Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Golf GTI type 3] startonderbreker ? knipperd rood

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-11 16:15
Ik heb een golf type 3 probleem. het zit namelijk zo
nadat we bezig zijn geweest met de radio hebben we meerdere problemen gekregen.
waaronder dat hij niet meer wil starten
je hoort hem wel rond draaien .
de distributieriem draait ook rond en ontsteking werkt ook ( proef ondervonden.. best schrikken.. )
het lijkt erop dat de brandstof pomp niet werkt
als ik hem probeer te starten en de koppeling iets laat opkomen wil hij ook wel vooruit maar starten heeft hij geen zin in.
we waren in het dashboard een kastje tegen gekomen met vrij veel drukknopjes.
deze heeft ook 2 ledjes; groen en rood.
voordat we met de radio bezig zijn gegaan was deze op groen en nu knipperd deze rood.
aangezien het dus erop lijkt dat dit het probleem is hebben we van alles geprobeerd te drukken maar we weten gewoonweg de code niet. vorige eigenaar gebeld maar deze wist niet eens dat deze bestond.

mijn vraag dus. is er een manier om dit allemaal te resetten of is er een algemene code ( waarschijnlijk niet..) of kunnen we hem omzeilen ?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 12:36
Je hebt geen handzender om het alarm erop en eraf te zetten ? vriend van me heeft een combinatie alarm/ startonderbreker in z'n type3.
Overigens komt er volngens mij een sleuteltje in het display te staan als je probeert te starten met de startblokkering erop.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:34
Een "kastje met drukknopjes en ledjes onder het dashboard" hoort niet bij de standaard startonderbreking lijkt me? :X Klinkt meer als een aftermarkt alarm. Waarschijnlijk heb je de accu even losgehad? Dan zou het natuurlijk kunnen dat het alarm automatisch weer geactiveerd is.

Maar van de andere kant lijkt het me ook erg sterk dat de accu niet eerder is losgeweest bij jou of bij de vorige eigenaar? :P

Staat er iets van tekst op het kastje dat je zou kunnen helpen om het te identificeren?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• misterm90
de accu is wel veel vaker losgeweest..
maar ineens viel dit op omdat we het dashboard los hebben.

het kastje lijkt inderdaad niet op een standaard accesoire van Golf.
probleem is ook dat het op een beun kastje lijkt.. ( later ingebouwd door een jonge kerel die iets extra's wou hebben.)
we gaan binnenkort even de hele kabel volgen en dan dat hele beveiliging proberen te omzeilen..

waarschijnlijk is het gewoon de "+" kabel doorgeknipt => kastje => andere kant van de "+"

dus het kastje overslaan ( kroonsteentjes ftw..)

// sinds deze actie doet het gewone licht het ook niet meer.
er zitten angel eyes in en de ringen erom heen branden wel. als ik speel met het grote licht ( naar je toe halen) doen ze het wel.. alleen in combinatie dus.. kan het zijn dat er een relais kapot is ?

[ Voor 20% gewijzigd door misterm90 op 18-10-2008 23:52 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

z'n kastje is opzich wel een 'nete' aftermarkt oplossing geloof ik, m'n ouders hebben een 96 Mitsubishi galant gehad waar ook z'n startonderbreker in zat gebouwd omdat anders de verzekering 'm niet knap wilde verzekeren. En 't lijkt me niet dat de verzekering een hakkie takkie oplossing wel goed vind.

[ Voor 15% gewijzigd door GoldenSample op 19-10-2008 00:00 ]

• misterm90
hmm.. het moet toch ergens te omzeilen zijn..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:26
Zekeringen verder al gecontroleerd? Als je aant prutsen geweest bent met de radio kan het zijn dat je net even kortsluiting gemaakt hebt waardoor er een zekering uit kan vliegen.

Verwijderd

Idd ff zekeringen checken
Meestal zit die van zo'n aftermarket ding ergens onder het dashboard tussen een draad, of wel onder de motorkap

En anders ma ff kijken of je een type kunt vinden en dan de handleiding opzoeken, dan kun je het probleem ook proberen te vinden
Want zoals t nu lijkt heeft t wel te maken ermee dat je pomp onderbroken word
En dat knipperen lijkt me dus op een foutmelding, in de handleiding kun je dan wel opzoeken wat de foutcode is (aantal knippers achter elkaar, constante knipper ofzo)

• misterm90
het type gevonden maar kan er totaal niks uit wijs maken en er iets over vinden op google lukt ook niet.
blocksystem sra tpdp 89017 exta .
ik ga straks even foto's plaatsen want er begint als we op contact zetten horen we ook een motortje lopen.

foto's van de Blocksystem

Afbeeldingslocatie: http://www.gideondeweerd.nl/19102008030.jpg
dit is de voorkant.. ( hier is dus gewoon de voorkap van gesloopt.. jammer zijn dat soort dingen.
Afbeeldingslocatie: http://www.gideondeweerd.nl/19102008026.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gideondeweerd.nl/golfstart.jpg
het rood omcirkelde motor begint te lopen zogauw we hem op contact zetten ( ik dacht zelf de auto-choke of de brandstofpomp. )

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 05:27
Wat ik van auto alarmen weet (is overigens niet heel veel omdat ik ze zelf niet inbouw maar als zaak doe we dat wel) is dat zo'n systeem vaak 3 relais heeft die hij onderbreekt wanneer hij geactiveerd is.
Nou zijn dat meestal de volgende 2 onderdelen: de startonderbreker, brandstofpomp en in sommige gevallen dus nog een circuit.
Zijn de kabeltjes welke uit het systeem komen nog genummerd?
Als je hem eruit wil hebben is het een kwestie van opschroeven en dan zie je wel welke draden bij elkaar horen.
Om zeker te zijn dat het kastje het probleem is. Kun je met bv een stukje tin de relais overbruggen en dan proberen te starten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• misterm90
inmiddels zijn we weer bezig geweest, alles losgehaalt, en even foto's gemaakt

je hebt dat kastje, zitten 7 kabels aan, 1 is massa, 2 hangen er los, en 3 zijn er gezekerd, en 1 niet

die 3 die gezekerd zijn, gaat een rode en een gele evan naar de zekeringkast,

1 ervan, gaat samen met de ongezekerde kabel, richting de motorkap
even via msn gevraagt aan iemand

"dan moet je even meten of er op allebei constante voeding staat, die met constante spanning aanluiten op de gezekerde naar de motor en de ongezekerde aan de massa leggen, dus gewoon aan een stukje blank chassis"

kan iemand mij vertellen of dat correct is, voordat ik verder ga?

[ Voor 9% gewijzigd door misterm90 op 01-07-2021 17:56 ]

Pagina: 1