Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Fixed header in Internet Explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor mijn bedrijf een website gemaakt. Hij is te vinden op www.xxlbeton.nl. De bedoeling is dat de header, het menu en de linkerbalk vaststaan en alleen in de content gescrolld kan worden. Als je de site in Firefox kijkt, kun je zien dat dit hier wel in is gelukt. Alleen via Internet Explorer is dit niet gelukt. Ik weet dat de css-term "position:fixed;"niet herkend wordt door IE. Ik heb via andere websites al wat mogelijke oplossingen (o.a. de quirks-mode) gevonden, maar deze boden helaas nog geen soelaas. Hopelijk kan iemand mij hier de helpende hand toesteken.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Alleen met een compleet andere aanpak gaat dit lukken - absolute positioning op alle elementen met procentuele hoogtes en breedtes, en vervolgens overflow:scroll op je content block.

Professionele website nodig?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

Ik raad je trouwens aan om je logo in PNG of GIF (png preferabel) op te slaan. Als je goed kijkt zie je allemaal lelijke JPG artifacts zitten bij de letters.

Op mijn website gebruik ik de bovengenoemde methode. Alles fixed, maar toch nog liquid en toch scrollable. En mijn informatica leraar maar niet snappen hoe ik een frameset heb zonder echte frames :z (dit zijn dus gewoon divs, en ook geen iframe ;) )

[ Voor 44% gewijzigd door Sebazzz op 17-10-2008 17:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Sebazzz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:58:
En mijn informatica leraar maar niet snappen hoe ik een frameset heb zonder echte frames :z
En das wel iets om trots op te zijn anno 2008 idd :P frames emuleren.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 17-10-2008 17:08 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Sebazzz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:58:
Ik raad je trouwens aan om je logo in PNG of GIF (png preferabel) op te slaan. Als je goed kijkt zie je allemaal lelijke JPG artifacts zitten bij de letters.
Afgezien daarvan zie ik ook spaties en hoofdletters in URLs.

De JPEG is niet zo'n punt, dat kun je met hogere quality settings wel afdoende rechtbreien (dit ziet eruit als MSpaint save-as-jpeg werk).

Welsie31: als dit een belangrijke handelstool voor je onderneming moet worden zou ik je wel vriendelijk willen meegeven dat je je website ook bij professionals neer kunt leggen en dat dat geen fortuinen hoeft te kosten. Het is nu niet bepaald een visitekaartje.

Professionele website nodig?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bosmonster schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:07:
[...]

En das wel iets om trots op te zijn anno 2008 idd :P frames emuleren.
Nee, niet echt. Maar ik heb hem geloof ik in 2005 gemaakt die site en nooit meer wat aan veranderd door tijdgebrek. Moet je even in de broncode kijken daar staat de laatste veranderings datum in :)
Ik houd me zowieso niet meer bezig met webdeveloping (css, html that is, dus clientside) omdat ik er de pestpokken in krijg om in iedere browser te moeten testen, rekening mee te houden dat dit in het ene wel werkt en in het andere niet en daarnaast ook nog eens goede hosting moet hebben. Bij clientside applicaties of serverside programming kan je er min of meer vanuit gaan dat alles altijd werkt indien de dependencies (zoals PHP5, .NET geinstalleerd) geinstalleerd staan en configuratie (PHP safe-mode uit) niet te strict is. Je zal in C# WinForms nooit een button spontaan op een andere plek tegenkomen. Hoogstens moet je een beetje rekening houden met verschillende Windows versies maar meer ook niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Sebazzz op 17-10-2008 17:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Sebazzz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:25:
[...]

Nee, niet echt. Maar ik heb hem geloof ik in 2005 gemaakt die site en nooit meer wat aan veranderd door tijdgebrek. Moet je even in de broncode kijken daar staat de laatste veranderings datum in :)
Ik houd me zowieso niet meer bezig met webdeveloping (css, html that is, dus clientside) omdat ik er de pestpokken in krijg om in iedere browser te moeten testen, rekening mee te houden dat dit in het ene wel werkt en in het andere niet en daarnaast ook nog eens goede hosting moet hebben. Bij clientside applicaties of serverside programming kan je er min of meer vanuit gaan dat alles altijd werkt indien de dependencies (zoals PHP5, .NET geinstalleerd) geinstalleerd staan en configuratie (PHP safe-mode uit) niet te strict is. Je zal in C# WinForms nooit een button spontaan op een andere plek tegenkomen. Hoogstens moet je een beetje rekening houden met verschillende Windows versies maar meer ook niet.
Zo hard wilde je ik nu ook weer niet tegen de schenen schoppen :P

