Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Animated gif en flash blocker

Pagina: 1
Acties:

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Kent iemand een simpel programmaatje waarmee ik animated gifs en flash advertenties kan blokkeren?

Vroeger gebruikte ik Internet Explorer, maar daar had ik zoveel gedoe mee, zodat ik ben overgestapt op Firefox.
Voor Firefox heb ik al de add-on "FlashBlock" gevonden.
Nadeel ervan dat je twee keer moet klikken voordat je een YouTube filmpje kan afspelen.
Maar verder doet ie het wel goed.
Een add-on of progje dat ook gifs blokt heb ik nog niet gevonden.
Eigenlijk wilde ik dat dit standaard in iedere webbrowser zat.

Ik ga straks nog even kijken naar de browser van Google, of dat misschien wat is.
Maar ik ben net gewend geraakt aan Firefox ;)
Ik ben ervan op de hoogte dat op ESC klikken animated gifs stopt, maar ik wil dat het vanzelf gaat.

Tips zijn welkom, gratis progjes hebben de voorkeur :)
Thanks alvast.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Wat is er mis met Adblock (plus)? Kun je ook gelijk GoT whitelisten :P
En verder heeft Opera de handige optie (out of teh box) om animated gifs niet te laten animeren.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Met de optie image.animation_mode (via about:config) kan je animated gif wel op 'once' of 'none' zetten zodat ze eenmalig of helemaal niet meer animated worden.

☻/
/▌
/ \

• zoekertje
  • Niet online
Kixtart schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:02:
Met de optie image.animation_mode (via about:config) kan je animated gif wel op 'once' of 'none' zetten zodat ze eenmalig of helemaal niet meer animated worden.
Bedankt voor deze tip.
Ik heb het meteen toegepast (op none gezet) en het werkt.
Wel een omweg trouwens om zoiets simpels in te stellen.
Voor mensen die hetzelfde willen en die ook Firefox gebruiken:
If animated GIF images are not animating on-screen, you may need to change a Firefox preference:

1. In the Location bar, type about:config, and press EnterReturn.
* The about:config "This might void your warranty!" warning page may appear. Click I'll be careful, I promise!, to continue to the about:config page.
2. In the about:config page, enter image.animation_mode in the Filter textbox. This preference determines how to animate multi-frame animated GIF images. Possible values include:
* none: animated images will never play.
* once: animated images will play once and then stop animating.
* normal: (default) animated images will play as normal.
3. Verify that the value of image.animation_mode is set to normal, which is the default value.
4. To change the value, right-clickhold down the Ctrl key while you click the preference name, and select Reset.
Met Adblock Plus lukte het me niet om gifs op non-actief te zetten.
(Als ik tenminste alles juist had ingesteld)

• zoekertje
  • Niet online
Okee mensen, ik heb met bovenstaande tips mijn probleem kunnen oplossen.
Bedankt :)

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

krvabo

MATERIALISE!

zoekertje schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:24:
[...]

Wel een omweg trouwens om zoiets simpels in te stellen.
Vind je?
Het is een setting die misschien 0.01% van de mensen ooit zal gebruiken, en about:config is iets wat elke gevorderde gebruiker wel weet te vinden en te gebruiken. :)
Ik vind het eigenlijk al raar dat het er überhaupt al inzit.. :P

Maargoed, in flashblock kun je ook whitelists instellen. Hier kun je dus gewoon domeinen als youtube.com, dumpert.nl, break.com, etc inzetten. Dan hoef je ze niet meer te initïaliseren :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• RagingR2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-11-2022

RagingR2

[GeekPride!]

Kixtart schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:02:
Daar heb je overigens alleen iets aan als het doel is om bewegende dingetjes op je scherm te voorkomen, mocht dat je storen.
Hier voorkom je hoogstwaarschijnlijk niet mee dat het het gifje gedownload wordt, dus het kost toch bandbreedte en laadtijd.
En hoogstwaarschijnlijk voorkom je er ook niet mee dat het gifje getoond wordt (weliswaar zonder beweging), dus er wordt toch ruimte voor gereserveerd in de webpagina die ja aan het bekijken bent.

Adblock plus lijkt me inderdaad de beste oplossing, want daarmee kan je volgens mij (zit niet achter mn eigen pc) voorkomen dat bepaalde bestandsextensies, of bepaalde webdomeinen, geblokkeerd worden, en dan wordt de data dus niet eens gedownload. Wel handig progje, met checkboxes en een textveld; je kan ook met wildcards werken geloof ik.

[ Voor 19% gewijzigd door RagingR2 op 17-10-2008 23:42 ]

P183, M4A78T-E, Phenom-II X4 955, OCZ 4GB Platinum 1333Mhz, MSI GTX 960 4GB, Syncmaster 2494HS + PS3 + XBOX360 + Samsung Galaxy S3 + Canon EOS 600D

Pagina: 1