Toon posts:

2200BG Netwerk Kaart in HP NC6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik probeer de Intel PRO/Wireless 2200BG Network Connection kaart in mijn HP NC6000 te stoppen.
Wat heb ik al gedaan:

Op de site van HP staat dat deze kaartjes in een NC6000 kunnen.
Als ik hem erin doe ik krijg ik in de bios de volgende melding:

104 unsuported wirless network device detected, system alted, remove device and restart

Nou, leuk denk je dan, ik heb al een enorm verhaal op een HP forum gevonden maar de oplossing is op zijn zachts gezegd 'lastig' te noemen. Een linux iso cd branden, een hele lijst vol met commando's die ingevuld moeten worden en het apparaat moet tijdens de boot aangesloten worden (!?)
Heeft er iemand ervaring met dit probleem en hoe krijg ik draadloos internet op mijn NC6000 op een manier die iedereen kan doen zonder de hele EEPROM te veranderen.
Ik heb ook al andere Mini PCI kaartjes van IBM en Sony geprobeerd maar ook bij die krijg ik dezelfde melding, het heeft te maken met een bepaalde firmware die niet werkt.

De bovengenoemde kaart die ik gebruik komt trouwens uit een HP6220 (wat eigenlijk een beetje hetzelfde laken en pak is als de NC6000) ... waarom doet hij daar zo moeilijk over en is er een makkelijkere workaround?

Thanks voor jullie input!

Danny

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dit komt omdat de BIOS van jouw laptop maar twee vendor ID's en types pakt, naar alle waarschijnlijkheid. Dus, het kaartje dat erin gaat moet branded zijn en de strings van de vendor en subsys moeten overeenkomen.

Dus het kan goed zijn dat die laptops standaard worden geleverd met een 2200, maar niet iedere 2200 zal werken helaas.
Erg jammer, ik wil namelijk zelf in mijn NC6120 een ander kaartje ipv de 2200, maar krijg ook de 104 melding. Je BIOS aanpassen is een optie, maar dit zal niet zonder slag of stoot gaan. Als je het verkeerd doet heb je helemaal niets meer aan je laptop, grof gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm ik heb wel iets gevonden wat iets makkelijker gaat maar alsnog is het redelijk tricky:
Heb het document zelf een beetje gesimplified..

Burn the CD with the image, insert it, and boot with it until the command promt appears
Insert the card into the slot (be carefull to not touch anything) and press enter…

Once knoppix has booted:
Click on the penguin on the taskbar and select "Root Shell”

Command: #iwconfig

A list of Ethernet adapters appears… eth0, eth1 etc.
Command: #ethtool -e ethX (Replace the X with 0 or 1)

If you want to writing to your EEPROM (You can seriously screw your card up so be careful ):

Command: #mkdir /usr/tmp
Command: #cd /usr/tmp
Command: #wget ipw2200.tar.gz

Command: #tar xvzf ipw2200.tar.gz
Command: #cd ipw2200-1.0.3
Command: #sh unload
Command: #sh load

Command: #ethtool -E eth0 magic 0x2200 offset 0x8 value 0xf6
Command: #ethtool -E eth0 magic 0x2200 offset 0x9 value 0x12
Command: #ethtool -E eth0 magic 0x2200 offset 0xa value 0x3c
Command: #ethtool -E eth0 magic 0x2200 offset 0xb value 0x10

LET OP DE HOOFDLETTER E!