Het kan frustrerend zijn, maar dat maakt het ook weer leuk. Iedere website is een soort puzzel om op te lossen. Maar het is dan ook wel mijn werk :)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik voelde me ook niet geschopt :P Ik zei alleen dat het design al een lange tijd geleden was ;) Ik houd gewoon van sense and simplicity. Als het op mijn computer werkt moet het overal werken. :Y)

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Bosmonster schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:48:
[...]

Zo hard wilde je ik nu ook weer niet tegen de schenen schoppen :P

Het kan frustrerend zijn, maar dat maakt het ook weer leuk. Iedere website is een soort puzzel om op te lossen. Maar het is dan ook wel mijn werk :)
Ja het KAN heel leuk zijn, elke puzzel oplossen. Maar als je een zeer complexe website (sociaal netwerk site) IE6 proof moet maken kan dat na enkele weken toch saai worden, haha 8)7

Signatures zijn voor mietjes!

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:14:
[...]

Afgezien daarvan zie ik ook spaties en hoofdletters in URLs.

De JPEG is niet zo'n punt, dat kun je met hogere quality settings wel afdoende rechtbreien (dit ziet eruit als MSpaint save-as-jpeg werk).

Welsie31: als dit een belangrijke handelstool voor je onderneming moet worden zou ik je wel vriendelijk willen meegeven dat je je website ook bij professionals neer kunt leggen en dat dat geen fortuinen hoeft te kosten. Het is nu niet bepaald een visitekaartje.
Het is niet een heel belangrijke handelstool, het is meer als informatiebron voor onze klanten. Aangezien ik hier zelf al de nodige tijd in heb gestopt, hoop ik dat ik zelf tot een juiste oplossing kan komen. Voor mij is het de eerste keer dat ik een website maak (ik werk op de administratie van dit bedrijf), dus ik ben al heel tevreden met het resultaat nu. Ik ga in ieder geval met het logo aan de slag. Wat is tegen op het gebruik van spaties en hoofdletters in URL's? Ik heb de pagina gevalideerd en daar kwamen geen fouten uit.

Hoe kan ik trouwens het logo aanpassen dat hij in diverse resoluties dezelfde afmetingen houd? Ik heb nu als lengte 100% en als hoogte 20% ingesteld. Op mijn scherm (1280*1024) komt het logo dan goed in beeld. Bij mijn collega (1024*768) klopt de breedte wel, maar wordt het onderste gedeelte van het logo niet weergegeven.

Alvast bedankt voor de tips en opmerkingen.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Betere vraag: Hoeveel sites ken jij die het logo laten meerekken? :)

Als het de eerste site is die je bouwt zou ik ook eens goed kijken naar wat gebruikelijk is op l'interweb.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:24:
Betere vraag: Hoeveel sites ken jij die het logo laten meerekken? :)

Als het de eerste site is die je bouwt zou ik ook eens goed kijken naar wat gebruikelijk is op l'interweb.
Het lijkt mij toch best mogelijk om die afbeelding met behulp van percentage voor verschillende resoluties hetzelfde te houden.....

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:03:
[...]

Het lijkt mij toch best mogelijk om die afbeelding met behulp van percentage voor verschillende resoluties hetzelfde te houden.....
Dan moet je met SVG gaan werken of zeer grote afbeeldingen (PNG). Laat IE nou geen SVG supporten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 23:57

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gewoon maar 1 percentage opgeven, voor de breedte of voor de hoogte. De browser zal er vervolgens een gepaste hoogte danwel breedte bij zoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 20-10-2008 16:37 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

De afbeelding is voor alle resoluties hetzelfde, tenzij je hem procentueel gaat maken. Dan wordt ie ineens heel groot voor hoge resoluties en heel klein voor lage.

Met wat jij wilt bereik je dus juist het tegenovergestelde van je doel. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat niemand het doet ;)
Pagina: 1