Probleem JVC TH-P5 stopt uit zich zelf

Pagina: 1
Acties:

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 23:48
Goedendag,

Hier staat een JVC TH-P5 Homecinema set. Het probleem is dat hij regelmatig uit gaat. Vanavond tijdens het radio luisteren ging hij steeds na een paar minuten uit. Soms duurt het ook een paar uur voordat hij uit gaat. Het lijkt erop dat hij sochtends minder vaak uitgaat dan savonds. Dit gebeurd zowel bij de radio (ingebouwd) als bij een dvd (ook ingebouwd). Het standby lampje brand daarna wel direct en hij kan ok direct weer worden ingeschakeld. Iemand een idee wat dit kan zijn?

gr Kevin

• Bumpy_NL
Iemand een idee?

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat heb je zelf al allemaal geprobeerd om het op te lossen? Wat mij te binnen schiet is dat er miss een spanningspiek op je lichtnet voorkomt waardoor hij "uit bescherming" zichzelf uit doet. :)
Je gaat meer reacties krijgen als je wat meer eigen inzet toont :P

Vimeo, YouTube

• Bumpy_NL
Aan een spanningspiek heb ik ook gedacht. Heb zelf verder niets geprobeerd om het op te lossen. Google levert in dit geval geen oplossingen (iig met mijn zoektermen). Wel heb ik aandacht besteed aan wanneer het gebeurd en wat er precies gebeurd. De set staat bij de ouders van mijn vriendin en wil daar niet teveel aan kabels trekken, anders had ik al geprobeerd om een andere stroomgroep te testen. Ik denk ik vraag het eerst hier. Volgens mij zit er nog garantie op het apparaat dus als er geen oplossing wordt gevonden valt het misschien onder de garantie.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:03
Hoe oud is het apparaat al ? Het kan best zijn dat hij van binnen eens uitgestoft moet worden.

Het kan namelijk zijn dat de temperatuur in het apparaat te hoog is waardoor deze in de beveiliging schiet

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Lijkt me wel dat zoiets onder de garantie valt, als het dus geen temperatuurprobleem is.
Je kan beter dus eerst even testen als hij vrijstaat (misschien nu dingen voor de ventilatie) en even met de stofzuiger de ventilatie leegzuigen. Anders ook nog even bij een open raam zetten, met die 10 C die het buiten is zal hij niet snel oververhit raken :) .

[ Voor 6% gewijzigd door -j-k- op 21-10-2008 17:33 ]

Vimeo, YouTube

Pagina: 1