Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Installatie geeft problemen (34 min.)

Pagina: 1
Acties:

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De herinstallatie van XP Pro geeft nogal wat problemen. Setup blijft steken op het beruchte 34 minuten te gaan moment. Wat ik gedaan heb om dit op te lossen:
  • BIOS update naar meest recente versie
  • Overbodige onboard hardware als geluid uitgezet
  • Overbodige PCI hardware als netwerk- en geluidskaart verwijderd
  • Andere XP installatie CD geprobeerd (XP Pro SP2/SP3
  • XP installatie CD met alle driverpacks geïntegreerd geprobeerd
  • Aan de hand van deze uitleg betreffende inf bestandje(s) verwijderd (cdrom.inf). Na de installatie, wanneer je doorgaans een melding krijgt over de resolutie en vervolgens een korte wizard verschijnt, wordt het beeld zwart en zie ik alleen nog een deel van de "volgende" knop rechts onderin. Na een reboot verschijnt en zwart scherm met alleen de cursor. In veilige modus de video driver verwijderd en na een reboot kwam ie tot het "Welkom" scherm.
  • Andere CD/DVD-ROM.
  • Andere voeding
Specs:
CPU: Intel P4 1.8Ghz
Mobo: Aopen AX4B Pro

Alle hardware is getest en er zijn geen problemen aan het licht gekomen. Is er nog iets wat ik kan proberen?

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 18-10-2008 15:27 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Je hebt het over "berucht moment", dus ik ben even gaan Googlen.

Ik vond Setup stops responding with 34 minutes remaining

Nou heb je al aardig wat geprobeerd, maar heb je bijvoorbeeld ook het RAM geheugen al getest met memtest? Is de CPU overgeklokt, of zit er iets in wat veel warmte kan produceren?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• JBS
  • Niet online
Ik heb het geheugen getest net als alle overige hardware maar er zijn geen problemen aan het licht gekomen. Geheugen met memtest, harde schijf met tooltje van de fabrikant en de overige hardware met PC Check.

Ik heb uit die setupapi.inf bekeken en daar kwam cdrom.inf voor in de laatste paar regels. Na deze verwijderd te hebben na een reboot ging de installatie wel door. Maar, zie puntje 6 van mijn openingspost.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien is er iets met de condensatoren? Hoe lang doet die erover om naar de 34 minuten te komen? Is dat altijd dezelfde tijd? Over het algemeen denk ik niet dat je geen problemen hebt met je Intel processor. Ik zou kijken of het geheugen, moederbord (denk zelf dat dat de boosdoener is) of harde schijf.

[ Voor 19% gewijzigd door itsalex op 19-10-2008 13:01 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• JBS
  • Niet online
itsalex schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:00:
Misschien is er iets met de condensatoren?
Nu je hebt zegt, onder 2 condensatoren komt "wat" uit. BIj de een 'n stuk meer dan bij de andere (nauwelijks). Kan dit ook kwaad? Heb eigenlijk alleen aan de bovenkant open gesprongen gevallen gezien.
itsalex schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:00:Hoe lang doet die erover om naar de 34 minuten te komen? Is dat altijd dezelfde tijd? Over het algemeen denk ik niet dat je geen problemen hebt met je Intel processor. Ik zou kijken of het geheugen, moederbord (denk zelf dat dat de boosdoener is) of harde schijf.
Om tot de 34 minuten grens te komen doet ie telkens ongeveer even lang. Je denkt dat ik problemen heb met de Intel processor. Kun je dat verklaren? Alle hardware heb ik, zoals gezegd, getest.

De eigenaar van de PC vertelt dat hij prolemen had met het installeren van SP2 en/of SP3 na een herinstallatie. Het beeld werd zwart etc. Na de eerste test bleek de harde schijf defect, die is vervangen.
Mogelijk een conflict met aanwezige hardware of moet ik na het zien van de condensatoren gewoon stoppen met het probleem te zoeken en het als gevonden beschouwen? Een XP installatie CD zonder SP2/3 heb ik nog niet geprobeerd...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

JBS schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:25:
[...]
Nu je hebt zegt, onder 2 condensatoren komt "wat" uit. BIj de een 'n stuk meer dan bij de andere (nauwelijks). Kan dit ook kwaad?
Lekkende condensatoren zijn niet de bedoeling en kunnen instabiliteit veroorzaken.
Waar die instabiliteit zich in uit kun je niet voorspellen, dat kan bij hoge loads zijn, maar ook bij het installeren dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
Hoe is het met je installatie medium gesteld?

• JBS
  • Niet online
Heb al verschillende installatie medium geprobeerd, dus daar zit het probleem niet.

Ik heb in de phplog.txt gekeken en daar staan de FX 5500 en de CD-ROM in. CD-ROM had ik vervangen door 2 anderen en die melding kwam ook al voor in setupapi.log toen ik een van de twee andere CD-ROM's probeerde. Dat alle 3 de drives problemen geven lijkt me sterk. Flatcable is ook al vervangen.

De videokaart heb ik inmiddels vervangen en de installatie blijft nog steeds hangen op 34 minuten.
pnplog.txt geeft nu problemen aan met de zojuist geplaatste videokaart, de melding over de CD-ROM is verdwenen.

//edit: derde videokaart verschijnt ook in de pnplog.txt. Toeval...? Lijkt me niet. Nu maar eens de condensator proberen te vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door JBS op 19-10-2008 14:31 . Reden: Toevoeging. ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Nu je hebt zegt, onder 2 condensatoren komt "wat" uit.
Heb eigenlijk alleen aan de bovenkant open gesprongen gevallen gezien.
Volgens mij heb je je oorzaak gevonden.
Normaal zou geen enkele condensator moeten lekken, zowel niet langs de boven als de onderkant 8)7 ...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:24

L0g0ff

omg

Zet er anders eens een linux distributie op. Waarschijnlijk krijg je dan een fout waar je wat beter op kunt zoeken naar je hardware probleem. Windows is helaas erg beperkt van het geven van alle info tijdens het installeren...

