• Mhp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-05 15:02
Als ik mijn pc opstart, dan worden keurig alle zaken zoals schijven etc. herkend en getoond. Vervolgens wordt het scherm gewist, verschijnt er een knipperende cursor in de linker bovenhoek, die zakt 2x een tweetal regels en dan gebeurt er zo'n 10 seconden niets meer. Vervolgens wordt het scherm wederom gewist en wordt het OS gestart. Het maakt niet uit welk OS (XP, Vista of Ubuntu) en het maakt ook niet uit van welke HD of DVD ik opstart.

Belangrijkste PC-specs: Geen overclock, Asus P5b mammaplank, E6400@2.13, 3GB PC6400 geheugen.
3 S-ATAII disk's. Zie voor een totaal overzicht: http://tweakers.net/gallery/sys/17926

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?

Verwijderd

Hangt er iets externs aan? Een usb apparaat of iets dergelijks wat voorheen niet het geval was ?

• Mhp
Daar heb ik ook aan gedacht! Het lijkt inderdaad alsof het systeem naar een apparaat zoekt dat er niet (meer) is.
Er heeft ooit een USB-stick aangehangen die in de bios als diskette-station geconfigureerd was. Fysieke diskdrive staat overigens uit in de bios. Booten met die stick erin maakt niets uit.

Verwijderd

hoe heb je de bootvolgorde in de bios ingesteld?

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39
Is dit niet het zoeken van schijven op de intel controller (Raid toevallig?) Zoiets doet mijn moederbord ook namelijk.

• Mhp
Bootvolgorde: CD-ROM en daarna de 1ste en 2de HD.
RAID heb ik niet aanstaan. Wel AHCI, maar als ik dat uitzet maakt het geen verschil.

Ik heb zitten denken aan een bios-update, maar om dat te testen moet ik mijn bios downgraden. Aangezien mijn internet verbinding dusdanig traag is (Ziggo), kan ik beter naar Taiwan heen en weer vliegen om een bios op te halen dan via internet downloaden.

Misschien hebben jullie nog een idee?

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Mhp schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:10:
Bootvolgorde: CD-ROM en daarna de 1ste en 2de HD.
RAID heb ik niet aanstaan. Wel AHCI, maar als ik dat uitzet maakt het geen verschil.

Ik heb zitten denken aan een bios-update, maar om dat te testen moet ik mijn bios downgraden. Aangezien mijn internet verbinding dusdanig traag is (Ziggo), kan ik beter naar Taiwan heen en weer vliegen om een bios op te halen dan via internet downloaden.

Misschien hebben jullie nog een idee?
Ja, CD/DVD-ROM niet als eerste zetten maar de schijf waar je van boot. Probleem opgelost, had hetzelfde met een P5Q-E. Als je alsnog van CD/DVD wil booten kan je tijdens de POST kiezen om op F8 te drukken, dan krijg je je bootmenu te zien.

It takes one to know one...

• Mhp
Helemaal top! CD-ROM uit de bootlist verwijderd en alle 'problemen' zijn verholpen.

Thx allemaal!!!
Pagina: 1