Citrix WI 4.5 + Windows 2003 + NDS = geen rechten op PubApp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik zit met een vreemde situatie.

Ik heb het na dagen eindelijk voor elkaar om in een testomgeving een WI 4.5 te laten authenticeren op een Netware NDS tree.
Dit gaat helemaal goed, ik kom op de WI en krijg de apps te zien waar ik recht op heb.
Ik heb mijn farm dus ook verteld welke NDS ik heb, en een testapp gemaakt waarbij ik bij users een gebruiker uit de NDS heb aangewezen.
Dit resulteerd dus uiteraard in het verschijnen van deze app in de WI wanneer ik inlog op de NDS.

En nu het vreemde, als ik vervolgens de app opstart krijg ik de foutmelding dat ik er geen rechten toe heb:
you have not been granted access to this published application
En dan nog die lange melding dat je lid moet zijn van Remote Desktop users enzo.

Facts:

- Dynamic user policy draait op de server, inloggen met alleen een NDS account is dus mogelijk (dubbelcheck:ik zie mijn testaccunt in de goede local group verschijnen). De Dynamic User policy maakt het account lid van de Remote DEsktop users group.
- zelf de desktop opstarten en in de NW client dezelfde credentials invoeren werkt wel.
- Zowel bij een Desktop als PubApp
- Gebruiker is admin op NW omgeving

Ik heb geen flauw benul meer waar dit te zoeken, al ben ik bang dat het in de Dynamic user policy zit.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:22
Met WI bedoel je CSG ?

Had je dit al gelezen ?
http://www.experts-exchan...ss/Citrix/Q_23071523.html

Kan je dat dynamic user policy niet tijdelijk omzeilen? Puur om even te testen ?

Ik neem aan dat je RDP policies goed staan ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Topic even vergeten :X veel te druk met dit hele project.
Na prutsen met settings en rebooten (heerlijke reproduceerbaar dus :X) werkte het ineens.

Heb nu alleen het probleem dat ik noodgedwongen IIS opnieuw heb moeten installeren (en dus ook WI) en nu wil de WI helemaal niet meer inloggen :( :X
The supplied credentials could not be validated. Either they are incorrect, or there is a problem with the authentication system
Overigens : WI = Web Interface , CSG = Citrix Secure Gateway ; ze horen bij elkaar maar zijn toch 2 verschillende dingen.
Damn, had deze vage constructie net helemaal aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Fijn, het probleem is dus terug :(
De storingen van gisteren weer allemaal weg weten te werken, maar daar heb ik de Novell client wel moeten deinstalleren en opnieuw installeren.
Gevolg : originele probleem is weer terug.

Het zit zeker weten niet in de Dynamic User Policy, want als ik dezelfde PubApp naar een 2e server verwijs kan ik met hetzelfde account wel inloggen - en ik heb het eerder aan de praat gehad.
Ik zie in de eventvwr ook netjes dat het account succesvol ingelogd is, maar toch die error.
Ergens in de Novell client moet een setting zijn die er mee te maken heeft, maar ik weet niet wat. Zo'n beetje alle settings al vergeleken met de werkende server.