Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Videokaart gaat niet aan na vervangen voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem na het vervangen van een defecte voeding.

De oude voeding was kapot gegaan, maar de computer is zeg maar draaiend ten onder gegaan, alle functies van de computer werkte nog prima met de oude voeding.
Met de oude voeding deed de computer het nog heel soms, (dit was een voeding van voor een upgrade die een jaar geleden heeft plaats gevonden) Daarom is er een nieuwe voeding gekocht.

Na het vervangen van de voeding, gaat de computer wel weer aan, ventilators en lampjes beginnen driftig de draaien en te branden, alleen komt er geen beeld, ook de ventilator van de Videokaart gaat niet aan.Het lijkt erop dat de videokaart geen voeding krijgt. De Videokaart is niet voorzien van een Pci-E voeding aansluiting,
de voeding van de videokaart zou des via het moederbord moeten gaan.

De Forton Source voeding heeft wel een Pci-E voeding, is het dan mogelijk dat de voeding het moederbord geen spanning levert voor de videokaart?

Ik heb al op Got gezocht naar dit probleem, maar geen resultaat wat hierop lijkt.

Dit zijn de specs van de voeding,

Forton Source Atx 2.0 400 watt voeding,

Asus M2N-MX Moederbord,
Amd Athlon 64 X2
1 Gb geheugen,
Sapphire Ati hd2600 pro

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Forton Source voeding heeft wel een Pci-E voeding, is het dan mogelijk dat de voeding het moederbord geen spanning levert voor de videokaart?
Voeding heeft dat niet echt voor het zeggen zeg maar. ;)
Mooi begin is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Wat heeft de voeding niet voor het zeggen?

Ik heb de troubleshooter eens doorgenomen, maar zie daar niet iets instaan wat tot problemen zou kunnen leiden of het oplossen ervan.

De Pc is niet overgeclockt en er zijn geen rare dingen mee gebeurd voor en nadat de voeding is vervangen.

Is de voeding geschikt voor dit (type) moederbord? Waar zou ik dat aan kunnen controleren?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Open deur intrappen: De 2x2 pins CPU voedingstekker wordt wel eens vergeten, is deze aangesloten?

Verder zal het zelfs moeten werken met een 20 pins ATX stekker.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Die stekker is aangesloten ja, Alles lijkt ook te werken, cpu, fan gaat aan, case fan gaat aan, hardeschijf begint te draaien., alleen de ventilator van de videokaart gaat niet aan, en er komt dus ook geen beeld.

Video kaart is er ook niet uit geweest.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:39:

Video kaart is er ook niet uit geweest.
Misschien een idee om die toch er even uit te halen en opnieuw erin te doen; kan nl. zijn dat je bij het vervangen van de trafo er tegenaan gestoten hebt ofzo.

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding. Heb het zelfde probleem met mijn asus A8R-mvp de vga deed ook niks met een nieuwe antec voeding plaatste ik mijn tagan voeding erop dan werkte die direct. Zou kunnen maar heb dat nog niet opgezocht dat die tagan een -5v lijn had en die antec voeding niet. Dus gewoon andere voeding en veel kans dat het terug werkt.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 09:23:
Probeer eens een andere voeding. Heb het zelfde probleem met mijn asus A8R-mvp de vga deed ook niks met een nieuwe antec voeding plaatste ik mijn tagan voeding erop dan werkte die direct. Zou kunnen maar heb dat nog niet opgezocht dat die tagan een -5v lijn had en die antec voeding niet. Dus gewoon andere voeding en veel kans dat het terug werkt.
Die -5v heeft op moderne mobo's geen functie, zie Verwijderd in "PC Voeding-tester/gebruik als projectvoe..."

Maar met Antec trafo's heb ik ook wel problemen gehad, met name bij 'cold boot'. Die wilden gewoon niet lekker werken icm. bepaalde mobo's

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart er eens uitgehad, en ook getest in een ander systeem, daar gewoon beeld.

Tevens de voeding van het andere systeem eens overgezet, maar toen ging de pc niet eens aan, we denken dat de aan uit knop van de pc niet goed is.

Er komt een nieuwe kast met voeding, de Forton source gaat terug,

Dan gaan we kijken of het spul aan de gang wil met een fatsoenlijke aan/uit knop.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:35

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Of het aan je aan/uit-knop ligt, kun je ook testen door even de power-pinnetjes op je moederbord kort te sluiten, de boel zou dan wél aan moeten gaan. En neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor de zekerheid ook eens door, zomaar random dingen gaan kopen omdat je iets denkt schiet meestal niet zo op, gewoon testen, testen en nog eens testen.

Rail Away!

Verwijderd

Je systeem is draaiend ten onder gegaan. Het kan gebeuren dat door een defecte voeding ook meerdere componenten overlijden, zoals je MoBo die vaak daardoor ook overlijdt. Iets om in ieder geval rekening mee te houden :)
Pagina: 1