Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aureal Vortex 2 of HD Audio?

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:17
Beste tweakers.net,

Ik heb een nieuwe pc gebouwd waar een on board controller van HD audio in zit. Nu vroeg ik mij af of het nuttig was mijn oude Aureal Vortex 2 over te zetten...

Hij klinkt wel iets beter maar ik vraag mij af of de performance nog wel te vergelijken valt met de on board HD audio.

Welke van de 2 heeft de beste performance?

Welke kan ik het beste in mijn systeem doen?

Zit er veel verschil in performance tussen on baord HD en vortex 2?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
hij klinkt toch beter? Nou dan weet ik genoeg.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:23
Performance waarmee? Drivers van de vortex zijn natuurlijk al wel wat ouder dus dat zou nog wel eens wat problemen kunnen opleveren in sommige games. Voor gewoon muziek luisteren moet dat niet uitmaken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Annihilism
Ramon schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:46:
Performance waarmee? Drivers van de vortex zijn natuurlijk al wel wat ouder dus dat zou nog wel eens wat problemen kunnen opleveren in sommige games. Voor gewoon muziek luisteren moet dat niet uitmaken.
Ik bedoel meer of hij veel CPU gebruikt, de vortex is een dedicated kaart dus die zal in mijn ogen minder cpu gebruiken? De on board snoept geloof ik altijd wat weg van CPU

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 11:51
Waarom test je het zelf niet even? ik denk dat je geen beter antwoord zal krijgen dan dat

Stop die kaart erin, zet fraps aan en benchmarks de games die je speelt.
Half uurtje werk en je weet het, sneller dan een topic openen en afwachten op een forum.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01:32
Waar haal je de windows xp (ik begin nog niet eens over vista) drivers voor een vortex2 vandaan dan als ik zo vragen mag? (en dan niet de 'ik-doe-alleen-stereo'-drivers van xp zelf)

Die kaart is hardwarematig wel veel beter dan een alles wat je onboard kan vinden, maar er zijn volgens mij geen complete xp drivers voor te krijgen. Dus overzetten wordt dan wat lastig.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Annihilism
Vorlon schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:58:
Waar haal je de windows xp (ik begin nog niet eens over vista) drivers voor een vortex2 vandaan dan als ik zo vragen mag? (en dan niet de 'ik-doe-alleen-stereo'-drivers van xp zelf)

Die kaart is hardwarematig wel veel beter dan een alles wat je onboard kan vinden, maar er zijn volgens mij geen complete xp drivers voor te krijgen. Dus overzetten wordt dan wat lastig.
Er zijn wel drivers voor XP je moet ze alleen ff goed opzoeken (weet de link zo niet meer), werken perfect. Alleen ik heb ze niet nodig. Je moet alleen wel ff bij Opties --> Geavanceerd --> AC97 Control, het volume voor omhoog gooien, anders heb je een heel laag uitgangssignaal ;)

• Annihilism
Heb em trouwens al weer in gebruik genomen...

Werkt net zo goed als de on board in games.. en het geluid is 10x beter :).

voor als iemand het intrerresseerd kan ik de framerate nog wel eens bekijken en zien of het kaartje ook beter/slechter presteerd.
Pagina: 1