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Condensatoren? , plaats aub een foto? Op sommige delen zit ook een soort lijm-meuk. Het is mijn ervaring dat offline de schijf schoonvegen van alle XP installs het instaleren voorbij de 34 minuten helpt. Met mijn lekenverstand had ik gededuceerd dat het installatie programma niet kan kiezen welke de oude en welke de nieuwe installatie moet zijn.

And it goes BRAAAAAPP!

• JBS
  • Niet online
ROFLASTC schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:20:Het is mijn ervaring dat offline de schijf schoonvegen van alle XP installs het instaleren voorbij de 34 minuten helpt. Met mijn lekenverstand had ik gededuceerd dat het installatie programma niet kan kiezen welke de oude en welke de nieuwe installatie moet zijn.
Voordat ik een nieuwe poging waag om XP te installeren verwijder ik de ervoor aangemaakte partities. Vorige versies van XP zijn dus niet aan de orde.

Onder een paar condensatoren komt bruine rommel uit. Bij slechts één komt er wat bruins uit de bovenkant. Ik zal morgen wat foto's maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh.. even serieus nu.
Als jij uit een batterij bruine prut zie lopen (ook een elektrisch component), dan vervang je die toch ook?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JBS
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:33:
Euh.. even serieus nu.
Als jij uit een batterij bruine prut zie lopen (ook een elektrisch component), dan vervang je die toch ook?
Klopt, daarom zei ik vanmiddag ook al dat ik ze ging vervangen. Maar als ROFLASTC foto's wil zien, kan ie ze krijgen. ;)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

JBS schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:50:
[...]
Klopt, daarom zei ik vanmiddag ook al dat ik ze ging vervangen. Maar als ROFLASTC foto's wil zien, kan ie ze krijgen. ;)
Nou ja.. Was meer een vraag om vergissingen te voorkomen. Maar goed, als jij telkens oude installaties weghaald en er echt bruine meuk uit condensatoren lekt dan hoop ik dat het vervangen soepel verloopt.

Benieuwd naar resultaten

And it goes BRAAAAAPP!

• JBS
  • Niet online
Helaas, het vervangen wat de lekkende condensatoren heeft niet geleid tot een installatie die wil lukken....

• Petervanakelyen
JBS schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:39:
Helaas, het vervangen wat de lekkende condensatoren heeft niet geleid tot een installatie die wil lukken....
Hmm, of het nu heeft uitgemaakt of niet, een mobo is beter af zonder lekkende condensatoren...
Ik verdenk echter nog steeds het moederbord, aangezien je zowat alles al hebt vervangen ;)

Kan je de HDD niet eventjes in een andere PC steken, Windows XP erop installeren, en dan proberen de HDD terug in deze PC te steken ?

Vaak wil dit niet werken, door een te groot verschil kwa hardware, maar je kan altijd proberen.
Soms werkt het, heb het ook al eens gedaan, was toen omdat de PC waar XP op moest komen een Pentium 100 was, waar ik niet op wilde wachten :P

• Petervanakelyen
Bovendien misschien wat verder gaan op deze uitleg:
Aan de hand van deze uitleg betreffende inf bestandje(s) verwijderd (cdrom.inf). Na de installatie, wanneer je doorgaans een melding krijgt over de resolutie en vervolgens een korte wizard verschijnt, wordt het beeld zwart en zie ik alleen nog een deel van de "volgende" knop rechts onderin. Na een reboot verschijnt en zwart scherm met alleen de cursor. In veilige modus de video driver verwijderd en na een reboot kwam ie tot het "Welkom" scherm.
Je zegt dat hij tot het Welkom scherm kwam nadat je de Video Driver had verwijderd.
Maar je kunt de standaard Windows XP driver toch niet verwijderen ?

En je kunt toch ook geen driver installeren, als je niet in Windows geraakt ?
Welke driver heb je dan verwijderd 8)7

Overigens al een andere grafische kaart geprobeerd, of zit deze onboard ?

Bovendien kwam je wel in veilige modus, het moet dus wel iets met een driver te maken hebben.
Volgens mij is de link die je zelf hebt gegeven toch nog een extra poging waard, omdat je aan de hand hiervan het verst ben geraakt tot nu toe.

• JBS
  • Niet online
Ik heb de driver in veilige modus verwijderd. Nieuwe driver(s) heb ik ook in veilige modus geïnstalleerd.
Zoals ik eerder al zei heb ik 3 videokaarten geprobeerd. Ik heb alle instructies die via die link te vinden zijn al geprobeerd ( via setupapi.log en pnplog.txt dus).

Die 8)7 komt redelijk arrogant over terwijl je zelf niet eens goed leest wat ik - en hoe ik dat - gedaan heb.

Verwijderd

Ik ben hier gister ook de hele avond mee bezig geweest, ook eerst kaarten eruit getrokken, dos box en noem maar op, maar uiteindelijk bleek de oplossing heel simpel..
Hier is hoe het bij mij goed ging..

Je computer ff resetten, na een paar seconden F8 indrukken.. vervolgens start je hem op in foutopsporingsmodus, in het engels zou het waarschijnlijk iets van debugging mode zijn..

dan pakt hij gewoon de setup weer op en wonder boven wonder gaat hij heel netjes de 34 minuten voorbij..
bij mij knipperde het scherm even en vervolgens liep hij verder..
wat een opluchting om opeens 33 minuten te zien :)

hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Greetz
B.
Pagina: 1