Toon posts:

Hulp gezocht bij instellen tv als 2e monitor.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Ik heb een philips lcd tv gekocht (type: 26 pfl 3403). Ik wil deze als 2e monitor instellen op mijn dell dimension 5150. Hierin zit een grafische kaart, Radeon x600 256 MB Hyper Memory.

Bij de tv heb ik een vga kabel gekocht en deze zit nu zowel in mijn tv als in mijn computer geplugged. Ik krijg echter geen beeld. Ik heb al met de instellingen zitten proberen bij configuratiescherm, maar het is nog niet gelukt. Op het moment heb ik de volgende kabels achterin de pc gestoken:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/18/1224346103-30.jpg

Verder heb ik nog de technische specificaties van de tv:
ondersteunde schermresoluties:

Resolutie pc:
1366x768

Computerformaten.
Resolutie: Herhalingsfrequentie
640x480 60 Hz
800x600 60 Hz
1024 x 768 60 Hz
Videoformaten:
480i 60Hz
480p 60 Hz

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?
Alvast bedankt.

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Nou... je sluit je tv aan op de onboard videokaart(van je moederbord, dat verticale stuk) van je computer en dat gaat niet werken. Je moet of de 'echte' videokaart (de horizontale, waar je scherm op zit) of de onboard gebruiken, beide gaat niet lukken. Wat je eventueel kan doen is een DVI-VGA adaptertje halen en die op de DVI-poort (de witte) van je videokaart steken, daarna kan je met je VGA-kabel (die je nu al gebruikt) de tv op de pc aansluiten.

edit:
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.chinapans.com/images/dvi-vga.jpg
Boven DVI, onder VGA.

[ Voor 21% gewijzigd door buggienuk op 18-10-2008 19:02 ]

Ook bekend op XBL als buggienuk

• RuudvandeBeeten
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Tv aangezet?

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Met buggienuk :p Zo'n verloopje krijg je meestal al met je videokaart. Anders kun je op V&A een advertentie zetten. Veel mensen hebben wel een stapeltje van die dingetjes liggen. Als je meerdere HDMI poorten hebt op je tv kan je ook een dvi naar hdmi kabel er tussen zetten (beter beeld, hoewel waarschijnlijk niet merkbaar beter)

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
wat je nu wilt doen (VGA via onboard en de videokaart) kan inderdaad niet.

je hebt echter nu een aantal opties:

1. je regelt een verloopstekkertje van dvi -> vga, en je sluit je tv aan via vga op de dvi-aansluiting van je videokaart.

2. je koopt een dvi -> hdmi connector en sluit je tv aan via een hdmi kabel op de dvi-aansluiting (levert het beste resultaat op want dvi -> hdmi is digitaal naar digitaal, zonder conversieslag)

3. je sluit je tv aan via de component aansluiting (mocht die erop zitten). ik zou dit ten strengste afraden. da's jammer van je mooie lcd-beeldkwaliteit, maar ja, als je geen opties hebt...

edit: spuit elf.. misschien moet ik de threads minder lang open laten staan :)

[ Voor 6% gewijzigd door DrClaw op 18-10-2008 19:37 ]

Verwijderd

Hoi dr claw,
kan jij mij misschien helpen?
Ik heb een flat tv philips met hdmi aansluiting.
Hp mediacentre met videokaart radeon x600. dvi aansluiting met verloopstekker hdmi aansluiting op tv. Dit werkte eerst goed, maar ik had wat software problemen met mediacentre dus ik heb een goede versie van xp mediacentre er nu opgezet. En nu wil mijn tv niet meer als monitor fungeren. De computer ziet hem niet totaal geen beeld. ik snap er niets van. opstarten met stekkers erin, zou je verwachten dat hij hem herkent, maar nee hoor...niets..
Weet jij waar het aan ligt?
Met dank,
Lex
Pagina: 1