Toon posts:

CPU-koeler aangebracht, PC start niet op...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe CPU-koeler aangebracht en nu start mijn PC niet meer op

Mijn oude koeler was gewoon de Intel stock-koeler, die ik heb vervangen door een Scythe Mugen Infinity (mijn CPU socket is 775). Mijn PSU is een Antec, van 500W.

Ik heb alles goed gedaan:
-eerst gezorgt dat ik niet statisch geladen was
-stroom van mn PC
-het moederbord niet aangeraakt
-oude koelpasta verwijderd, nieuwe aangebracht.

Toen hij goed vast zat heb ik de stroom weer aangesloten, PSU aangezet en de PC aangezet. Zodra ik de PSU aanzet gaat het lichtje op het moederbord branden. Als ik de PC aanzet gaat hij voor een halve seconde aan (de ventilatoren draaien, behalve die van de PSU...), maar ik hoor geen piep die aanduidt dat het moederbord door de POST is gekomen en dat de BIOS opgestart is.

Ik verdenk vooral de PSU, want die ruikt nogal raar en die ventilator gaat niet aan. Het zou ook kunnen dat ik het moederbord beschadigd heb tijdens het aanbrengen van de koeler, maar dat lijkt me nogal sterk.

Heeft iemand suggesties wat ik zou kunnen doen?
StilleSandro is nu online Bericht wijzigen/verwijderen

Verwijderd

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen en gedaan?

Stekker van je nieuwe koeler wel aangesloten?
BIOS gereset?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, stekker is aangesloten. Ik heb het ookal geprobeerd met de stekker van de oude koeler erin, dat werkt ook niet. Ik ga nu een andere voeding erin doen, kijken of het daaraan ligt...

EDIT:
Ok, probleem is opgelost. Ik was vergeten de CPU aan te sluiten op de PSU... Het is natuurlijk niet practisch als de processor geen stroom krijgt he?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 15:47 ]

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:09
Mag ik het zeggen?: Stomme lul

Zucht...