Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thin client opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
Ik hoop dat dit topic goed staat hier. Bij networking past het ook niet helemaal en bij complete systemen ook niet...

Ik heb een HP Compaq t5710 thin client gekregen. Deze is geconfigureerd door een bedrijfje om hem op een printer in een drukkerij aan te sluiten. Nu is dit overbodig geworden en heb ik hem gekregen. Er zit 256 mb flash geheugen in waarop volgens de specificatie XP SP2 "embedded" op staat en 256 mb ram, de processor is 1,2 Ghz. Ik wil hem eigenlijk in de woonkamer zetten om te surfen, muziek te luisteren en divx films te kijken over het netwerk en dan aan te sluiten op mn lcd-tv. Verder heb ik totaal geen enkele ervaringen met thin clients dus ik weet niet wat de mogelijkheden en beperkingen zijn.

Hoe kan ik het beste een goed draaiend systeem hierop krijgen? Het liefst dan zonder het geratel van een draaiende HD ernaast.

Is het bijvoorbeel mogelijk om een SSD zoals deze in een externe USB behuizing te plaatsen en daarop windows te installeren? Is dit ook mogelijk met een USB stick of is dit niet stabiel of zelfs niet mogelijk?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

elbandito schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:17:
Ik wil hem eigenlijk in de woonkamer zetten om te surfen, muziek te luisteren en divx films te kijken over het netwerk en dan aan te sluiten op mn lcd-tv. Verder heb ik totaal geen enkele ervaringen met thin clients dus ik weet niet wat de mogelijkheden en beperkingen zijn.
Zou je dan dáár niet eens je aandacht op vestigen?
Waar een thinclient voor bedoeld is? :)

Ja, je kan met heel veel omwegen inderdaad een custom image maken waar je wat kleine desktop applicaties in je Embedded OS kan stoppen, maar een thinclient is daar niet voor bedoeld (en eigenlijk ook niet geschikt).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elbandito
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-06 10:34
hmm, ja oke misschien was het mijn onbevlogen enthousiasme waardoor ik gelijk de mij toegekomen thin-client als dé oplossing voor mijn "hoe-kan-ik-zo-optimaal-mogelijk-vanuit-m'n-huiskamer-bij-al-m'n-bestanden" probleem bevooroordeelde.

Neemt niet weg dat ik het niet zomaar op wil geven. Misschien gaat het wel de kant op van dit artikel. Nu begint het erop te lijken dat het kant noch wal raakt, maar het was de intentie om zo eenvoudig mogelijk die thin client in te zetten in de huiskamer.