Toon posts:

[XP] Account-content op meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie is als volgt; klein bedrijfje met 5 werknemers met enkele computers en laptops. Op het moment dat iemand buiten de deur is, neemt diegene een laptop mee en kan via een VPN op onze centrale harde schijf.

Nu is het zo dat in principe iedereen op elke pc andere bestanden heeft staan en moet men bestanden eerst centraal opslaan, voordat je ze ook op een andere pc kan gebruiken.

Mijn vraag: is het te realiseren om elke gebruiker, op elke pc waarop hij inlogt, dezelfde bestanden te laten hebben? Het gaat hier puur en alleen om de mappen MIJN DOCUMENTEN en OUTLOOK 2007 mailbestanden. De programma's zijn op iedere pc hetzelfde.

We gebruiken gewoon Windows XP op de computers en ook op de 'server'. Ik weet dat voor Outlook Exchange bestaat, maar dat is te kostbaar voor een dergelijk klein bedrijf.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Je kunt al voor onder de 1000 euro een Windows 2003 SBS server kopen met Exchange voor 5 users bij Dell o.a. Is misschien wel de investering waard. Zorg er wel voor dat je Windows XP Prof hebt anders werkt het inloggen op het domein niet en dat wil je wel.

Niet de investering. Een share aanmaken op de 'server' en deze op alle desktops koppelen en daar je documenten opslaan, simpeler kan het niet. Microsoft laat niet toe dat Outlook bestanden benaderbaar zijn via een share, daarvoor verkopen ze Exchange.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Voor de documenten is Offline Files een perfecte oplossing, gebruik ik ook bij heel veel klanten :)
http://www.microsoft.com/...arnmore/offlinefiles.mspx
In Vista is dit component sterk uitgebreid, en werkt het nog veel beter :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:24:
Voor de documenten is Offline Files een perfecte oplossing, gebruik ik ook bij heel veel klanten :)
http://www.microsoft.com/...arnmore/offlinefiles.mspx
In Vista is dit component sterk uitgebreid, en werkt het nog veel beter :P
heb je daar geen server os voor nodig, aangezien je zonder domain moeilijk kan syncen :P

@TS:
Zonder domain ga je altijd lopen prutsen. Misschien kan je het met sync software oplossen door automatisch bij in- en afloggen te syncen, maar het blijft prutsen imho. Aan de andere kant, zonder ervaring met domains kan je ook aan het prutsen zijn :P.

Ik denk ook dat een sbs licentie zijn geld zeker waard is.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 11:22 ]