Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:18
Hallo,

In ons nieuwbouwhuis komt in de meterkast het AOP binnen. Nu willen wij in de keuken, woonkamer en slaapkamer digitale tv kunnen kijken. In de meterkast komen dus 3 coax kabels binnen. Ik dacht deze dmv een 3 weg verdeler aan te kunnen sluiten op de AOP. 3 weg verdeler heeft 4 aansluitingen => 3 gebruikt voor de coax kabels van de diverse ruimtes en 1 aansluiting gebruikt om de verdeler aan het AOP te koppelen.
Ik heb op 1 tv beeld (alleen rtl4,5,7 en sbs etc werken niet) en bij de andere tv's heb ik geen signaal.

Wat gaat er fout?

Alvast bedankt.
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:02
Moet er niet eerst nog een decoder tussen? Als je het signaal dat binnenkomt meteen split zonder decoder heb je sowieso geen digitaal beeld.

En als je op alle 3 de tv's digitaal beeld wilt, met alle drie een ander kanaal. Zul je 3 verschillende decoders met 3 smartcards nodig hebben.

Waarschijnlijk is het signaal dat binnenkomt gecodeerd hierdoor kun je allen de commerciële zenders zien, als je een tv abbo en een decoder hebt, Ned 1,2 en 3 zijn FTA dus daarvoor heb je dat niet nodig.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Sluit de kabels is direct op de tv's aan (dus zonder decoder) en stel de TV in. (Analoog gebruik dus).

Je zult zien dat je beeld krijgt, maar met ruis.

Dat komt waarschijnlijk omdat je geen versterker hebt gebruikt of omdat je te slechte kabel hebt gebruikt. Analoge TV gaat dan ruis geven, digitale TV werkt gewoon niet. Dat je een paar kanalen wel ontvangt kan goed verklaard worden door het feit dat digitale tv werkt met multiplexers. Er zitten 4 / 8 kanalen op 1 frequentie(band). Exact weet ik het nu zo snel niet te zeggen, maar die frequentie komt er dus nog net doorheen, waardoor je die paar zenders ontvangt.

Als het inderdaad om ruis gaat dan zou ik is beginnen met het vervangen van die 3-weg verdeler voor een degelijke versterker. Zorg er ook voor dat je overal degelijke stekkers gebruikt. Die kun je herkennen aan het feit dat het binnenste deel van de kabel (de kern) altijd omhuld is door metaal. Goedkope stekkers stellen de kern vrij aan storingen van buitenaf wat de kwaliteit zeker niet ten goede komt.

Daarnaast is het nog goed mogelijk dat je nog geen (actieve) smartcard hebt. Wat zegt de decoder? U heeft geen toegang / geen abonnement of zegt de decoder geen signaal?

Edit: Deze moet je dus zeker niet hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.psylins.co.uk/shop/shopimages/products/thumbnails/CX%20PLUG.JPG

[ Voor 46% gewijzigd door Nijn op 18-10-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Hoi,

Ik heb de verdeler verkeerd aangesloten, nadat ik de aansluitingen verwisseld had, had ik overal beeld. Een versterker is inderdaad nodig want tijdens het installeren van mijn nieuwe decoder gaf hij een signaalkwaliteit aan tussen de 24 en 50%. Ook de F-connectoren vind ik niet plezierig werken, ik krijg ze niet goed aangesloten, elke keer beweegt de kabel tijdens het aandraaien waardoor het beeld weer wegvalt.

Ben nu weer tijdelijk terug naar de oude situatie waar ik een 2 splitter gebruik, als ik boven tv wil kijken moet ik een kabel verwisselen..

Welke versterker raden jullie aan? Ik gebruik ziggo met een cisco hd tuner

Groet,

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
DanielvdMark schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:36:
Ook de F-connectoren vind ik niet plezierig werken, ik krijg ze niet goed aangesloten, elke keer beweegt de kabel tijdens het aandraaien waardoor het beeld weer wegvalt.
Dan gebruik je de verkeerde f-connector met de verkeerde kabel.
Kijk hoe dik je coax kabel is, en koop daar de juiste f-connectoren bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Ja, ik ga op zoek naar betere.

Maar wat voor versterker raden jullie aan? Kan ik bijvoorbeeld elke hirschmann versterker kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 20:42
ja maar hij moet wel retour geschikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Martijn1993 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:40:
ja maar hij moet wel retour geschikt zijn.
Dat hangt helemaal af van je kabelprovider. Alleen UPC bouwt in een decoder gelijk een heel kabelmodem. De rest van de providers houden het op eenrichtingsverkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Mijn kabelprovider is Ziggo. Ik heb nu een HD decoder van Cisco waar volgens mij ook een kabelmodem ingebouwd is oa tbv interactieve tv dus heb denk ik wel een retourgeschikte versterker nodig.

Moet het een actieve retourgeschikte versterker zijn of kan het ook een passief retourgeschikte versterker zijn?Moet het retoursignaal ook versterkt worden?

Groet,

Daniel

[ Voor 6% gewijzigd door DanielvdMark op 19-10-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielvdMark schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:51:
Mijn kabelprovider is Ziggo. Ik heb nu een HD decoder van Cisco waar volgens mij ook een kabelmodem ingebouwd is oa tbv interactieve tv dus heb denk ik wel een retourgeschikte versterker nodig.

Moet het een actieve retourgeschikte versterker zijn of kan het ook een passief retourgeschikte versterker zijn?Moet het retoursignaal ook versterkt worden?

Groet,

Daniel
Een goede versterker voor jouw situatie is de Hirschmann GHV20M (retour-geschikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielvdMark
Bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik heb er nu een versterker tussen en de f connectoren goed aangesloten en het werkt allemaal perfect. In woonkamer 100% signaal en signaalkwaliteit ook 100% perfect dus! Keuken en slaapkamer zijn ook perfect.

Groet,

Daniel
Pagina: 1