Toon posts:

domme Linux/JTR vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik ben een lamer en ik ben net met Linux bezig (redhat)...ik probeer nu al een tijdje JTR te installeren (John the Ripper dus, en laat ik maar meteen erbij zeggen dat het puur voor de spielerij is, voordat ik daar gezeik over krijg hehe...)
Ik heb de tar file gedownload van [url="http://www.openwall.com,"]www.openwall.com,[/url] daarna het commando "tar xfz johnblabalab.tar.gz" gegeven, daarna naar de betreffende src/ dir gegaan en het commando "make <system>" gegeven, waarbij ik voor <system> al zo'n beetje alle systeem opties geprobeerd heb...het lijkt dan altijd goed te gaan, en er gebeurt van alles. Als ik echter daarna naar de run/ dir ga, zie ik daar wel de file john als executable staan, maar op het commando "john passwdbalabala" krijg ik altijd een "bash:john: command not found" error...
Ik heb zoals gezegd al zo'n beetje alle
systeemopties gebruikt bij "make" en ik heb ook al verschillende versies van JTR geprobeerd...wat doe ik verkeerd?

Strijk eens over je hart en help een lamer de avond door :)

Bij voorbaat dank voor enige info...

Verwijderd

Het zou eraan kunnen liggen dat je geen make install heb gedaan. Dan wordt het programma ook niet geinstalleerd in een van de gebruikelijke directory's en komt het dus ook niet voor in het zoekpad. Wat je dus kan doen is een make install draaien of de executable opstarten met ./john bla uit die run directory

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Voordat je make start, moet je normaal eerst ./configure starten. Sommige programma?s hebben dat niet, maar 90% ongeveer wel.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Kleine toevoeging.
Bij bijna alle programma's zit een mooie readme file waar precies in staat hoe je een programma moet compilen/installeren. Kijk daar eens in.

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen bedankt, het was dat ./john dat hem dat deed! Maar waarom moet je die ./ ervoor zetten als je al in de goede dir bent, dat snap ik niet...ach ja een newbie he :)

Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
En dat stond niet in de readme hehe...die had ik dus wel ff doorgeskimd :)

Verwijderd

Dat is gewoon een manier om executables te starten in linux. Meestal geldt ditr voor scripts.

Dat die ./ niet in de readme file staan is op zich logisch. Dat is basis linux kennis. Een helpfile van een windowsprogramma wordt toch ook niet uitgelegd hoe windows werkt.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt!
Pagina: 1