Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Kan mysql extensie niet laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn php/phpmyadmin/mysql/apache installatie, alles lukt perfect tot phpmyadmin wanneer ik dit heb geconfigureerd en open dan krijg ik steenvast de error "kan de mysql extensie niet laden"..

Ik heb de tutorial op http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/462/1047/ gevolg (wat ik overigens vroeger al meermaals zonder problemen heb kunnen doen hiermee..)

- Heb in php.ini de ; weggehaald bij php_mysql php_mysqli en libmysql
- Heb d:\server\web toegevoegd aan m'n environment variables
- Heb tot overmaat van ramp alle dll's al eens naar c:\windows\system32 en \system gezet om te testen of dat zou werken.
- Heb de dll's ook al gekopieerd naar d:\server\apache\bin
- Als ik phpinfo() oproep zie ik daar verwijzingen naar mysql
- Veel gegoogled, en ze zeggen steeds hetzelfde zie dat de ; weg zijn in php.ini WEL ZE ZIJN WEG :)

De versie van php is 5.2.6 en phpmyadmin 3.0
mysql werkt echter wel goed want ik kan connecteren via mysql administrator maar dat werkt niet goed vandaar dat ik phpmyadmin wil..

Verder draait de installatie op een server2003 ent machine op poort 81 (omdat symantec reporting service al op poort 80 draait.)

Ik ben ten einde raad, maar vind alles opnieuw installeren ook geen goede keuze, misschien dat iemand van jullie wel wat kan helpen..

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

En deze stap:
Ga naar de map C:\server\web\phpMyAdmin\config en knip het bestand config.inc.php en plak het in C:\server\web\phpMyAdmin

Wat staat er in je phpmyadmin config ?
Kan je die eens posten?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Verwijderd

Topicstarter
in de config.inc.php staat:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
/*
 * Generated configuration file
 * Generated by: phpMyAdmin 3.0.0 setup script by Michal &#268;iha&#345; <michal@cihar.com>
 * Version: $Id: setup.php 11423 2008-07-24 17:26:05Z lem9 $
 * Date: Sat, 18 Oct 2008 10:06:18 GMT
 */

/* Servers configuration */
$i = 0;

/* Server localhost (http) [1] */
$i++;
$cfg['Servers'][$i]['host'] = 'localhost';
$cfg['Servers'][$i]['extension'] = 'mysql';
$cfg['Servers'][$i]['connect_type'] = 'tcp';
$cfg['Servers'][$i]['compress'] = false;
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http';

/* End of servers configuration */

?>

• Mike2k

Mike2k

Draait je mysql poort wel op de default waarde (dus niet je webserver....)

En gebruik je nou MySQL of MySQLi?
Heb je al geprobeert om een phpscriptje te schrijven wat een basic connectie maakt naar de DB?
Zo kan je je probleem isoleren...

Verwijderd

Topicstarter
- mysql draait op normale poort
- Mysql werkt wel degelik, ik heb gisteren vanuit vb.net een connectie kunnen maken naar de databank, ook kan ik zoals eerder gezegd wel een verbinding maken met bv mysql administrator op de default port 3306 ...

• Mike2k

Mike2k

op de default port 3306 .
Dat staat nergens en wij proberen je alleen maar te helpen. Ik ga je dus nogmaals dezelfde vraag stellen...
Kan je vanuit PHP (dus niet VB.NET) een connectie maken naar de database?
Heb je al geprobeert om een phpscriptje te schrijven wat een basic connectie maakt naar de DB?
Zo kan je je probleem isoleren...

Verwijderd

Topicstarter
Owkey net ff gedaan en dan gat het inderdaad ook niet :/

PHP Fatal error: Call to undefined function mysql_connect() in D:\server\web\test.php on line 2.

• Mike2k

Mike2k

dan weet je dus nu waar je het moet zoeken....staat de extensie dir in je php.ini goed ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:24

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Fastex schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:49:
dan weet je dus nu waar je het moet zoeken....staat de extensie dir in je php.ini goed ?
Had dat gelijk genoemd. In de startpost staat al dat de mysql extensie niet geladen kan worden. Dus PHP kan de MySQL module niet laden. Scheelt weer gezeur over MySQl installaties en poorten ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Mike2k

Mike2k

haha, zat er later ook aan te denken ja....Ik wist alleen niet of het een phpmyadmin error of een php error was...

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik daarnet op m'n server zocht naar php.ini kwam ik tot mijn stomste verbazing ook nog een php.ini tegen die verwees naar de Symantec Reporting server, en jawel die reporting server heeft ook php geinstalleerd en wel op IIS...
En dit zal meer dan waarschijnllijk ook het probleem zijn.. Omdat ik die reporting server toch niet gebruik ga ik deze eraf gooien en nogmaals proberen via Apache..

• Mike2k

Mike2k

Als je die reporting server eraf gooit, zet dan je webserver poort terug naar poortje 80....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem eraf gegooid, maar dan ging het nog niet, toch maar eens opnieuw begonnen met de installatie en dan gaat het wel perfect..
Blijkbaar heeft die reporting server toch wel het een en het ander in de knoop laten draaien ..
Pagina: 1