Verschillen in de 22" schermen van Samsung

Pagina: 1
Acties:

• BoraTDI
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo,

de afgelopen tijd ben ik druk met het lezen van reviews en berichten op verschillende fora van computeronderdelen. Ik wil binnenkort een nieuwe computer gaan samenstellen en daarbij hoort ook een nieuwe monitor.
Gezien de goede reviews, gaat mijn voorkeur uit naar een 22" scherm van Samsung. Alleen brengt deze fabrikant een aantal modellen uit waar ik weinig verschil in merk buiten het design. Het gaat om de volgende schermen :

Syncmaster 226BW
Syncmaster 226CW
Syncmaster 2232BW
Syncmaster T220

Wat is nou het verschil tussen deze schermen? Ik las ook berichten dat er kwaliteitsverschil kon zijn van 1 type scherm. De een zou de ander niet zijn ondanks dat het hetzelfde type is.

Ik ga niet gamen met het scherm. Internetten en 3D tekenen met SolidWorks 2008, dat is wat ik er mee doe. En wil ook af en toe een DVDtje kijken.
Wat is voor de toepassing 'de beste' keuze?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Als het je om specificaties gaat, op veel webshops kun je alle specs naast elkaar leggen. Bijvoorbeeld op Komplett. Heb de 2253BW er ook nog tussen gezet, die valt in hetzelfde straatje. ;)

Verder verschillen vaak de afstelmogelijkheden (kantelen, draaien), de instelmogelijkheden (aspect ratio control) en de contrast ratio's. Ook HDCP ondersteuning kan wel eens ontbreken trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 17-10-2008 17:07 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

BoraTDI schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:58:
Wat is voor de toepassing 'de beste' keuze?
Ik zit een beetje met het zelfde probleem zoals jij. Hoewel ik nog niet heb beslist of het een 22" of 24" moet worden heb ik al een lijstje samengesteld met potentiele kandidaten. Daar staan ook enkele door jouw genoemde modellen op en sommige lijken heel sterk op elkaar.
Zo heb je b.v. de Samsung Syncmaster 2243BW en Samsung Syncmaster 2253BW. Die lijken qua specificaties identiek aan elkaar, echter de eerstgenoemde heeft een pivot functie. Ik weet echter niet of deze modellen over dezelfde panelen beschikken, dat is best wel belangrijk om te weten. Als ze dezelfde panelen hebben, dan is de keuze makkelijk. Dan heb je voor een paar euro meer een Samsung Syncmaster 2243BW met pivot functie. Als echter blijkt dat de Samsung Syncmaster 2253BW een beter paneel zou hebben, dan moet je alweer een afweging gaan maken tussen beeldkwaliteit en het belang van een pivot functionaliteit.
Persoonlijk nijg ik naar de Samsung Syncmaster 2243BW, omdat deze dus een pivot heeft, een simpel strak design zonder overbodige features als speakers, microfoon, etc. die de prijs opdrijven. Ik weet echter niet wat voor paneel er wordt gebruikt en hoe die zich verhouden tot andere modellen qua beeldkwaliteit.

• BoraTDI
Nu zag ik dat er ook een T220P was :

http://www.samsung.com/hk...mp;model_cd=LS22TWPSUV/XK

Specs :

key specifications

* Screen Size : 22" Wide
* Resolution : 1920 x 1200
* Brightness : 300 cd/㎡
* Contrast Ratio : 50000:1 (DC)

Full HD op een 22" scherm. De computer die ik aan het samenstellen ben, heeft een ASUS AH3450/HTP/512M. Is deze kaart geschikt om de T220P goed aan te sturen?

Specs :

De ASUS EAH3450/HTP, met 512 MB video geheugen, brengt je perfecte cinematische resoluties en krachtige grafische verwerkingskracht. Met volledige ondersteuning van Microsoft DirectX10.1 en Shader Model 4.1 is dit een uitstekende kaart voor Microsoft® Windows Vista™.

