Ik heb een probleem met mijn php/phpmyadmin/mysql/apache installatie, alles lukt perfect tot phpmyadmin wanneer ik dit heb geconfigureerd en open dan krijg ik steenvast de error "kan de mysql extensie niet laden"..
Ik heb de tutorial op http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/462/1047/ gevolg (wat ik overigens vroeger al meermaals zonder problemen heb kunnen doen hiermee..)
- Heb in php.ini de ; weggehaald bij php_mysql php_mysqli en libmysql
- Heb d:\server\web toegevoegd aan m'n environment variables
- Heb tot overmaat van ramp alle dll's al eens naar c:\windows\system32 en \system gezet om te testen of dat zou werken.
- Heb de dll's ook al gekopieerd naar d:\server\apache\bin
- Als ik phpinfo() oproep zie ik daar verwijzingen naar mysql
- Veel gegoogled, en ze zeggen steeds hetzelfde zie dat de ; weg zijn in php.ini WEL ZE ZIJN WEG
De versie van php is 5.2.6 en phpmyadmin 3.0
mysql werkt echter wel goed want ik kan connecteren via mysql administrator maar dat werkt niet goed vandaar dat ik phpmyadmin wil..
Verder draait de installatie op een server2003 ent machine op poort 81 (omdat symantec reporting service al op poort 80 draait.)
Ik ben ten einde raad, maar vind alles opnieuw installeren ook geen goede keuze, misschien dat iemand van jullie wel wat kan helpen..
Ik heb de tutorial op http://www.phphulp.nl/php/tutorials/8/462/1047/ gevolg (wat ik overigens vroeger al meermaals zonder problemen heb kunnen doen hiermee..)
- Heb in php.ini de ; weggehaald bij php_mysql php_mysqli en libmysql
- Heb d:\server\web toegevoegd aan m'n environment variables
- Heb tot overmaat van ramp alle dll's al eens naar c:\windows\system32 en \system gezet om te testen of dat zou werken.
- Heb de dll's ook al gekopieerd naar d:\server\apache\bin
- Als ik phpinfo() oproep zie ik daar verwijzingen naar mysql
- Veel gegoogled, en ze zeggen steeds hetzelfde zie dat de ; weg zijn in php.ini WEL ZE ZIJN WEG
De versie van php is 5.2.6 en phpmyadmin 3.0
mysql werkt echter wel goed want ik kan connecteren via mysql administrator maar dat werkt niet goed vandaar dat ik phpmyadmin wil..
Verder draait de installatie op een server2003 ent machine op poort 81 (omdat symantec reporting service al op poort 80 draait.)
Ik ben ten einde raad, maar vind alles opnieuw installeren ook geen goede keuze, misschien dat iemand van jullie wel wat kan helpen..