ST870 werkt niet met ethernet\

Pagina: 1
Acties:

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 11:45
Hallo, ik zit hier met een probleem en hoop dat iemand me kan helpen hier.

Ik heb momenteel van XS4all een Speedtouch Thomson ST780 gekregen als modem/router. Dit wireless signaal is te zwak voor het grote huis dus hebben we een Linksys WRT160N gekocht.
Cdtje erin en installeren maar via een utp kabel, geen problemen daar gekregen en cd zei zelf dat het internet werkt. Vervolgens probeer ik te internetten via de Linksys en krijg ik geen verbinding met een pagina, kan alleen in de router zelf kijken waar we niet bijster wijs van worden.

Vervolgens doorgetest en uiteindelijk maar direct met de laptop aan de modem/router ST780 gaan zitten; wat blijkt, als ik met een kabel in de ethernet poort verbind krijg ik geen internet. Als ik via Wifi verbind krijg ik wel internet.
Ik heb beetje in de router gekeken en kon niets vinden waar dit ingesteld zou staan. Wat kan ik dus doen om het ethernet op mijn Thomson weer werkend te krijgen? Of zouden de poorten kapot zijn?

Edit:
De ethernet port werkt nu wel op de computer. Maar als we de modem aan de Linksys router aansluiten werkt het niet. De Linksys geeft dus het internet niet door via wifi en ook niet via zijn eigen ethernet poorten.
Dus nu is de vraag hoe ik de Linksys goed instel? Automatische configuratie werkt blijkbaar niet, het cdtje werkt ook niet en de handleiding geeft niet veel info.

edit2: Opgelost, kan dicht.
DHCP uitgeschakeld en ip range van de router veranderd, kabel in een ethernet port van linksys en het werkte opeens. :S

[ Voor 21% gewijzigd door Hidde op 19-10-2008 16:47 ]