Type EAH3450/HTP/512M
Interface PCIe x16 V2.0
Fabrikant ATI
Type Chipset RADEON HD 3450
Geheugen 512 MB
Kloksnelheid - Chip 600 MHz
Kloksnelheid - Geheugen 800 MHz
Geheugencontroller 64-bit
Type geheugen DDR2
DirectX versie 10.1
HDCP ja
Vertex Shader versie 4.1
HDTV uitgang 1x
DVI-I uitgangen 1x
TV-out ja
TV-out interface HDTV
Video-in nee
Gebruikt 2 inbouwslots nee
Koeling type Passief | zonder fan

Dank je wel voor het antwoord alvast!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:02

Shiro

Serenity

De 226BW heb ik zelf. De 226CW heeft een grotere kleuren weergave volgens de volgende review op tweakers.

productreview: Samsung Syncmaster 226CW review door Vaporized
Een verschil is met de 226BW is het zogenaamde color gamut, de CW heeft een grotere kleuren weergave ( Samsung 226CW = 97% is vergeleken met 72% van de BW)
Ik moet wel bij zeggen dat je moet uit kijken met de 226BW. Er zijn verschillende schermen in omloop. Ik heb er zelf twee gehad. Mijn eerste van 2 maanden geleden was volgens bronnen een C scherm. Of zelfs slechter. De huidige(bijna anderhalf jaar oud) die ik heb is een S scherm. Qua kleuren merk ik weinig verschil eigenlijk. Maar ik heb ze nooit naast elkaar gehad, dus beetje lastig te vergelijken. Maar ik zie duidelijk een verschil qua blacklight bleeding. Mijn eerste die veel nieuwer is had meer last van blacklight bleeding.

Overall. Ik goed onderzoek doen naar Samsung en de panelen die ze gebruiken voor hun schermen.

Een voorbeelde: vergelijking tussen C & S paneel

Er is ook een vergelijking tussen S en A paneel.

Juniper RWD

• BoraTDI
Link naar de T220P werkte niet. Deze wel :

http://www.samsung.com/hk...es&model_cd=LS22TWPSUV/XK

Verwijderd

Inmiddels ben ik er achter dat de Samsung 2243BW een ander paneel heeft dan de Samsung 2253BW. De laatstgenoemde is een jaar eerder geïntroduceerd een heeft een opgegeven response time van 2ms. De 2243BW is meer op office werk gericht een heeft een opgegeven response time van 5ms. Ze hebben dus verschillende panelen.

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:35
Ik heb zelf al ruim een jaar de 226CW. Rond de tijd dat ik hem ging kopen speelde heel erg het probleem wat Shiro al aangaf, namelijk dat er verschillende versies van de BW in omloop waren. Om het zekere voor het onzekere te nemen ben ik toen uiteindelijk voor de CW gegaan, omdat deze sowieso een S panel had en bovendien ook een hogere kleurweergave had.

Vlak nadat ik mijn CW gekocht had gaf Samsung aan dat alle BW schermen vanaf die tijd ( dat was geloof ik Juni 2007 ) allemaal een S panel hadden. Dus als het goed is heb je bij de BW serie geen last meer van 'B-kwaliteit' panelen.

En over mijn scherm zelf: Ik ben er buitengewoon tevreden over. De snelheid van het scherm is erg goed, en ik ben geen ghosting tot dus ver tegengekomen. Maar dat zal in jouw geval weinig uitmaken, aangezien je toch niet gamed. De kleuren komen mooi warm over, alhoewel dit wel wat aanpassingen vergt, omdat het scherm uit de doos niet helemaal goed staat ingesteld.

PS5 PSN: UnrealKazu

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb nu 2maal de samsung 2232bw en ik ben super tevreden over allebei.
Maar ik denk voor het werk dat jij doet dat je misschien wel beter die t220d kan doen.
Die is namelijk wel heel erg scherp.

