• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 10:16
Mijn zwager gaat een nieuwe computer samenstellen en hij wil daar graag 2 AMD HD4870X2's in zetten. Nu heeft hij wat behuizingen bekeken maar we zijn er onzeker over of deze kaarten daar wel in zullen gaan passen.

Wat denken jullie?

Zullen ze in de Thermaltake Armor+ MX passen? Ik heb op de Thermaltake site gelezen dat er 10.6 inch lange kaarten inpassen als je de HDD tray eruit haalt, de HD4870X2 is 10.5 inch. Gaat dat niet heel erg krap worden?

Misschien dat iemand een tip heeft voor een andere kast die van binnen veel ruimte heeft. Mijn zwager houd van flashy kasten (lichtjes, ramen etc.).

Ik hoop dat ik hiermee geholpen kan worden.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

10.5 + stekker > 10.6
Dus dat gaat niet passen.
Aagenomen dat je de kaart aan de achterkant moet voeden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een makkelijke truuk is om gewoon een EATX kast te pakken. Die zijn sowieso wat dieper dan een standaard ATX kast, gezien er een flink groter mobo in moet. Dan hoef je je niet druk te maken om de lengte van de videokaart.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:54
Antec P182 ;) Voeding is aan de zijkant

M3P - M3LR - 6320Wp

• EnigmaNL
Bokkow, ik heb zelf ook een Antec P182 en een 8800GTS G92 en ik heb daar al de HDD tray uit moeten halen om hem passend te krijgen (voeding aan de achterkant en stijve voedingskabels). Hoeveel ruimte heb jij nog over tussen de HD4870X2 en de voorkant van de kast?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als ik een suggestie mag doen: De oude, doch tijdloze en stevige, Cooler Master Stacker STC-T01 nemen. ;)

Minpuntje: gewicht.

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 17-10-2008 23:47 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• EnigmaNL
Die heb ik hem ook al aangeraden, vond hij te lelijk :(.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:54
@R.Kerseboom: ik beschouw die HDD-bay als volkomen nutteloos, heb aan 4 HDD ruimtes meer dan voldoende. Haal je die eruit heb je alle ruimte die je wilt, de HD4870X2 komt bij mij net voorbij het mobotray.

M3P - M3LR - 6320Wp

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Èn heb je wel meer nodig, dan kun je altijd nog denken aan een lian li bijvoorbeeld. Ik heb zelf van de week de PC A70B binnengekregen. Past met gemak een EATX bord in als je dat wilt, maar heeft ook 10 hdd bays erin zitten en je hebt ruimte te over in dat ding.

Maar goed, dat zijn persoonlijke voorkeuren natuurlijk. Zoek gewoon een leuke kast uit en let even op de diepte en orientatie van de hdd bay's die voorin de kast zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 17-10-2008 23:56 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

klik

Allemaal E-ATX, keuze genoeg. Succes.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

R.Kerseboom schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:47:
Die heb ik hem ook al aangeraden, vond hij te lelijk :(.
Tjah, zonder dat dit een welkekastvindhijwelmooi-topic wordt. Kun je maar beter even kijken(google) bij de bekende merken; Thermaltake, Antec, Chieftec, Aopen, Coolermaster, Lian Li. Opletten(specs) welke kasten groot genoeg zijn, en welke kast je zwager wel mooi vindt. Succes. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lian li kasten zijn prima qua grootte.
Heb hier hetzelfde probleem omdat ik altijd eatx mobo's wil :P.

Past prima, mits je de grotere modellen neemt.

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Heb zelf ook dit probleem gehad met mijn gtx260 vga kaart. Ben dan maar voor de antec titan kast gegaan. Deze kan grote vga kaarten makkelijk aan zonder dat je plaats voor hd's moet inleveren. Ook de prijs is een pluspunt en als ik ze vergelijk met de lian li van een kennis dan moet ze niet onderdoen voor bouwkwaliteit.

• EnigmaNL
Mijn zwager is uiteindelijk voor de Thermaltake Armor+ gegaan, de grote versie van de Armor+ MX.

Nog ff een andere vraag, zijn er ook 3 pin y splitter kabels te vinden? Zodat je op 1 mobo aansluiting 2 fans kunt aansluiten. Of in dit geval op 1 fan controller aansluiting 2 fans.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat moet wel te doen zijn, alleen kun je dan maar van 1 fan de feedback aansluiten. Anders wordt het wat lastig :P.

Zullen vast wel te koop zijn, maar ook in 3 minuten te maken :).

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
LianLi v1000plus behuizing , past makkelijk

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

glangeveld schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:48:
LianLi v1000plus behuizing , past makkelijk
Pssst, hij heeft al een kast gekocht.