Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/bug] Pagina hangt door Google Analytics

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wegens problemen met mijn provider kan ik momenteel geen verbinding maken met zo'n 99% van het internet. Gelukkig wel met Tweakers.net, echter, voordat onderstaande pagina wordt getoond probeert de pagina Google Analytics (GA vanaf nu) in te laden. Wat niet lukt. Dus krijg ik nooit resultaat.

http://tweakers.net/archieven/?keyword=ziggo&x=0&y=0

Op dit moment heb ik GA geblokkeerd omdat meer websites met hetzelfde probleem kampen. Dit lijkt me niet bevorderlijk voor jullie eigen statistieken en uiteraard ook niet voor gebruikers zonder de kennis om GA te blokkeren.

Ik wou dat ik het kon opzoeken, maar wegens diezelfde problemen gaat dat niet, maar er zijn scriptjes beschikbaar om GA pas in te laden zodra de eigen site volledig klaar is met laden, en dus niet wacht op de response van GA.

Dit zal vast niet alleen voorkomen bij mensen met een crappy ISP, maar ook op locaties waar overijverige sysops GA blokkeren, om maar iets te noemen.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Met welke browser heb je dat? De GA code staat al helemaal onderin onze pagina's, en ik heb vaak genoeg dat ik zie dat analytics nog moet inladen maar dan heb ik al wel de content voor m'n neus...

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

@crisp: een beetje offtopic, maar om snelheidsredenen zou je de ga.js van Google Analytics op tweakers.net zelf kunnen hosten. Download dan elke week even een verse update en er kan weinig fout gaan.

Dan zou er in theorie nooit een laad-vertraging meer mogen ontstaan.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

André schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:13:
@crisp: een beetje offtopic, maar om snelheidsredenen zou je de ga.js van Google Analytics op tweakers.net zelf kunnen hosten. Download dan elke week even een verse update en er kan weinig fout gaan.

Dan zou er in theorie nooit een laad-vertraging meer mogen ontstaan.
Is dat toegestaan dan?

Intentionally left blank

• André

André

Analytics dude

Ja hoor, het is alleen maar de meetcode. Ze raden het zelfs zelf aan, ik zal het even opzoeken.

/edit:
Gevonden:
http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=55466

[ Voor 33% gewijzigd door André op 18-10-2008 22:40 ]

Verwijderd

Als ik dat artikeltje zo doorlees, staat er dat het toch echt beter is als Google die file serveert ;)

• André

André

Analytics dude

Inderdaad, aanraden doen ze dus niet. Maar er schuilt verder weinig kwaad in, ze gooien het op het feit dat het bestand gecached wordt. En daarnaast is het zo dan dit bestand geserveerd wordt door de servers waar de Search ook op draait, dat is dus snel genoeg.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Kunt 'm sowieso met 5 regels PHP lokaal cachen voor een uur, da's ook niet zo'n kunst. Nadeel is dan wel dat sommige browsers de HTTP/1.1 max connections per server limit volgens de SHOULD uit 1997 enforcen waardoor je de pagina als geheel vertraagt. En helaas wordt IE nog best vaak gebruikt ;)

Professionele website nodig?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
curry684 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:46:
Kunt 'm sowieso met 5 regels PHP lokaal cachen voor een uur, da's ook niet zo'n kunst. Nadeel is dan wel dat sommige browsers de HTTP/1.1 max connections per server limit volgens de SHOULD uit 1997 enforcen waardoor je de pagina als geheel vertraagt. En helaas wordt IE nog best vaak gebruikt ;)
Is toch een kwestie van een nieuwe host er aan toekennen? ga.tweakers.net ofzo :P (of moest het nou een apart domein zijn?)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

RobIII schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:49:
[...]

Is toch een kwestie van een nieuwe host er aan toekennen? ga.tweakers.net ofzo :P (of moest het nou een apart domein zijn?)
Elke aparte hostnaam werkt al, dus ook subdomeinen werken prima :)

Sowieso zouden jullie er goed aan doen om _alle_ afbeeldingen, css en javascript vanaf een aparte machine te hosten. De smileys worden op dit moment totaal niet gecached omdat er geen expires header aan staat ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wolfboy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:58:
[...]
Sowieso zouden jullie er goed aan doen om _alle_ afbeeldingen, css en javascript vanaf een aparte machine te hosten. De smileys worden op dit moment totaal niet gecached omdat er geen expires header aan staat ;)
Euh: plan: Afbeeldingen voortaan geserveerd via Tweakimg.net en dat is, zover ik kan zien, op de smileys na ook al lange tijd dus het geval. Waarom het bij smileys niet gedaan wordt weet ik niet; misschien is het aan de aandacht van de devvers ontsnapt maar er is wellicht ook een goede reden voor.

[ Voor 21% gewijzigd door RobIII op 24-10-2008 01:02 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De smileys staan in de content, dus dat is een overweging tussen het her-parsen van alle content of het zo laten als het is ;)

Intentionally left blank

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
crisp schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:20:
De smileys staan in de content, dus dat is een overweging tussen het her-parsen van alle content of het zo laten als het is ;)
Ah; duh |:( Maar dat hoeft voor nieuwe messages toch niet dan? ;)

Over mij

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RobIII schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:22:
[...]

Ah; duh |:( Maar dat hoeft voor nieuwe messages toch niet dan? ;)
Ik zou inderdaad de smiley_url kunnen aanpassen; dan is dat effectief voor nieuwe messages :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Inmiddels maken we gebruik van de asynchrone API, dus dit zou sowieso al veel minder een issue mogen zijn :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.