Toon posts:

Graag uitleg over nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb de volgende vraag over nvidia: Waarom zijn er zoveel verschillende benamingen?

ik heb in mijn pc een nvidia 8800gt 512mb.
maar ik zie dat ze ook alsvolgt worden benoemd:

asus 8800gt
club3d 8800gt
xpertvision 8800gt
en ga zo maar door.

het zijn toch allemaal dezelfde kaarten?

mvg,

Bas

Verwijderd

De 8800gt is de benaming van de chipset die Nvidia produceert
De fabrikant zoals asus/club3d die geven er andere namen aan omdat ze aanpassingen doen zodat de kaart sneller/stabieler is. Kort samengevat waar jij op doelt dat is alleen de fabrikant naam.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

meen je dit nu serieus ? wat heb je gedaan om er achter te komen ?

(hint waarom zijn er dell / hp / etc computer en heten die niet gewoon allemaal intel of amd ?)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, maar de kaarten verschillen qua prestaties wel van elkaar?

Verwijderd

Ja de fabrikant past ze zelf aan maar echt significante veranderingen zitten er niet in en de software per fabrikant is natuurlijk anders.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:00
Opzich klopt het bovenstaande niet helemaal. Er zijn genoeg kaarten die allemaal hetzelfde zijn, met puur een andere sticker op de koeler. Er zijn wel een aantal fabrikanten die speciale edities maken met bv een andere koeler, overgeklokt etc. Meestal is de basis van de kaart bij iedere fabrikant hetzelfde. Er zijn wel een aantal merken die een betere naam (support e.d.) hebben. Zoals bv EVGA bij nVidia en bv Sapphire bij ATi.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Over het algemeen zijn al deze kaarten hetzelfde.

Het kan wel zijn dat de fabrikant (bijv. Asus of XFX) een kaart levert die vanuit de fabriek al is overgeklokt. Respectievelijk de TOP en XXX versie van deze kaart, maar iedere fabrikant geeft er zijn eigen naam aan, als ze überhaupt een opgevoerde kaart hebben... Deze kaarten zijn iets duurder maar bieden nauwelijks een real life verbetering. Dit is alleen in de benchmarks/cijfertjes terug te zien...

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

nVidia is de fabrikant van de chipset, Asus, Club3D etc verkopen de kaarten. Soms inderdaad plakken ze enkel een sticker van het merk erop, soms doen ze wat meer aanpassingen. Over het algemeen ontlopen de prestaties van eenzelfde chipset van verschillende merken elkaar weinig :)

Volgende keer svp even zelf zoeken voordat je een topic opent, hier is heel veel over te vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.