Toon posts:

K9A Platinum: ATA-probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een upgrade gedaan (mobo,ram,cpu,graka):
-MSI K9A Platinum
-AMD X2 4800+
-Nvidia 7900GS
-2*1GB DDR2

Alles werk perfect, op 1 probleem na. Als ik mijn dvdbrander aansluit via ATA duurt het booten veel langer (ong 4 minuten totaal). Zonder deze aan te sluiten boot hij normaal.
Dat is niet alles, als ik wil booten vanop een cd gaat dit, maar na een minuut is de verbinding met de dvdbrander plots weg (kan dus geen OS installeren).
Als ik nu boot op mijn XPinstallatie werkt alles goed (na het lange booten), zelfs mijn dvdbrander werkt dan normaal.

Zou er iets fout zijn met mijn ATA-connector van mijn mobo, zoja, hoe kan ik dit met zekerheid weten? Of misschien een instelling in het BIOS waar het kan zijn fout gegaan?

Ik heb ook al geprobeerd een andere dvdbrander aan te sluiten, maar dat geeft hetzelfde resultaat.
In BIOS ook al wat veranderd, maar zonder succes.

Tnx.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 20:10
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:35:
Ik heb pas een upgrade gedaan (mobo,ram,cpu,graka):
-MSI K9A Platinum
-AMD X2 4800+
-Nvidia 7900GS
-2*1GB DDR2

Alles werk perfect, op 1 probleem na. Als ik mijn dvdbrander aansluit via ATA duurt het booten veel langer (ong 4 minuten totaal). Zonder deze aan te sluiten boot hij normaal.
Dat is niet alles, als ik wil booten vanop een cd gaat dit, maar na een minuut is de verbinding met de dvdbrander plots weg (kan dus geen OS installeren).
Als ik nu boot op mijn XPinstallatie werkt alles goed (na het lange booten), zelfs mijn dvdbrander werkt dan normaal.

Zou er iets fout zijn met mijn ATA-connector van mijn mobo, zoja, hoe kan ik dit met zekerheid weten? Of misschien een instelling in het BIOS waar het kan zijn fout gegaan?

Ik heb ook al geprobeerd een andere dvdbrander aan te sluiten, maar dat geeft hetzelfde resultaat.
In BIOS ook al wat veranderd, maar zonder succes.

Tnx.
Zitten er meerdere ATA apparaten aan dezelfde kabel ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, 1 dvdbrander op 1 ATApoort (heb er ook maar 1 helaas).

Verwijderd

Heb je het nieuwste bios van mobo?
Andere kabel?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Andere kabel loste ook niets op.
En bios is het meest recente.

• THE_FIREFOX
Heb je soms nog een oude cd rom speler liggen die je kan gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee..alleen dvdlezer en dvdbrander..
Beide zelfde resultaat.

• THE_FIREFOX
Staat de jumper van de DVD drive wel op cable select? Misschien een bios downgrade proberen. Zijn jouw dvd drive allemaal van hetzelfde merk ?
Pagina: 1