oke, ik heb mijn server (back-up en centrale opslag, niets bijzonders) op mijn kamer staan, en geupgrade, omdat dat ding nu een stuk meer lawaai en warmte produceert zou ik hem naar de kelder willen verplaatsen.
Voordat ik hem in de kelder parkeer zit ik met nog een paar vragen:
-De kelder is vochtig(er), gaat dit goed in combinatie met electronica (onze kelder is niet zo heel erg vochtig, maar toch, iets om rekening mee te houden
)
-Mijn pc heeft een gbit poort, de switch ook, en de server ook, de router en de pc van m'n pa (ja ik woon nog thuis
) hebben 100mb aansluitingen. Om toch op de toekomst voor te bereiden: welke utp/stp kabel kan ik het beste nemen? (afstand is ongeveer een meter of 20) Kom niet met de opmerking: 'ga draadloos!' want daarvoor is de snelheid en de betrouwbaarheid gewoon te slecht..
De hardware lijkt mij niet heel erg van belang (een pc, is een pc, een server, een server en een router een router
)
Verder staat vragen natuurlijk vrij
Voordat ik hem in de kelder parkeer zit ik met nog een paar vragen:
-De kelder is vochtig(er), gaat dit goed in combinatie met electronica (onze kelder is niet zo heel erg vochtig, maar toch, iets om rekening mee te houden
-Mijn pc heeft een gbit poort, de switch ook, en de server ook, de router en de pc van m'n pa (ja ik woon nog thuis
De hardware lijkt mij niet heel erg van belang (een pc, is een pc, een server, een server en een router een router
Verder staat vragen natuurlijk vrij