Toon posts:

Welke videokaart op p5q pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment een nieuw systeem staan met de volgende configuratie:

Asus P5Q pro
Intel C2D E8400
Arctic freezer pro 7
OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit
XFX Geforce 9800GTX+ M765
Antec EarthWatts (650W)
Seagate 500GB 7200rpm

Het draait allemaal lekker maar ik ben niet helemaal tevreden over de videokaart, met name omdat ik niet de mogelijkheid heb om SLI te gaan met dit mobo.

Ik heb overwogen om mijn 9800GTX weg te doen en een Sapphire HD4870 aan te schaffen.
Die draait iets sneller en heeft de mogelijkheid om Crossfire te gaan.

Nou weet ik alleen niet of het wel verstandig is omdat het mobo 1x 16xPCIe heeft en 1x 8xPCIe

Heel graag heb ik wat advies.

Alvast bedankt

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-05 21:27
Ik kan geen P5Q pro op de site van asus vinden, wel een P5Q deluxe, welke ongeveer jou specs heeft.
Deze heeft Crossfire(X) en om 2 kaarten samen te laten werken heb je dus ATI videokaarten nodig, 2x een 9800GTX zal dus niet werken. Volgens mij trekt die 8x lane het trouwens wel, maar qua efficiency zit je bij een SLI of Crossfire setje toch al verkeerd.

Verwijderd

Topicstarter
gijsiej schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:49:
Ik kan geen P5Q pro op de site van asus vinden, wel een P5Q deluxe, welke ongeveer jou specs heeft.
Deze heeft Crossfire(X) en om 2 kaarten samen te laten werken heb je dus ATI videokaarten nodig, 2x een 9800GTX zal dus niet werken. Volgens mij trekt die 8x lane het trouwens wel, maar qua efficiency zit je bij een SLI of Crossfire setje toch al verkeerd.
Ausu p5q pro: http://www.alternate.nl/h..._-/Asus/P5Q_Pro/-1070573/?

Ik snap dat crossfire alleen met ATI kaarten werkt :P
Dat is waarom ik overweeg een ATI Sapphire HD4870 aan te schaffen, zodat ik later in crossfire over kan gaan.

Heb ik dan veel verlies van die ene 8x lane?

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Op lagere resoluties vrijwel niks, alleen op de hoogste resoluties ga je het merken. Meestal is het verschil ook dan niet schikbarend, op een enkele uitzondering (Crysis?) daargelaten.

Je hebt het over 1 x8 lane, dat is onjuist. Alleen met een enkele kaart heb je een fullspeed x16 poort, zodra je er een tweede videokaart bijprikt draaien beide poorten op x8 lanes.

Om dit te omzeilen kan je natuurlijk ook een hd4870 x2 erin proppen, dan heb je maar 1 videokaart, wel crossfire en op x16 speed.

[ Voor 46% gewijzigd door Madrox op 17-10-2008 22:20 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:18:
Op lagere resoluties vrijwel niks, alleen op de hoogste resoluties ga je het merken. Meestal is het verschil ook dan niet schikbarend, op een enkele uitzondering (Crysis?) daargelaten.

Je hebt het over 1 x8 lane, dat is onjuist. Alleen met een enkele kaart heb je een fullspeed x16 poort, zodra je er een tweede videokaart bijprikt draaien beide poorten op x8 lanes.

Om dit te omzeilen kan je natuurlijk ook een hd4870 x2 erin proppen, dan heb je maar 1 videokaart, wel crossfire en op x16 speed.
Bedankt voor je reactie!

Ik vind de hd4870 x2 nu iets te duur om aan te schaffen, dus wil eigenlijk een Sapphire HD4870 gebruiken en later mocht het nodig zijn een extra Sapphire HD4870 er bij te prikken.

Is er met 2 Sapphire HD4870 in crossfire over 8x lane veel verschil met een hd4870 x2?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 22:35 . Reden: typo ]

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
het verschil tussen die 2 is nihil , de hd4870 is een heel klein beetje sneller op hoge resolutie's omdat beide gpu's op 1 pcb zitten en dus sneller kunnen comuniceren

toch is een hd4870x2 een betere keuze omdat je dan niet meteen alle sloten kwijt bent en iets minder stroom slurpt
Pagina: 1