Toon posts:

PC start niet meer op, komt niet in POST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dit systeem staan:

Medion titanium md8383
Intel p4 3,4 ghz
512 mb ram
320 gig harde schijf
Nvidia geforce 6610xl pci express

Er is al een hele tijd een probleem met deze pc.
Soms houdt wil hij helemaal niet meer opstarten, geen beeld, hij boot ook niet.
Het rare is, als ik de kast openvijs of iets uitvijs en terug erin stop en probeer op te starten lukte dat soms wel weer en als hij het terug deed was het voor enkele maanden terug goed.
Ik heb al eens de pc helemaal uit elkaar gehaald en terug samengevezen, met als resultaat dat hij het terug enkele maanden gedaan heeft.
Ik denk dus aan een slecht contact ergens in het moederbord.

Vandaag is de pc hier terug binnen gekomen maar deze keer krijg ik er helemaal geen leven meer in, alles eruit gehaald wat onnodig is. Alle fans draaien ook en zijn goed aangesloten.
Ik denk dus aan een slecht contact ergens in het moederbord en zou morgen een nieuwe halen voor erin.

Het geheugen heb ik ook al vervangen door andere zonder resultaat, processor en videokaart heb ik niet liggen dus kan ik dat niet vervangen om die ook te testen. Heb ook al een andere voeding geprobeerd maar dat werkte ook niet. En met de opstarten troubleshooter ben ik ook al niet veel verder geraakt.

Morgen zou ik een nieuw moederbord gaan halen, maar ik vraag mij af ofdat de kans wel groot is ofdat het echt wel het moederbord is? Ik zou liever geen onnodige kosten doen eraan. Misschien herkent iemand hier mijn probleem. Met de search kon ik geen soortgelijke gevallen vinden.

De processor zou ik voorlopig gewoon laten zitten, wat is de kans trouwens dat deze stuk is? Maar past deze nog in een nieuw moederbord met socket 775? En kan ik om het even welk socket 775 moederbord gebruiken in µATX formaat?

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
grote kans dat de batterij op je moederbord kapot of leeg is oid.

bij de meeste tankstations enz kan je zon batterij halen.

Een processor kan niet kapot zijn terwijl ie gewoon zn werk doet , het is alles of niets.

Verwijderd

Topicstarter
Heb batterij eens vervangen door deze uit een werkend systeem, maar probleem blijft hetzelfde.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om er achter te komen welk onderdeel voor problemen zorgt.

Rail Away!