Beige computerapparatuur weer mooi wit maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:41
Jullie kennen het vast wel, je oude beige printer, scanner of computerkast zien er inmiddels aardig vergeeld uit. Hoe maak je dat nou het beste schoon? Schuurmiddel en goed poetsen?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Niet. Het is het plastic zelf dat is verkleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:59
Schoonmaken is niet mogelijk, het is gewoon verkleurd. Enige optie is opnieuw spuiten :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Men nemen een spuitbus... Men maken het te spuiten oppervlak goed schoon... Men werkt in een luchtdichte ruimte }) Men wenst jou succes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-06 14:08

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Het kan ook gewoon aanslag zijn....heb ik ook regelmatig gehad....Een schuursponsje doet wonderen... ;)
Evt beetje Cif erbij...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
Ja ik dacht eigenlijk ook dat het aanslag zou zijn. Net zoals nicotine aanslag zeg maar.

[ Voor 8% gewijzigd door Haas op 17-10-2008 15:34 ]

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Er zijn inderdaad plastics die gelig worden of verkleuren en waarbij dit definitief is.

Maar er zijn ook plastics die je gewoon ff kunt poetsen, je kan hiervoor gewoon afwasmiddel + lauw water gebruiken (ik zou geen bijtende middelen gebruiken).

Beste voorbeeld hiervan is de Amerikaanse SNES. Sommige hebben een bepaalde plastic die enorm verkleurt en waar niks tegen kan gedaan worden, terwijl anderen een andere plastic hebben en gewoon mooi blijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 13:35
Praxis heeft hele goede kunststofreiniger, dit is de beste die ik vond, eerst natuurlijk een klein stukje proberen.(en niet aan het glas van je monitor gaan)

Schuren of jif gaat natuurlijk niet , want dit schuurt alles kapot, verf hem dan maar meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Coops
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2024
Mischien is het een goed moment om een nieuwe kast te kopen?

Athans ik zou did moment aangrijpen om gewoon fijn een nieuwe kast en mischien een of meerdere nieuwe onderdelen te kopen. Schoonmaken werkt soms maar vaak ook niet, spuiten met een andere kleur werkt wel maar vaak is de hechting slecht werkt het plastic te veel en komt de verf er al snel weer van af zetten. Als je daar de tijd voor het schoonmaken en spuiten en het geld voor de schoonmaak spullen en of verf op telt kun je ook gewoon even een nieuwe kast kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Voor een computer is dat misschien nog wel een optie, maar voor een printer of scanner natuurlijk niet echt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:55

Santford

FP PowerMod
Kreeg laatst wel een tip dat als je tupperware bakjes hebt die vergeelt zijn, dat het nog weleens wil helpen om het gewoon een nacht in een bak bleekwater te doen met waspoeder erbij...

disclaimer: proberen is op eigen risico ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Santford op 25-10-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Meestal is verkleurd computerspul gewoon door inwerking van UV licht. Daardoor veranderd de samenstelling van het plastic. Het verkleurt (wordt gelig/beige) en vaak wordt het broos en breekbaar.
Je zou het kunnen verven, maar of dat nou zo ideaal is....

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:35
bij pianotoetsen is het volgens mij juist andersom.. ze blijven langer wit door de klep altijd open te laten. Anders verkleuren ze door een gebrek aan zuurstof of zoiets. Heeft niets met computers te maken, maar gewoon een tip zodat mensen niet hun pianoklep dicht gaan doen (dat ziet er sowieso al belachelijk uit ;) ).

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:48

BCC

Pianotoetsen zijn doorgaans van ivoor of cellulose (plastic), dus ik denk in het ene geval wel en in het andere geval niet :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

BCC schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:26:
Pianotoetsen zijn doorgaans van ivoor of cellulose (plastic), dus ik denk in het ene geval wel en in het andere geval niet :)
Yup, en computers zijn ABS of PVC plastic :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:10
Als het past kan je het ook in de vaatwasser doen. Schep BioTexTM er bij, op max. 50°C zetten en vòòr de droogstookfase uitzetten.

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
De kast heb ik inmiddels al een stuk witter. Beetje schuurmiddel en flink poetsen.
Bij sommige kasten gaat het niet op. Ik krijg vaak beige kasten binnen, daar stop ik dan wat andere hardware in, stille processorkoeler en harde schijf en voor relatief weinig geld draaien mijn kennissen een stil systeempje. Dat zijn de laatste tijd veel mensen die geen waarde hechten aan een 'mooie' kast. Beetje hobby'en. ;)

Pagina: 1