New logic board iMac G5 1st gen

Pagina: 1
Acties:

• Loro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05-2025

Loro

mozilla is better

Topicstarter
Ik heb m'n oude iMac van 4 jaar oud binnengebracht voor herstelling omdat de on/off knop het niet meer doet. Had al langer het probleem dat ik de mac slecht opgezet kreeg, maar nu doet ie dus helemaal niets meer. Het verdict is zuur: 850 EUR voor de vervanging van het logic board.

Op internet vind ik Amerikaanse AASP's die deze klus voor 350 USD klaren.

Kan dit in de Lage Landen echt niet goedkoper?

powered by iMac

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja wil je het zelf doen als je aan een logic board kunt komen?
If so, dan zou ik die AASP's eens bellen\mailen of eea op ebay opsnorren.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Loro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05-2025

Loro

mozilla is better

Topicstarter
Heb ooit meermaals een moederbord in een PC vervangen dus zou het zel zelf wel willen doen, maar hoor links en rechts wel dat het niet zo eenvoudig knutselen is in een iMac G5. Iemand hier ervaring mee?

powered by iMac

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je een Mac niet doen booten door 2 keer op de spatie te rammen gelijk bij een PC? (is een instelling in de bios) :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Loro schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:02:
Heb ooit meermaals een moederbord in een PC vervangen dus zou het zel zelf wel willen doen, maar hoor links en rechts wel dat het niet zo eenvoudig knutselen is in een iMac G5. Iemand hier ervaring mee?
Het is niet zo moeilijk hoor.
Echter moet je het zelf dus wel willen.

Voor mij zou het niet lastig zijn; voor die paar 100 dollar zou ik het graag zelf doen.
Mijn advies is dus even te kijken of je in de usa een LB kunt regelen, en dan fijn zelf te doen.

Heb het bij diversie workstations van apple en laptops van ze gedaan.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 10:57

r0b

Boudewijn schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
Voor mij zou het niet lastig zijn; voor die paar 100 dollar zou ik het graag zelf doen.
Mijn advies is dus even te kijken of je in de usa een LB kunt regelen, en dan fijn zelf te doen.
Logic board issues zijn een bekend probleem bij de 1st gen iMac G5, maar wil je serieus voor een paar honderd dollar een board vervangen terwijl je voor hetzelfde geld zowat een nieuwe hebt?
Persoonlijk zou ik even wachten / doorsparen en gelijk iets recents halen. :)
G5 kon toch ook geen Leopard draaien? Of heb ik dat mis?

Erg moeilijk is het vervangen overigens niet. Je moet alleen even opletten op die kleine !@# schroefjes, die willen nog wel eens tegen de beeldbuis aanplakken :+.
Verder is het een kwestie van: dekseltje aan de achterzijde eraf, kap eraf, hdd eruit en vervolgens kwam je al bij het logic board meen ik.
Hier zijn ook duidelijke howto's voor te vinden via Google :)

[ Voor 27% gewijzigd door r0b op 20-10-2008 20:02 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
De G5 kan wel Leopard draaien. ;) Minimumeis is een PowerPC G4 processor op 867 MHz.
Pagina: 1