Toon posts:

5.1 geluid + geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn PC op TV aangesloten (via HDMI) en wil nu ook geluid aansluiten.

Momenteel heb ik vanaf de PC een kabel (2x tuklp --> Jack) naar de tuner. (in het kanaal Muti in van de tuner)
Dit geeft stereo geluid (L+R)
Ik heb gelezen dat het mogelijk is om met deze kabel 5.1 geluid te krijgen? (DTS?)

Zo niet, dan moet ik denk ik een nieuwe geluidskaart kopen met digitale uitgang. Welke uitgang moet hij hebben? (Het liefst wil ik DTS geluid) (De huidige geluidskaart is een on-board ding(

Bedankt
Prox

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Beste Prox. Ik vrees dat we met deze informatie helemaal niets kunnen. We weten niet om welke onboard chip het gaat, weten niet welke tuner je hebt, en dus ook niet welke aansluitingen deze heeft.

Je zou bijvoorbeeld al eerst zelf kunnen uitzoeken welke mogelijkheden je onboard sound je biedt. Kans is redelijk groot dat die al kan wat jij wil. Graaf dus even in de manuals of google even wat rond...

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Everest geeft aan dat het om een ''Realtek ALC888/1200 @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller PCI '' gaat.

Mijn tuner is een Sony STR-DE475 (met DTS en Dolby Digital). Hij heeft coax en optisch als digitaal.

Is het mogelijk om met deze video kaart 5.1 geluid te krijgen? (DTS?)

Kan dit via mijn huidige kabel?

Bedankt

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:51:
Welke videokaart heb je dan?

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:39
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:51:
Bedankt voor je reactie,

Everest geeft aan dat het om een ''Realtek ALC888/1200 @ ATI SB600 - High Definition Audio Controller PCI '' gaat.

Mijn tuner is een Sony STR-DE475 (met DTS en Dolby Digital). Hij heeft coax en optisch als digitaal.

Kan dit via mijn huidige kabel?

Bedankt
Via de huidige kabel zoizo niet. Dat is een stereo kabel dus daar kun je nooit DTS of AC3 over heen sturen. Je zecht je van versterker optical en coax sp/div in heeft. Dan moet je dus kijken of je geluidskaart dat ook heeft en dan een optical of coax kabeltjes kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus al wat ik dacht!

(Mijn video kaart is een GeForce 6600 LE.. Waarom deze vraag? Heb je video kaarten die zo'n geluids-ingang hebben?! Dan koop ik namelijk een nieuwe video kaart ipv geluidskaart?!

Als dit niet het geval is. heeft iemand een aanrader als low-budget kaart me't één van deze ingangen?! (Het maakt dus verder niet uit of het coaxial of optical is?!)

Thnks

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:52
Hij vroeg naar je videokaart, omdat jij het eerder over een videokaart had ipv geluidskaart ;) Voor zover ik weet heeft een videokaart niet zo'n geluids ingang. Ik heb zelf een club3D geluidskaartje gekocht: Club3D Theathron DD. Dit was een redelijk goedkoop kaartje, was toen 44 euro geloof ik en die heeft een optische in/uitgang.

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Edmin schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:59:
[...]

Welke videokaart heb je dan?
Off-topic: GEWELDIGE reactie:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:21

Len

Leeg

lj_tree schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:41:
[...]

Off-topic: GEWELDIGE reactie:)
ontopic:

http://ati.amd.com/products/Radeonhd4800/index.html
HDMI - Enjoy the latest audio technologies using HDMI with 7.1 digital surround sound support. Also, xvYCC support allows the user to enjoy a wider range of color when connected to a capable HDTV.

Free Tibet

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

En wat heb je daaraan als je receiver geen HDMI heeft :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 16:21

Len

Leeg

voodooless schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:47:
[...]

En wat heb je daaraan als je receiver geen HDMI heeft :?
Misschien heeft zijn TV wel een digitale output. Maarja met zo weinig info van de TS blijf je gokken...

Free Tibet

Pagina: 1