• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 16:16
Hoi hoi,

Ik heb dus een P5K SE mobo, en nu kan ik aan 2 setjes van 4GB OCZ geraken, maar ik kan nergens iets vinden over compatibiliteit.

Heeft iemand hier ervaring met deze combi?

2x OCZ 2x2GB 2RPR10664GK PC8500 Reaper + P5K SE

momenteel:
Intel Core2 Quad 6600
4096 MB OCZ (2x2 OCZ Reaper HPC OCZ2RPR8004GK)
NVIDIA GeForce 8800 GTS 640MB
2x SyncMaster 226BW(Digital)
Vista 64-bit

[ Voor 25% gewijzigd door D-rez op 18-10-2008 17:17 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Belangrijk is om als eerste op de QVL te kijken van dat moederbord. Als het geheugen daar niet op staat zou je kunnen kijken of je dimms kunt vinden met soortgelijke chips (al kan dat lastig zijn omdat niet alle geheugen fabrikanten duidelijk aangeven welke chips er gebruikt worden).

Daarnaast kun je natuulijk altijd kijken naar een set die wel compatible is met je moederbord, of gewoon de gok nemen dat het gaat werken.

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-05 16:16
Die QVL is dermate beperkt dat ik er niet echt wijzer uit wordt, er staan meerdere OCZ latten in maar niets dat echt in de buurt komt.
En om de een of andere reden lukt het me niet om me te registreren voor het betreffende forum op de site van asus.

[ Voor 20% gewijzigd door D-rez op 19-10-2008 12:29 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op een QVL zullen nooit alle dimmen staan, omdat het ondoenlijk is om alles te testen, vandaar dat je geen garantie hebt dat het werkt als je er andere dimmen insteekt, maar dat het op zich wel kan gaan werken, dat is de gok die je dan neemt.
Het kan zijn dat het wel werkt, maar zeker weten doe je het niet. Dus aan jou is dan de keuze welk geheugen je neemt.