Nieuwe pc upgrade probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• C.A.Heerkes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-04-2025
Hoi,

ik heb vandaag zaterdag 18 okt een nieuwe upgrade gekocht voor mijn PC, namelijk 2x XFX 9800+ 785 Black en een 800W Tagan kable management voeding om wat meer futureproof te zijn met mijn systeem.

mijn complete rig is:
CPU q6600 g0 stepping,
Asus striker extreme mobo,
2x 2048mb Corsair dominator's @ 1066mhz,
"voor de upgrade" 2x Sparkle 8800gt,
"voor upgrade" Tagan 700w voeding zonder CM.
Cooler Master Stacker 832 behuizing

mijn probleem gaat als volgd, alles werkte helemaal in oorde en daarna ging ik aan het werk om de voeding en de twee kaarten te vervangen, toen ik klaar was met de upgrade en de voeding aansloot in de stekker ging alles gewoon goed maar toen ik de PC aanzette kreeg ik geen piepetje te horen en ook geen beeld in mijn scherm, dus keek ik in de strikers lcd poster en kreeg ik niet echt alles te zien"in andere woorden dert staat wel wat op maar ziet er een beetje romelig uit".
als eerste dacht ik dat er test memory op stond dus ging ik mijn geheugens natreken en bleken helemaal in oorde te zijn, daarna dacht ik dat het mischien aan de kaarten zou kunnen liggen en heb ik ze vervangen voor de oude kaarten en bleef het probleem gewoon zitten.

ik beschouw mijnself als een goede pc kenner en techneut maar hier heb ik echt wel raad nodig aangezien ik een beetje out of options ben :cry:

alvast bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Eerst begreep ik maar bar weinig van je verhaal hierboven:
toen ik de PC aanzette kreeg ik geen piepetje te horen en ook geen beeld in mijn scherm
en
"in andere woorden dert staat wel wat op maar ziet er een beetje romelig uit".
??? Heb je nou wel of geen beeld en zo ja wat zie je dan???

Kennelijk wil je dus je voeding vervangen en ook je 2 oude videokaarten door 2 betere?
Hmmm als het vroeger werkte en nu niet, steek dan je oude kaarten en voeding eens terug.
Werkt het dan wel weer?
Of haal alles weer los en steek daarna zorgvuldig en voorzichtig alle connectors terug op de plaats waar ze horen.
Je zult de eerste niet zijn die een connector vergeet, verkeerdom insteekt of waar een pennetje in een connector niet mee ingeschoven is omdat het bij het indrukken "loskwam"...
Vervang stuk voor stuk eens werkende onderdelen voor nieuwe. Mocht de fout dan weer terugkomen dan weet je waar je moet zoeken.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 22:59 . Reden: quote en fouten aangepast ]

• C.A.Heerkes
hoi kailash,

sorry als het zo romelig bleek, over het schermpje waar der wel wat opstaat is de kleine LCD poster van de Asus Striker Extreme maar op mijn monitor heb ik geen signiaal.

trouwens ik zal de voeding maar eens proberen zo als je zei. mischien ligt het daar aan.

alvast bedankt voor je reactie en als je nog een idee hebt laat maar horen ;)

Verwijderd

Ok duidelijk. :) Als je bang bent dat je oude voeding het niet trekt plaats dan eerst 1 nieuwe videokaart.
Ik ben benieuwd!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik moest je post 3x lezen voor ik hem (misschien) begrijp, probeer het wat gestructureerder weer te geven en geef meer specifieke informatie. Maar belangrijkste: begin met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en ga gestructureerd testen :)

offtopic:
Edit: Ed, sneller zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 18-10-2008 23:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 21:48

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Deze al eens doorgelopen?
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

edit: spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door Edmin op 18-10-2008 23:11 ]

• C.A.Heerkes
hoi,

alvast bedankt voor jullie reacties jongens, ik heb echt alles geprobeerd, en selfs met mijn oude specs wilt die niets meer doen, dus vermoed ik dat mijn striker extreme het heeft begeven want mijn geheugens en alle kaarten doen het gewoon op mijn zwakkere rig.

@kailash: ik heb mijn oude voeding ook geprobeerd en met alle 4 kaarten 1 voor 1 geprobeerd en nog steeds helemaal niet, en ik hoor de piepetje die je moederbord maakt waneer die opstart ook helemaal niet meer dus vermoed ik dat ik het maar naar asus op moet sturen.

nogmaals bedankt voor jullie reacties.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

[b]Note:[/b[] Een nieuw topic zou dan in de PMG (Processors, Moederborden en Geheugen) thuishoren.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.