) en tegelijkertijd kijken. Je hebt dan wel een 850 MHz CPU nodig.

De reden dat ik voor de WinTV-Theater versie ga, is dat hij goed ondersteund wordt door PowerVCR II en omdat hij dolby surround sound heeft. Ook handig is dat de kaart gebruik maakt van het nieuwe WDM formaat i.p.v. het verouderde en trage VfW. Een nadeel van deze hardware-software combinatie is wel dat het niet onder WinME draait.

Maar er zijn ook nog andere software MPEG-2 encoders, die deze populaire kaart vast gaan ondersteunen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:06

Tachyon

pop the glock

Ik denk dat ik een Hauppauge PCI WinTV-Theater kaart ga kopen voor 350 piek.
Als je wat meer te besteden hebt denk dan eens aan de Hauppage PVR. Die heeft hardwarematige MPEG2-encoding :9

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Tja oke, maar neemt dit dan niet gigantisch veel ruimte in?? En kan het in Mpeg of in avi, of hoe gaat zo iets?

Is de HAuppage WINtv ook goed of adviseer je toch de wintheater? ER zit nogal verschil in prijs.

Verwijderd

<quote>Tja oke, maar neemt dit dan niet gigantisch veel ruimte in?? En kan het in Mpeg of in avi, of hoe gaat zo iets?</quote>

MPEG2 heeft ongeveer 2 GByte/uur nodig (640x480), dat zet ik later om naar DivX (300 MByte/uur)

<quote>Is de HAuppage WINtv ook goed of adviseer je toch de wintheater? ER zit nogal verschil in prijs.</quote>

Er zijn een paar versies van de WinTV kaart waaronder 2 in mono. Ik heb dan liever dolby surround als ik naar de tv zit te kijken of opneem. De Theater versie wordt ondersteund door PowerVCR II, de andere (helaas) niet.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe ga ik dat dan omzetten naar divX? Is daar een programmatje voor?? En hoe heet dat dan??

Verwijderd

<quote>Als je wat meer te besteden hebt denk dan eens aan de Hauppage PVR. Die heeft hardwarematige MPEG2-encoding</quote>

Waarom? Als ik met een goedkopere kaart even mooie MPEG-2 films kan opnemen dan een dure hardware MPEG-2 encoder, dan maak ik toch gewoon gebruik van m'n cpu? Dat geld valt ook anders te besteden.

Verwijderd

Ja, onder andere FlaskMPEG

Verwijderd

Wat voor progje gebruiken jullie om te recorden van tv??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 03 februari 2002 18:50 schreef Makaveli187 het volgende:
Wat voor progje gebruiken jullie om te recorden van tv??
Moest je dit topic nou van een jaar oud omhoog schoppen ? :o ('t is nog in 't verkeerde forum ook :))

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Deze moet iig naar AVH toe, kunnen ze daar kijken wat ze ermee doen. :)

move HA -> AVH

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op donderdag 22 februari 2001 23:44 schreef Harry_Hammer het volgende:
<quote>Als je wat meer te besteden hebt denk dan eens aan de Hauppage PVR. Die heeft hardwarematige MPEG2-encoding</quote>

Waarom? Als ik met een goedkopere kaart even mooie MPEG-2 films kan opnemen dan een dure hardware MPEG-2 encoder, dan maak ik toch gewoon gebruik van m'n cpu? Dat geld valt ook anders te besteden.
Met hardware-matige codering kun je nog iets anders doen met je pc tijdens het opnemen!
Pagina: 1