Hoe externe harde schijf aan router hangen (WRT160N)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Topicstarter
Ik heb een linksys wrt160n router en ik wil daar graag mijn externe Harde schijf aanhangen. Ik heb gezocht op internet en kwam erachter dat ik met een simpele usb hub, die ik aansluit op 1 van de ethernet poorten van de router, mijn harde schijf kan koppelen aan mijn router door hem op de usb hub aan te sluiten. Gaat dit gewoon werken, of is hier een maar aan verbonden? Ik heb zitten zoeken naar de hubs en zag dat ze nog vrij prijzig waren, iemand ze goedkoper gezien?

Is dit de beste oplossing? Of zijn er betere oplossingen. (behalve een NAS schijf kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:48
In principe is het enige wat je nodig hebt een tussenstuk dat USB apparaten kan aanspreken en de data omzet naar een RJ45 (netwerkkabel) poort. Dit kan idd een NAS zijn of die USB-hub waar jij het over hebt.

Het komt er in feite op neer dat je van een USB apparaat een netwerk apparaat maakt.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:01

L0g0ff

omg

Pfff.. 8)7 wat jij nog hebt is gewoon een goedkope NAS.

Ik snap niet dat je het zo raar verwoord en er ook nog eens bij zet dat je geen NAS wilt.

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OhMyGod schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:31:
Pfff.. 8)7 wat jij nog hebt is gewoon een goedkope NAS.

Ik snap niet dat je het zo raar verwoord en er ook nog eens bij zet dat je geen NAS wilt.
Er zal toch wel een goedkopere oplossing zijn? Bijv. een usb hub die je op de router kan aansluiten en waar je dan je harde schijf op aansluit? Iemand zo'n ding btw nog gezien? Had ze eerst gevonden maar dat lukt me niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-07 23:15
Anoniem: 125609 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:54:
[...]

Er zal toch wel een goedkopere oplossing zijn? Bijv. een usb hub die je op de router kan aansluiten en waar je dan je harde schijf op aansluit? Iemand zo'n ding btw nog gezien? Had ze eerst gevonden maar dat lukt me niet meer.
<een echte omvormer van usb naar ethernet heb ik nog nooit gezien, wat ik wel gezien heb ooit is gewoon een schijf die via ethernet is aan te sluiten, maar de schijf zelf is uitgerust met een usb poort waar dan een bijkomende schijf op gehangen kan worden.

Wat je ook kan doen is gewoon terug een nieuw routertje kopen dat een usbpoort heeft en ondersteuning biedt voor het aansluiten van mass storage devices, en die als switch/accesspoint op de primaire router hangen...

Je vindt er tegenwoordig van ieder merk wel één...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48
HyperBart schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:57:
[...]

<een echte omvormer van usb naar ethernet heb ik nog nooit gezien, wat ik wel gezien heb ooit is gewoon een schijf die via ethernet is aan te sluiten, maar de schijf zelf is uitgerust met een usb poort waar dan een bijkomende schijf op gehangen kan worden....
Zijn er wel, oa de Linksys NSLU2 was er eentje ( Wikipedia: NSLU2 )
Daarmee kon je een externe USB hdd in je netwerk hangen.

pricewatch: Linksys NSLU2 (1x 100Mbps, 2x USB 2.0)

Een (imho betere) mogelijkheid is een WD World (loopt hier een groot topic over, ook goed te customizen).

Ga je meer voor performance, kijk dan eens bij de Synology-apparaten.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 26-10-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
router vervangen voor eentje met usb support zodat het usb>ethernet al ingebouwd is. vaak kan je de router ook nog naar die schijf laten downloaden, ftp server en meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DECOY88 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:11:
router vervangen voor eentje met usb support zodat het usb>ethernet al ingebouwd is. vaak kan je de router ook nog naar die schijf laten downloaden, ftp server en meer.
Ja dit weet ik, maar lijkt me een beetje onnodig om meteen een geheel nieuwe router te kopen :). Heb deze net een paar maandjes. Is er geen hubje met UTP aansluiting en daaraan usb poorten zodat je daar je harde schijf aan kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:48
Anoniem: 125609 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:34:
[...]

Ja dit weet ik, maar lijkt me een beetje onnodig om meteen een geheel nieuwe router te kopen :). Heb deze net een paar maandjes. Is er geen hubje met UTP aansluiting en daaraan usb poorten zodat je daar je harde schijf aan kan hangen?
Lees je het topic wel?

DJSmiley in "Hoe externe harde schijf aan router hang..."

Daar noemde ik al zo'n apparaat.

En onnodig... tja, wat is onnodig? Als 2 apparaten afzonderlijk meer kosten en meer stroom verbruiken dan gewoon een nieuwe router MET usbpoorten...
Let wel ff op of de chipset in jouw hdd ook ondersteunt wordt,anders gaat t nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Er zal 'iets' moeten gebeuren om de data van een USB schijf te lezen en via een netwerk weer te versturen. Er is niet zoiets als een "hub" met aan één kant USB en aan de andere kant ethernet. Een hub is namelijk een "dom" apparaat dat gewoon electrische signalen van de ene poort op de andere zet, zonder vertaling. Je hebt dus een actief apparaat, zoals bijvoorbeeld de genoemde NSLU2, nodig.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJSmiley schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:37:
[...]

Lees je het topic wel?

DJSmiley in "Hoe externe harde schijf aan router hang..."

Daar noemde ik al zo'n apparaat.

En onnodig... tja, wat is onnodig? Als 2 apparaten afzonderlijk meer kosten en meer stroom verbruiken dan gewoon een nieuwe router MET usbpoorten...
Let wel ff op of de chipset in jouw hdd ook ondersteunt wordt,anders gaat t nog niet werken.
Sorry had per ongeluk alleen de laatste post gelezen voor mijn reactie, had de rest over het hoofd gezien. Maar bedankt voor de reacties, weet nu precies wat de mogelijkheden zijn en ga maar eens even op zoek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59
Er bestaan dus wel oplossingen om dit goedkoop op te lossen, naar 3 uur zoeken toch gevonden.

http://www.engadget.com/2...external-hdds-now-networ/

http://www.engadget.com/2009/01/08/pogoplug-hands-on/

[ Voor 15% gewijzigd door aveenhuysen op 19-01-2009 14:32 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Pagina: 1