Toon posts:

Linksys accespoint , wie weet dit ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn netwerksituatie:

ADSL modem met 1 lan aansluiting naar linksys wap45g accespont ( dus geen router ), en mijn computer is draadloos verbonden. Dit is toen aangesloten door iemand.

Nu is mijn pc opnieuw geinstalleerd en kan ik weet mijn wachtwoord ( wpa ) niet, dus nou wil ik die accaspoint opnieuw instellen maar ik begrijp deze machine niet. Volgens de wizard moet ik mijn pc met draad aan hetzelfde netwerk verbinden als de accespoint om deze te kunnen instellen, maar dan kan niet want mijn adsl modem heeft maar 1 lan aansluiting.

Wie heeft de oplossing voor me ?

Als ik de accepont met draad aansluit op mijn pc krijg ik een 169 nummer, dus zo kan ik er niet in komen. Mijn pc vind het netwerk wel draadloos, dus hij werkt wel. Maar ja, dat wachtwoord....

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38
Je kunt er wel inkomen door je PC met de draad rechtstreeks aan te sluiten op de access point, je moet alleen wel even kijken wat het IP dan is. Waarschijnlijk iets in de trand van 192.168.1.1, dus surf dan naar http://192.168.1.1/ en je kunt hem instellen.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Weet je welk IP je had gegeven aan t ding? Gewoon UTP in de accespoint zelf stoppen en een IP handmatig inkloppen. Dan kan je de webinterface gebruiken om m weer aan te passen.

En die linksys, heeft die geen reset knopje aan de achterkant? meestal iets van 10s indrukken, stroom eraf en voila: terug op fabrieksinstellingen. Pak ff je handleiding erbij, mocht je dit niet kunnen vinden.

Succes!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Topicstarter
thaan schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:27:
Je kunt er wel inkomen door je PC met de draad rechtstreeks aan te sluiten op de access point, je moet alleen wel even kijken wat het IP dan is. Waarschijnlijk iets in de trand van 192.168.1.1, dus surf dan naar http://192.168.1.1/ en je kunt hem instellen.
Weet je zeker dat dit met een accespoint zo is ? Volgens mij is dat alleen met een rouer zo en werkt het met een acces point anders, ik krijg in ieder geval geen geldig ip nummer automatisch toegewezen, er staat mij iets bij dat ik handmatig een ipnummer moet gebruiken, maar ik weet niet meer precies hoe...

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
Kijk eens in de Handleiding, daarin staat precies hoe je het moet instellen. (Hint:Blz. 50-54)
Hiervoor moet je de pc bedraad aan het AP verbinden en vervolgens handmatig een ip-adres geven, standaard heeft je AP als ip 192.168.1.245, als dit niet gewijzigd is moet je je pc een als adres bijv. 192.168.1.2 geven.

Je ip in Windows XP handmatig instellen is heel makkelijk, klik op start - configuratiescherm - netwerkverbindingen, klik hier met rechts op je bedrade netwerkadapter, vervolgens selecteer je Eigenschappen, in dit venster klik je op Internet Protocol (TCP/IP) en vervolgens op de knop Eigenschappen en in het venster dat dan opent kan je je ip wijzigen.
Aangezien ik al enkele maanden niet meer met xp gewerkt heb weet ik niet of het precies zo gaat, maar de grote lijnen moeten kloppen ;)