• Shiro

Shiro

Serenity

EdwardvGelder schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:36:
Ik heb nu 2maal de samsung 2232bw en ik ben super tevreden over allebei.
Maar ik denk voor het werk dat jij doet dat je misschien wel beter die t220d kan doen.
Die is namelijk wel heel erg scherp.
Ondanks wat Samsung beweerd zat er volgens mij in mijn in augustus 2008 aangeschafte 226BW geen S scherm van Samsung zelf. Na wat googlen kwam ik er achter dat mijn scherm waarschijnlijk van Chi Mei afkomstig is. Ik heb alleen in het verborgen menu gekeken. Dus niet het scherm zelf open gemaakt.

Overall, vind ik Samsung een beetje dubieus te werk gaan...

Juniper RWD

• BoraTDI
Heeft zo'n HD scherm nog een speciale videokaart nog? Ik wil een ASUS EAH3450/HTP gaan gebruiken. Zie specs boven.

• EdwardvGelder
Ik verwacht dat je videokaart het scherm gewoon op de hoogste resolutie kan aansturen.
Ik verwacht dat hij tot 2560*1600 kan.
Maar dit weet ik niet zeker.
Edit: Even op de Ati site gekeken:
Two integrated DVI display outputs
* Primary supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)1
* Secondary supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI only)1
* Each includes HDCP encoder with on-chip key storage for maximum resolution playback of protected content2

[ Voor 59% gewijzigd door EdwardvGelder op 19-10-2008 23:19 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38
Ik ben ook op zoek naar een nieuw scherm, maar kom er ook niet uit.

Ik wil het liefst een Full HD 24"scherm hoofdzakelijk bedoelt voor gamen. Dus een lage reactietijd. Ik wil eigenlijk maximaal 400,- uitgeven.

Ik heb een ATI Sapphire 1900XTX 512mb.
Ik heb wat onderzoek gedaan, vooral op tweakers en zag dat hoofdzakelijk de Samsung en Philips schermen als beste naar voren kwamen.
Er is voorheen bij Samsung wel wat gezeik geweest met panel, maar dat zou nu niet meer zo moeten zijn? Ik las wel laatst weer een bericht, dat je bij de koop helemaal niet meer kunt zien welk panel je koopt.
Zou iemand mij een aanbeveling kunnen doen, van welk scherm het dichtst bij mijn wensen komt en of mijn videokaart ook nog goed genoeg is om de huidige full HD schermen te ondersteunen en het maximale er uit te halen. Verder snap ik niet veel van de aansluitingen die er allemaal op zitten DVI-I en DVI-D enzo...Waar moet ik op letten?

PSN: Mondaatje

• Shiro

Shiro

Serenity

Je huidige 1900XTX zal het niet echt meer trekken qua gamen. In windows gaat het vast nog wel prima.

In jouw geval loop je tegen de volgende problemen:
- Het spel is zo nieuw dat het een HD resolutie ondersteund. Wat dus vertaald in hoge systeem specificaties.
- Spel werkt nog goed op je 1900XTX. Maar heeft hoogstwaarschijnlijk ook geen HD resolutie... Heb je ook weinig aan je full hd scherm als alles uitgerekt wordt.

Eigenlijk kan ik mij bijna niet voorstellen dat je met een 1900XTX nog fatsoenlijk games op HD resolutie kan spelen. Hogere resolutie vereist ook meer ram. 512 zal misschien net genoeg zijn.

Juniper RWD

• Monda
Oke thnx, duidelijk antwoord...

Dan weet ik iig dat, wanneer ik het maximale uit mn scherm wil halen, ik een nieuwe videokaart moet aanschaffen (dit kan ook alter natuurlijk). Bijv. de Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E.

Nu nog het soort scherm kun je mij een scherm aanbevelen wat het dichtst bij deze eisen komt?

• EdwardvGelder
Inderdaad dat is een goede videokaart, als je nog wat geld over hebt kan je ook kijken naar de 4870x2.
Die is ook goed op hoge resoluties.

• Monda
EdwardvGelder schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:53:
Inderdaad dat is een goede videokaart, als je nog wat geld over hebt kan je ook kijken naar de 4870x2.
Die is ook goed op hoge resoluties.
Mja ik denk dat ik daar nog ff mee wacht tot ie wat goedkoper is...

Pagina: 1