[Ubuntu] Kan NTFS partities niet mounten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb hier net op een laptop Ubuntu 8.04 x64 geïnstalleerd op een van de drie partities.
Er zat eerst windows vista op en ik heb die paritie verwijdert en een nieuwe weer aangemaakt en daar ubuntu op geïnstalleerd. De andere twee partities waar documenten en muziek etc op staan heb ik niets mee gedaan en zijn dus gewoon nog NTFS. Het probleem is alleen dat ik de partities niet meer kan openen, hij ziet ze wel maar als ik er in wil zegt hij: 'can not mount volume'. Bij details zegt hij dat ik windows netjes moet afsluiten maar dat gaat niet meer aangezien die er niet meer opstaat. Ook kan ik er voor kiezen om in terminal dit 'mount -t ntfs-3g/dev/sda6/media/Media -o force' in te typen. Dit heb ik gedaan maar dan krijg ik een hele waslijst aan info waar ik niet heel veel van begrijp.

Iemand een idee hoe ik weer bij mijn schijven kan komen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet om te beginnen die "waslijst" eens hier neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 13:16
Laat dan op zijn minst die 'hele waslijst aan info waar ik niet heel veel van begrijp' eens zien. :)

En sowieso klopt je mount commando niet zoals hij daar staat, er missen spaties. :)

Zo zou 'ie moeten zijn:
code:
1
mount -t ntfs-3g /dev/sda6 /media/Media -o force

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 18-10-2008 23:22 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de boven genoemde code gebruik zegt hij dat alleen root dat kan doen.

De was lijst kan ik even niet terug vinden, ga er morgen verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zet voor dat commando dan eens een 'sudo' ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubuntu is niet echt goed in ntfs repareren, je computer netjes afsluiten als ntfs schijven hebt.

De enigste mogelijkheid is ntfsfix, zit in de repo´s

Anders zul je die schijven toch in een Windows computer moeten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ah bedankt. heb er sudo voor gezet en hij werkt!
maar hoe verander ik nu de code dat hij voor mijn documents schijf werkt? de code voor de media was 'sudo mount -t ntfs-3g /dev/sda6 /media/Media -o force'

Weet iemand waar ik dit kan vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
In plaats van de harde schijf uit de computer halen, kun je ook BartPE gebruiken en chkdsk runnen, maar repareren is alleen nodig als er echt iets kapot is.

Zolang de foutmelding niet bekend is, is ook niet duidelijk wat het probleem is en is dus ook niet duidelijk wat er gedaan moet worden. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 11:48

Firestone

$ su - vuursteen

Type eens het volgende en kijk waar NTFS achter staat:
code:
1
$sudo fdisk -l
(l als in list)
Misschien moet je eerst ook een nieuw mountpoint maken in /media voor het werkt. Dus gewoon een nieuwe map daar creëren.
Deze manier zorgt er trouwens wel voor dat je na elke boot je partities weer moet mounten. Om het automagisch te laten gebeuren moet je je anders ff in fstab verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de code van vuursteen gebruik zie ik dat de documents partitie /dev/sda5 is.
Wat wordt de code nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Bedenk dat zelf eens even ;)

code:
1
mount -t <filesystem type> <device> <mountpoint> -o force
.

Zelf invullen wat er moet komen te staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 10:57:
Als ik de code van vuursteen gebruik zie ik dat de documents partitie /dev/sda5 is.
Wat wordt de code nu?
Wat denk je? De hele situatie is hetzelfde, behalve je partitie, namelijk sda6 -> sda5. Dat kan toch maar een ding betekenen?

edit, volgende keer even refreshen...:+

[ Voor 5% gewijzigd door icyx op 19-10-2008 11:08 ]

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'sudo mount -t ntfs-3g /dev/sda5 /documents/Documents -o force'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Het mount point mag je zelf weten, maar er moet dan wel een directory '/documents/Documents' bestaan. Netter is trouwens om het mount point onder /media te doen.

Dus eerst een directory /media/Documents aanmaken en dan de schijf mounten op die directory. :)

Pagina: 1