GA-P45-DS3R: Phase LED flikkert

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-04 00:03
Ik heb vandaag onderdelen voor mijn PC binnen gekregen, maar na het in elkaar zetten lijkt het toch niet helemaal goed te zijn gegaan. Elke keer als ik de PC opstart, dan flikkeren de phase LED's, alle fans, lichtjes op de grafische kaart en waarschijnlijk nog wel een paar dingen.Oftewel, alle lichtjes. Ik krijg ook geen beeld. iemand een idee? Ik heb wel enkele threads bekeken; maar dat was zonder succes.

Wat ik geprobeerd heb:
- Alles eraf, tot ik alleen Mobo+ voeding had. Nog steeds het probleem
- Gekeken naar de voeding kabels -> 8 pins in Mobo, 24 pins in Mobo. (PCIe 8pins los)

Ik heb de volgende onderdelen:

Thermaltake Toughpower 750Watt
GA-P45-DS3R
E8400
Kingston KVR800D2N5K2/4G
2 x HD4850 (HIS, IceQ, niet de turbo versie)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is dat geen beschreven functie dan? Staat in de handleiding geen troubleshooting info met dit fenomeen? (Ik ken het bord niet)

Koop al mijn ads!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-04 00:03
In de handleiding staat er vrij weinig over in. Het geeft wel aan wat de phase lights zijn, maar niet wat er aan de hand is als ze knipperen! (Ze laten de belasting van de CPU zien, hoe meer LED's (6 stuks) branden, hoe zwaarder de CPU het heeft). Ik las via google was stukjes die allemaal gingen over dat als ze aan(!)bleven, dat zou betekenen dat de CPU te weinig stroom kreeg .. Maar naar mijn zeggen krijgt deze wel genoeg. Heb mobo+8 pins erin. Moet goed zijn toch?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou je aanraden om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door te nemen, hierin staat namelijk een heleboel dat je kunt proberen. We verwachten dat je dit doet voordat je een topic opent, maar ik lees er helaas vrij weinig van terug in je topicstart.

Een niet startend systeem kan werkelijk overal aan liggen, dus is het belangrijk dat er goed getest wordt.

Dit topic gaat op slot omdat er het nodige mist in de topicstart. Een nieuw topic openen kan natuurlijk altijd als je de troubleshooter hebt doorgelopen en er dan nog steeds niet uitkomt :)
Houdt dan wel rekening met het PMG Beleid

Dit topic is gesloten.